arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۶۹
تعداد نظرات: ۱۴۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

اصغر فرهادی: دولت ایران متحد نیست؛ برخی از اعضای دولت از نامزدی من در اسکار شاد بودند و برخی ناراحت/ برای من شادی مردم مهم است

اصغر فرهادی پس از پیروزی در اسکار، با شرکت در یک نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.وی گفت: بابت این جایزه خیلی خوشخالم و معتقدم که مردم ایران هم خیلی خوشحال هستند و در واقع این موضوع است که برای من اهمیت بسیار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اصغر فرهادی پس از پیروزی در اسکار، با شرکت در یک نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.



به گزارش سرویس فرهنگ و هنر انتخاب، متن سئوالات خبرنگاران و پاسخ های اصغر فرهادی در پی می آید:

سئوال: تبریک می گویم، شمال اولین شخصی ایرانی هستید که موفق به کسب جایزه اسکار شده است. واضح است که ایرانی ها برای شما خیلی خوشحال هستند. پیام شما به مردم ایران چیست و اینکه این جایزه بر زندگی مردم ایران چه تاثیری می گذارد؟

فرهادی: من بابت این جایزه خیلی خوشخالم و معتقدم که مردم ایران هم خیلی خوشحال هستند و در واقع این موضوع است که برای من اهمیت بسیار دارد. به نظر  من، فعالیت های فرهنگی مهم ترین کاری است که ما باید در جهان به آن پایبند باشیم. من خوشحالم خواهم شد که تصویری که دنیا از کشور من می گیرد تصویری شفاف و واقعی باشد نه مبهم.

سئوال: سلام من اهل اسرائیل هستم و می خواستم بدانم که ایا ایران اسکار را اصلا دنبال می کند و ایا برای ایران مهم است که "جدایی نادر از سمین" نامزد شده بود؟


فرهادی: مردم ایران بیش از انچه شما تصور می کنید اسکار را دنبال می کنند و در حقیقت من می دانم که مردم برای مراسم نخوابیدند.شاید چرایی پیگیری انها این باشد که این رویداد ، رویدادی فرهنگی برای انها محسوب می شود و انها دوست دارند که نام کشورشان از دریچه ی فرهنگ شنیده شود.

سئوال: من از تلویزیون لهستان هستم. تبریک می گویم. شما "در تاریکی" را شکست دادنی. ایا اصلا این فیلم را تماشا کرده اید؟



فرهادی: بله، این فیلم را تماشا کرده ام. همچنین کارگردان این فیلم خیلی به من لطف دارد و من عاشق کارهای ایشان هستم. من به ایشان خیلی اعتقاد دارم، نه به خاطر فیلمشان بلکه به خاطر انسانیت ایشان. ایشان با وجود اینکه فیلمش رقیب فیلم من محسوب می شد به نفع فیلم من رای داده بود.

سئوال: می توایند به ما بگویید که واکنش رسمی دولت ایران به پیروزی شما چه بوده است و اینکه انها به این موضوع چگونه واکنش نشان خواهند داد.

فرهادی: من واقعا نمی دانم و نمی توانم پیش بینی کنم که چه اتفاقی می افتد. بنابراین فقط صبر می کنم تا ببینم چه واکنشی از خود نشان خواهند دارد. دولت ایران اصلا متحد نیست. زمانی که این فیلم کاندیدا شد برخی از انها شاد بودند و حتی برخی هیجان زده بودند اما برخی اصلا شاد نبودند. البته برای من شادی مردم ایران اهمیت دارد.

سئوال: مساله تنش ها مخصوصا بر سر برنامه هسته ای بین ایران و امریکا خیلی وخیم شده است. در حالی که شما سعی در ایجاد رابطه بین مردم و دولت را دارید، چه پیامی فیلم شما می تواند انتقال دهد؟

فرهادی: چیزی که شما اشاره کردید، موضوعی است که بین دولت ها در جهان در حال رخ دادن است و من پیغامی در این خصوص برای دولت ها ندارم. چراکه معتقدم این فیلم با مردم ارتباط برقرار می کند و فکر نمی کنم که دولتی ها علاقمند به سینما باشند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۲
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
179
566
درود بر تو ای بزرگ مرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
کی؟ سلحشور
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
از اینکه فیلم جدایی نادر از سیمین فیلم قوی است شکی نیست.
از اینکه این فیلم شایسته دریافت اسکار بود هم شکی نیست.
اما فراموش نکنیم که جایزه اسکار یک آبنبات قندی بود که آمریکا به ایرانیان داد. دریافت این جایزه در حالی است که کشور عزیز ما از سوی آمریکا مورد شدیدترین تحریمهای اقتصادی و تهدیدهای نظامی قرار گرفته و پیشینه این کشور در ایران سیاه است ( فقط در یک مورد هواپیمای مسافری ایران را در خلیج فارس سرنگون کرد).
ضمن تبریک به اصغر فرهادی بابت اسکار انشاالله ملت ایران در همه زمینه ها پیروز و سربلند باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
جناب ناشناس خوابی یا خودت رو زدی به خواب
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
هم سلحشور هم رفیق فابش عمو اصغر !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
تف به این غیرت که به خاطر یه جایزه دخترش اینطور خودش رو ریخته بیرون . یکی ماچ میده جایزه میگیره ، یکی لخت میشه جایزه میگیره ، این یکی مردم وطنش رو دروغگو حساب کرده جایزه گرفته
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
دقیقاً !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
فرهادی که بزرگ نیس حتما سلحشور و میگه دیگه
ناشناس
| - |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
میگم انگار این بار با انجلینا و امثالهم عکس ننداخته یا اگه انداخته انتخاب سانسور کرده
راستی چرا صحبتش رادر مورد غبار سنگین سیاسی روی فرهنگ ایران منتشر نمی کنید یا در مورد شام شب قبلش با صهیونیست ها چیزی نمی گید؟ آهان این جایزه ناگهانی و از پیش تعیین نشده سایسی نبوده است....
ناشناس
|
Norway
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
131
309
tabrik be tamam iranian
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
فقط یک سوال می کنم (انتخاب اگه مشتریات کم نمیشه چاپ کن) اگر شهید آوینی زنده بود به فرهادی افتخار می کرد و تبریک می گفت؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
121
377
براي مردم هم موفقيت شما مهم بود وهست و خواهد بود. هنوز تو ذوق اسكارم.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
165
393
فرهادی با غیرت
حرف تو حرف ملت
بردیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
156
345
فرهادی عزیز
امروز روزی بود که بعداز مدتها و به لطف تو طعم " غرور " و " ایرانی بودن " رو دوباره حس کردم
به جرات میتونم بگم شایسته ترین نماینده ما بودی
از هدیه زیبات ممنون دوستت دارم چون مردمت رو دوست داری
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
130
337
سلام بر تو ای شیر مرد ایرانی
من مراسم اسکار را نگاه می کردم وقتی اسم فیلم شما را به عنوان برنده اعلام کردند اشک در چشمانم جاری شد و دلم شاد .
از شما جناب آقای فرهادی ممنون هستم که دل همه ما را شاد کردید .امیدوارم که آقایان بشتر از این به سینمای ایران اهمیت بدهند و هر روز شاهد شکوفایی این هنر ارزشمند در ایران باشیم
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
121
295
درود بر تو که سر بلندمان کردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
116
203
درود بر تمامی فرزندان پاک ایران زمین یک ایران امروز به شما افتخار میکند نه به خاطر جایزه بلکه به خاطر انسانیتت که هیچ گاه مردم ایران را از یاد نبردی.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
68
123
بهترین جملاتی بود که تا حالا خوندم فوق العاده ای
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
118
211
واقعا به ایرانی بودنم افتخارمیکنم که نام کشورم در بزرگترین فستیوال دنیا برده میشود.
اصغر آقا ایول...............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
111
132
همان گنج دینار و کاخ بلند
نشاید بدن مر تو را سودمند
سخن ماند از تو همی یادگار
سخن را چنین خوار مایه مدار (شاهنامه فردوسی)

درورد بر شرف و هنر ایرانی. این پیروزی فرهنگی را به تمام فرهیختگان ایران زمین تبریک می گویم. تاثیری که قلم(هنر) می گذارد از تاثیر اسلحه بیشتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
وای بر ما که قلم و هنرمان سلاح ضد خودمان شود
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
117
185
به عنوان یک ایرانی ، از صمیم قلب خوشحالم و به آقای فرهادی و همه اهالی سینما تبریک می گویم.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
116
160
به ایران و ایرانی افتخار می کنم
پاسخ ها
نويد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
اونايي كه به اين ژست منفي دادن لابد به عرب و عرب بودن افتخار ميكنن!!!!!
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
122
126
به ایران و ایرانی افتخار می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
خیلی برام جالبه بدونم اونایی که "به ایران و ایرانی افتخار می کنم " رای منفی دادن مال کدوم کشورند ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
100
198
نخير اصلا اين جايزه حق آقاياني بهتري مانند سلحشور .ده نمكي.نادر طالب زاده. جمال شورجه بود .
پاسخ ها
نينا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
نادر طالب زاده چي ميگه ؟!!!
ناشناس
| United States |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
هاهاهااااااا
آزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
146
159
بعد از سالها بالاخره ایران در یک حرکت فرهنگی زبانزد شد و باعث غرور و افتخار همه ایرانیان شد .امیدوارم الگویی برای امثال سلحشورها و ده نمکی ها و شمقدری ها باشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
648
226
آقای فرهادی کسی مخالف هنر - سینما وپیشرفت نیست بلکه حرکات سخیف تو ونحوه حضور دختر با حجابت ! باعث شده که اینگونه با شما برخورد بشود !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
بخونیدبعدامتیازبدید
چرابرخی فکرمی کنند که همه باید رفتارشون رامطابق میل اونهاتنظیم کنند؟
به توچه؟مگه مدعی العمومی؟قوانین ایران راکه نقض نکرده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
ضمن تایید این کامنت ،چه بهتر بود که دختر ایشان و نیز خانم حاتمی با حجاب برتر در این مراسم شرکت می کردند.
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
بنده خدا اصغر چه کار سخیفی انجام داده؟؟؟؟

تازه خانم حاتمی که پوشیده هست!! فقط مشکی نپوشیده....اقای معتقد، مشکی مکروهه...مکروه...بله
amir fd
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
ناشناس که تایید کرد باز خودشه من شکی ندارم .تایید کامنت با رای مثبت مشخصه نه با ارای منفی بالا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
عجب مملکتی شده است. دیگر حتی نمی شود در باره حجاب هم امر به معروف کرد. آیا اینکه کسی عقیده خود را نسبت به استفاده از حجاب برتر بیان میکند بد است؟ 1000 بار تاسف.
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
اولا دختر اصغر فرهادی برای خودش یک انسان دیگه است. هم کسی و تو قبر خودش میذارند.

بعدش:
گر می نخوری طعنه مزن مستان را
بنياد مکن تو حيله و دستان را
تو غره بدان مشو که می نخوری
صد لقمه خوری که می غلامست آن را
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
حجاب، پوشش، حجاب برتر .... کلمه هایی که جای اقتصاد، مبارزه با فقر، رفاه واقعی و آسایش را گرفته اند.
فقط به ایران عزیز افتخار می کنم.
اهورا مزدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
آقای ناشناس به شما ربطی نداره که چطوری در مراسم حضور داشتند. هر انسانی آزاده و میتونه هر طور که دوست داره لباس بپوشه .حجاب فقط چادر و روسری نیست آدم باید با گفتار نیک ، رفتار نیک و پندار نیک ذهن و روحش را آراسته کنه . کی میخواهید یاد بگیرد که نباید در امور خصوصی دیگران فضولی کنید؟تا کی میخواهید این همه فساد و کثافت کاری و ... را با حجاب پوشش بدهید؟؟؟اسلام فقط حجاب و پوشش زنان نیست. در ضمن نه آقای فرهادی و نه دخترش و هیچ کدام از عوامل فیلم هیچ قانونی را نقض نکردن و خیلی هم شایسته در مراسم حضور داشتند . دست از این افراط گریهای بیخود بردارید حالا خوبه ما داریم تو این مملکت زندگی می کنیم و همه چیز را از نزدیک می بینم . نادان همه را به کیش خود پندارد!!!!!!!!!!!
اكبري
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
ببين عزيزم خوب حجابش اينجوري !!! باز حداقل لباسش پوشيده است ما خيلي ها رو ديديم كه چه جوري جو گير شدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
بشین بینیم بابا
نينا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
دخترش يه شال سرشه ، ميتونست اونم سرش نكنه ، بابا بچه س ، خودتونو كنترل كنين ، سوژه واسه گير دادن پيدا نكردين ؟؟!!
دوستان
| United States |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
به تو ایرادی نمی شه گرفت شماهارو اجیر می کنند و پول می دهند که هر حرفی رو بزنید. به خاطر پول غیرت ایرانیتو فروختی متاسفیم برات
kamyar
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
حرفهای آدمهایی مثل تو که باعث عقب ماندگی این مملکت میشوند سخیف است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
ناشناس عزیز، تو چشمهای کثیف و بیمارت را بشوی!!!
ناشناس
| United States |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
بخدا اگر دختر اقای فرهادی چادر هم سر میکرد باز میگفتین چرا در مراسمی که اسراییلی ها بودند شما شرکت کردین.باید جایزه را پس میدادی. مگرملت شماها را نمیشناسند.
نويد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
جمع كن كاسه كوزتو. امثال تو كه ادعا ميكنن با حجابن چه گلي به سر مردم زدن؟ هان؟ از اسلام فقط حجابو ياد گرفتين ولي ساير اعمالتون روي هرچي كافره سفيد كرده.
طلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
حجاب زنان سرزمین من، چشمان پاک مردم سرزمینم است.
اون روسری سرش نیست تو چرا نگاه میکنی؟
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
170
87
اوووف....حالا مي تونيم سرمونو بالا بگيريم.......
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
na shoma mitoni paein begiri mehdi jan
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
دوپهلوی باحالی بود جملت . در هر صورت اگه موافق جایزه بوده منفی و اگه مخاف مثبت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
114
137
وقتی از نبوغ و فرهنگ ایرانی به درستی استفاده شود ،نتیجه آن افتخارآفرینی در سطح بین المللی است.
خیلی خوشحالمون کردید ، ممنون آقای فرهادی
پاسخ ها
نیلوفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
چقدر احمقانه است دعوا وبدبختی از مردم کشورت نشون بدی اونا هم خوشحال می شوند وبهت جایزه می دهند بهتر نبود افتخارات کشورت رو نشون می دادی البته صددر صد جایزه نمی گرفتی
ناقد
| - |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
خیلی از حرفت خوشم اومد نیلوفر
حقیقتی هست که خیلی ها متوجهش نیستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
افتخارات ملی کشور از هجوم عمر بن خطاب به بعد آنقدر در حاشیه رفت که برای خالی از عریضه نبودن به دامن افتخرات کشورهای بیگانه نظیر عربستان و عراق پناه برده شد و به اشتباه آنها را جزو تاریخ ایران سربلند فرض کردند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
خانم نیلوفر یه چند تا از این افتخارات رو اسم ببر
محمود
| Germany |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
نیلوفر خانم، نقش تو چون آینه بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
ببخشید سرکار خانم نیلوفر ، میفرمائید دروغ بگوئیم و واقعیت ها را وارونه نشان بدهیم در حالی که درد جامعه را به حقیقت تمام اقای فرهادی نشان داده و درد جامعه را بر خلاف واقع منعکس کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
عجیبه که به جز اسراییلیها که به اسکار نرسیدند ،تعدادی از ایرانیها هم ابراز ناراحتی میکنند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
من با خانم نيلوفر موافقم !!
ناشناس
| Austria |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
خانم نیلوفر یکی از همون افتخارات رو شما نام ببرید ,من چندتایی اسکار تو کشوی میزم هست ,تقدیم میکنم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
نیلوفر ... احمقانه این است که وقتی همه مردم کشور ایران خوشحالند و بخودشان میبالند تعدادی ناراحت هستند ؟؟؟
nashenas
| Canada |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
خانم نیلوفر، من با شما هم عقیده هستم که ایران دارای زیبایی فراوانیست که باید به تصویر کشیده بشند و به جهان نشون داده بشند (مخصوصاً در این موقع که بخاطر شرایط سیاسی ایران تصویر خوبی‌ از ایران و ایرانی‌ در ذهن جهانیان نیست). ولی‌ در مورد فیلم آقای فرهادی، باید بگم که این حقیقت تنها مربوط به جامعه ما نیست، بلکه حقیقتی مربوط به کل بشریت. اختلاف طبقاتی فقط مخصوص ایران نیست. اینکه انسانها در حالی‌ که از هم میگریزند (هنگام جدائی) به هم بسیار محتاج هستند فقط مربوط به زن و مرد ایرانی‌ نیست. و اینکه طبقات ضعیفتر جامعه بیشتر تمایلات مذهبی‌ دارند هم یک حقیقت آشکار در مورد همه جوامع هست.

من یک نقد در مورد این فیلم در روزنامهٔ نشنال پست کانادا خوندم که بیان میکرد فیلم آقای فرهادی چطور یک فیلم جهانیست و مخصوص جامعه ایران نیست.

درود بر تمام ایرانیانی که برای کشور افتخار می‌آورند و تبریک دوباره و هزارباره به آقای فرهادی و تیم موفقشون.
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
در جواب نیلوفر؛ این مشکلات در هر جامعه ای میتواند باشد نه فقط ایران! من که با شخصیتهای داستان مانوس بودم جدای از فضای سیاسی که بین این فیلم و فیلم اخراجیها وجود داشت. این فیلم هنرمندانه به جامعه نظر کرده بود. این نظر منه
مهدی79
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
دعوا وبدبختی نه نیلوفر خانم.حقایق زندگی ایرانی.نکنه شما جزء مرفهین بی دردی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
من نمیدونم کی تو دهن اینا انداخته که حتما گل و بلبل باید نشون بدن تا اثرشون ارزش داشته باشه.مگه تو تاریخ اسکار همه فیلمهایی که جایزه گرفتن کشور گل و بلبلشونو نشون دادن؟
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
66
100
هنر نزد ایرانیان است و بس درودبر تمام افتخارافرینان ایران عزیز
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
131
15
منم از بردن جایزه خوشحالم و معتقدم ما باید از این موقعیت به نحو احسن استفاده کنیم ولی با این وجود از جوگیر شدن متنفرم.جایزه اسکار بسیار معتبره ولی در عرصه ی فرهنگ .و این هیچ ربطی به سیاست و موضع گیریهای مادر روابط بین الملل نداره
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
109
147
درود بر مردان بزرگ دیار کهن و فرهنگ ساز ایران بزرگ.
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
124
101
ايول ايوله، اصغر اوله
ايول ايوله، اصغر تاج سره
ايول ايوله، اصغر گل پسره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
اخراجی ها رو ول کن دوست عزیز! خلاقیت داشته باش
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
65
106
خانم حاتمی آفرین بر تو به خاطر حجاب و وقارت. روح پدرت شاد که افتخار و اعتبار سینمای ایران بود. هزاران تبریک به همه تیم شما که دل ایران را شاد کردید
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
110
77
آفرین بر فرهادی . بصیرت واقعی یعنی همین جمله های زیبا و پر معنا، در لحظه ای که چشم دنیا به ایران و ایرانی دوخته شد. در ضمن عزت و ذلت دست خداست. عزتت پایدار، فرهادی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
11
50
من نمی دونم چرا نظر منو درج نمی کنی! آخه شعر از فردوسی نوشتن هم ایراد دارد؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
260
169
آقای فرهادی ضمن تبریک و آرزوی موفقیت. توجه داشته باشید که شما مسلمانید و نماینده ملت مسلمان ایران بهتر است به احترام ملت ایران و رعایت تعالیم اسلامی به دختر خانمت هشدار دهی مه مراقب رفتار خودش باشد ...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
برادر عزیز! هر کسی برداشت خودش رو از اسلام داره. هشدار بده؟ مگه خطری هست که هشدار بده؟ منظورت نصیحته؟ دختر ایشون آزاده که هر جوری فکر کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
به همه کسانی که تو بدست آوردن این اسکار فرهنگی کمک کردن بخصوص اقای فرهادی تبریک میگم اسلام فقط یه برداشت داره دین محمد و قرآن یا غیر از این هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
ايشون به عنوان نماينده ايران رفته، براي خودش تنهايي كه نرفته، پس يك كم هم به نمايندگي خودش فكر كنه !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
اگه مي شد 1000 تا مثبت مي دادم... آقاي فرهادي نماينده ايراني نه نماينده خودت...
صلحی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
من خودم با حجاب نیستم اما اگر قرار بود از طرف ایران در مجمعی مهم حاضر شوم حتما حجاب بهتری رعایت میکردم تا دهن کجی به قوانین کشورم نباشد.بنابراین بهتر بود دختر خوبم سارینا خانم حجاب بهتری را رعایت میکرد. در ضمن در مورد نظری که در پاسخ به شما داده اند و فرموده اند هر کس آزاده هر جوری فکر کنه !! باید عرض کنم برداشت ایشان از آزادی کاملا اشتباهه. مثلا گلشیفته فراهانی هم همچین نظری نسبت به آزادی داشت که چنان کرد و آبروی ایران و ایرانی رابرد. امیدوارم آزادی را طوری معنا کنیم که فرهنگ غنی و اصیل ایرانی که پوشش و وقار زنان همواره جزء مهمی از آن بوده ، در مجامع بین المللی حفظ شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
147
66
خیلی ها اصلا فیلم و نگاه نکردن و اصلا مفهومش رو هم نمی دانند و فقط چرندیات میگن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
فقط تو دیدی و فقط تو فهمیدی! بگو بقیه دنیا هم بدونه! اصلا اونها که جایزه هم دادن نفهمیدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
هميشه شما مي فهمين؛ اصلا خدا فقط به شما فهم داده
حمید
|
United States
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
225
119
فیلم بسیار قوی ای بود لیکن ارزش فرهنگی نداشت. ای کاش ایشان یک فیلم فرهنگی هم از خود به یادگار بگذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
ده نمکی 3تا از این فیلمای فرهنگی به یادگار گذاشته و برا هفت پشتمون کافیه
l.u
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
119
52
جايزه فرهادي مثل اينه كه ما قهرمان جام جهاني فوتبال شده باشيم اما ايبار تو هنر. سرمربي ك اصغر فرهادي، بازيكنان: حاتمي و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
لوووووووووووووس
محسن اصفهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
112
170
فیلمی بسیار زیبا، و بدون کم و کاست و شایسته دریافت اسکار و مایه افتخار همه ما ایرانی ها بود به نظرم شخصیت و حقایق وجودی شخصیت های حقیقی و حقوقی را در مواضع سکوت یا بیان اظهار نظر خیلی ها می توان یافت و بعد به حال بعضی ها گریست و بعد بیشتر به فرهادی افتخار کنیم که در این آشفته بازار توانسته فیلم را تا آنجا ببرد به او و همه ایرانیان عزیز در سراسر جهان تبریک می گویم
مخلص همگی یک رزمنده سابق جبهه های جنگ
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
110
183
سلام
دریافت جایزه اسکار را به ملت با فرهنگ ایران تبریک می‌گویم
سخنان کوتاه و پرمفهوم جناب آقای اضغر فرهادی، از دریافت اسکار برای ملت و کشور ایران افتخار بالاتری آفرید، سخنانی که در حین ایراد آن نه تنها کسی سالن را به نشانه اعتراض ترک نکرد بلکه جمعیت برای مدتی طولانی برای آن کف زدند و ستودند، سخنانی که بزرگی فرهنگی ملت ایران را به جهانیان منعکس کرد و زبان تهدید و خشونت سیاستمداران را تخطئه نمود. کاش کسانی که به نمایندگی از ملت ایران در عرصه‌های سیاسی بین‌المللی حضور می‌یابند، قدری از او سیاست و فرهنگ بیاموزند تا هتک حرمت ملت ایران در قبال سخنان آنان، افتخار ملی تلقی نشود!
سخنان او از جنس سخنرانی سید بزرگوار خاتمی در پیشنهاد گفتگوی تمدن‌ها بود. آفرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
ای کاش می شد به این نظر میلیونها مثبت داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
ای کاش همه اینطور نگاه می کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
109
82
نام جاوید وطن

صبح امید وطن

جلوه کن در آسمان

همچو مهر جاودان

وطن ای هستی من

شور و سرمستی من

جلوه کن در آسمان

همچو مهر جاودان

بشنو سوز سخنم

که هم‌آواز تو منم

همه‌ی جان و تنم

وطنم، وطنم، وطنم، وطنم

بشنو سوز سخنم

که نواگر این چمنم

همه‌ی جان و تنم

وطنم، وطنم، وطنم، وطنم

همه با یک نام و نشان

به تفاوت هر رنگ و زبان

همه شاد و خوش و نغمه‌زنان

ز صلابت ایران جوان...
پاسخ ها
محمود
| Germany |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
آی لاو یو دوست ناشتاس من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
من موندم اينهايي كه به اين شعر هم منفي ميدهند تو چه فكري هستند!؟
يعني با اين شعر هم مخالفند!؟
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
کپی کرده بودی یا تایپ کردی دمت گرم
بهادری
|
Germany
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
107
213
دیشب نخوابیدم و مستقیم اسکار را از کانال آلمانی دیدم . ولی ارزشش را داشت آقای فرهادی متشکریم .همسایه ام که آلمانی است صبح مرا دید و کفت اسکار را دیدی کفتم آری کفت تبریک میگویم فیلم ایرانی اسکار گرفت تعجب کردم که چرا هموطنم وزیر ارشاد که مسئول است به فرهادی تبریک نمی گوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
عزیزم این به تفاوت سطح شعور برمیگردد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
عوضش وزارت خارجه آمریکاتون تبریکات لازمه رو گفتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
34
3
درسته داستانش طوری طراحی شده بود تا افکار سیاسی رو برای حداقل نامزد شدن سیر کنه ولی وقتی میپرسن ایران اسکار داره که مالی نیست از این به بعد میتونیم بگیم بله دیگه ازمون نمی پرسن محتوای فیلم چی بود
ناشناس
|
New Zealand
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
34
6
افتخار ايرانيان
یک ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
10
56
من هم خیلی دوست دارم که یک فیلم ایرانی موفق باشد و تمامی جوایز معتبر را از آن خود کند.
ولی آیا واقعا آقای فرهادی به خاطر فیلمش اسکار گرفت؟ فیلمهایی بسی بهتر از فیلم ایشان در این سالها داشته ایم، چرا هیچ کدام حتی نامزد نشدند؟؟؟ به نظر من و شاید خیلی ها تنها مسائل سیاسی و تاریک نشان دادن وضعیت داخلی ایران و به عبارتی حرف زدن از زبان دشمنان ما و خوش خدمتی به آنان باعث این تقدیر شده است.
ایشان در مصاحبه علاوه بر بیان فیلمش دوباره حرفهای دشمنان را با زبان می زنند و می گویند: «من خوشحالم خواهم شد که تصویری که دنیا از کشور من می گیرد تصویری شفاف و واقعی باشد نه مبهم. » این یعنی تاکید مجدد اراجیف گفته شده در فیلمشان.
حال خودمان را خوشحال کنیم برای گرفتن اسکاری به جهت نوکری استکبار و فروختن شخصیت و اعتبار جهانی خودمان
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
62
42
آخه این فیلم کجاش قشنگ بود که اسکار گرفت؟؟؟؟اای ایرانیان،این فیلم رو به این خاطر هالیوودیها بهش اسکار دادن که بر ضد ما ایرانیان هست.اینقدر کوتاه فکر نباشید.شما فکر میکنید آمریکاییها میان به یک فیلم ایرانی هرچند هم که قشنگ باشه اسکار میدن؟؟اینا همش سیاسنه عزیزان کوتاه فکر.
انتخاب،،جان مادرت منتشرکن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
38
34
كساني كه با بي مهري و بغض و كينه با آقاي فرهادي برخورد ميكنند قبلا نيز بسيار بدتر از اين به سر برنده جايزه نوبل آوردند اما اين كارها از ارزش و بزرگي و تاثير اين عزيزان افتخار آفرين نميكاهد و آنها جاودان خواهند ماند.خيلي متاسفم كه به جاي پرداختن به اصل قضيه به مسائل جزئي مثل حجاب يك دختر بچه پرداخته ميشود! آيا آقايان به خود زحمت تقدير از خانم حاتمي را دادند كه از دختر آقاي فرهادي ايراد ميگيرند؟؟ اصغر جان هنر جاودانگي مي آفريند: دگران روند و آيند تو همچنان كه هستي!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
48
2
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش

روزگاری باز جوید وصل خویش

این واقعه ما را به اصل خودمان ارجاع داد و یاد آور شد. امیدوارم زودتر بیدار شویم از بی هوشی هزار ساله
عباس علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
59
46
آقای فرهادی شما گفته اید همه مردم بیدار بودند و برنامه اسکار را می دیدند.ضمن پوزش از شما باید بگویم .مردم متدین . مومن در منازلشان ماهواره ندارند.ودرآن شب همه خواب بودند.اما شما چرا به عنوان نماینده همین مردمی که شما نام برده اید. در مقابل این سئوال تنش ها مخصوصا بر سر برنامه هسته ای بین ایران و امریکا خیلی وخیم شده است.دفاع نکردید.وفقط اشاره کرده اید.دولتیها به سینما علاقه ندارند چراسینمایی ها به دست آوردهای فضایی و دارویی و غیره که جهان را مات کرده واکنش مثبت نشان ندادند.چرا به ترورهای شهدای هسته ای واکنش نشان ندادند.سینما برای شما خیلی مهم است.شما که به دنیا فکر می کنید.انتخاب تورا به روح امام حذف نکن.آزاده باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
اشتباه گرفتی آقا اصغر فرهادی یک هنرمنده، این صحبتارو به اندازه کافی سیاستمداراتون میزنن
آقای فرهادی ممنون که از امید برامون حرف زدی و اصل مارو به همه نشون دادی
کربلائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
5
43
در بسیاری از مقاطع تاریخی خائنین به این مرز و بوم مورد تشویق و تمجید بیگانگان قرار گرفته اند . ما با آگاهی و بیداری و بصیرت زیست میکنیم و مقهور و مجذوب و مبتلای زرق و برق پوشالی و شیطانی دشمنان دیرین این ملت و کشور نبوده با صبوری موعد رسوائی این مزدور خیمه شب بازی غرب را به انتظار نشسته ایم .
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
3
22
جایزه نوش جونشون اما صدای طبل اسکار معمولا بعدا در میاد باید منتظر موند . در ضمن اگه به فن و هنر و فرهنگ که درباره ی الی خیلی بهتربود .
مهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
17
8
آقاي فرهادي واقعاً عالي بود دستت درد نکنه.
خاتمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
21
33
به فرموده امام خمینی (ره) وقتی خارجی ها از شما تعریف می کنند به خودتان شک کنید.این جایزه هیچ ارزشی واسه مملکت ما نداره.حالا اونایی که توی این سایت نظر میدن ومیگن امام خمینی و بیت امام رو قبول داریم و بهشون درود میفرستن هم پس باید با این صحبت امام خمینی موافق باشن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
33
0
از دست رفتن پتانسيل هاي فرهنگ وهنر»عنوان سرمقاله روزنامه آفرينش به قلم حميدرضا عسگري است ه در آن مي‌خوانيد؛فرهنگ، تمدن و هنر ايراني پشتوانه اي است که همواره خود را در عرصه هاي مختلف جهاني به عرصه ظهور رسانده و ثابت کرده که ايرانيان مردمي صلح جو و پايبند به ارزش هاي انساني بوده اند. اما با ورود نگرش ها و منافع سياسي افراد و گروه هاي مختلف به عرصه هايي چون فرهنگ و هنر باعث ضربه هاي فراوان در اين حيطه گرديده است. به طوري که بسياري از توانايي ها وقابليت هاي اين عرصه زير سايه سنگين سياست ورزي ها مغفول مانده است.
در طي چند وقت اخير مشاهده کرديم که نسبت به يک اثر سينمايي که دستاوردها و افتخارات گران بهايي را براي جامعه هنري کشورمان کسب کرد چه تفسيرها و نقطه نظراتي بيان شد. برخي ، هنرمندان و سازندگان اين فيلم را وابسته به گروه هاي انحرافي، فتنه و حتي دستگاه هاي جاسوسي غرب دانستند!
درحالي که پيام ها و گفتارهايي که درهنگام دريافت جوايز از سوي دست اندرکاران اين فيلم در به رخ کشيدن فرهنگ غني کشورمان صورت گرفت و پيام صلح مردم ايران را به سراسر جهان اعلام کرد، دستاوردي بزرگ براي کشورمان بود. شايد بسياري از فعاليت هاي سياسي و ديپلماسي ما در طي مدت ها نمي توانست چنين پيامي را به گوش مردم جهان برساند.
آنقدرکه افکار عمومي مي تواند بر معادلات جهاني تاثير بگذارد، سياستمداران نمي توانند، چون اين افکار عمومي است كه به تصميمات سياستمداران مشروعيت مي بخشد. ديروز سراسر جهان از آمريکا و اروپا تا آفريقا و آسيا همه پيام صلح مردم ايران را شنيدند. مطمئنا اين رويکرد فرهنگي در ذهن پرسشگر مخاطبان اين سئوال را تداعي مي کند که چگونه است که اين حرف ها از جانب مردم کشوري مطرح مي شود که سراسر جهان آنها را به خشونت و جنگ طلبي محکوم مي کنند؟ اين سوال آنها را وا مي دارد تا چشم و گوش خود را به سمت ايران بچرخانند و واقعيت ها را از پس پرده تبليغات وسيع جهاني عليه کشورمان متوجه شوند.
حال رويکرد تخريب گرايانه برخي افراد و گروهاي داخلي را نسبت به اين حرکت فرهنگي مشاهده کنيد. آنچنان نکات ضعف و يا قصورهايي را که بعضا در اين مسير به وجود آمده را بزرگ مي کنند که يک فيلم يا يک شخص را به منفور ترين افراد جامعه مبدل مي سازند.
متاسفانه با اين کار فرصت را به دشمنان و رسانه هاي غرض ورز خارجي هم مي دهند که با شانتاژهاي تبليغاتي اين دستاورد را يک حرکت سياسي به نفع خود جلوه دهند. هدف نوشتارحاضر طرفداري از فيلم يا شخص خاصي نيست، حرف ما بکارگيري ابزارهاي فرهنگي و عدم سياست ورزي در حيطه فرهنگ وهنر در راستاي پيشبرد اهداف کشور مي باشد.
اينکه سينماگران ما به موضوعات اجتماعي مي پردازند هرگز نبايد به عنادورزي آنها نسبت به نظام و ارزش هاي کشور تلقي گردد. شايد اين معضلات را نتوان در قالب سمينارها و همايش هاي مختلف ويا در قالب سرمقاله يا انتقاد به مسولان امر منتقل کرد و اين ويژگي و قابليت منحصر به فرد هنر است که مي تواند خواسته ها و نيازهاي جامعه را بدون هيچ اصطکاکي منتقل کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
11
53
من که اصلا از فیلمش خوشم نیومد
اصلا نمیدونم چرا جشنواره فجر سیمرغ گرفت چه برسه به گلدن گلاب و اسکار !!!
این که از روی سیاست اسکار را به این فیلم دادن شکی نیست
به نظر من این فیلم برای مردم کشور خودمان ساخته شده نه برای مردم کشور های دیگه و نه تماشا کردن آن در کشورهای دیگه
مادری که به دنبال اینه که به علت اینکه دخترش در کشورش آینده ندارد و نگران آینده اوست به همین علت می خواهد به کشور دیگری برود ولی شوهرش مخالف است و کار به طلاق و فشار روی فرزند که یک نفر را از میان پدر و مادرش را انتخاب کند و فشاری روحی که بر این فرزند وارد می شود
به نظر شما این داستان برای مردم کشورهای دیگه چه چیزی را از ایران و ایرانی تداعی می کند
ما که خودمون تو ایران زندگی می کنیم ولی مردم سایر کشور ها که زندگی نمی کنند
نفیسه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
31
6
مرسی اقای فرهادی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
8
36
تمام جایزه های سینمایی دنیا کاملا سیاسی هستن
:معروف ترین و مطرح ترین و محبوب ترین بازیگر دنیا هنوز که هنوزه کسیه که نقش پدر خوانده رو بازی کرده
:برنده اسکار هم شد
:بعدش اصلا نرفت جایزه اش رو بگیره
:به جای خودش یه سرخ پوست رو فرستاد
:و یه بیانیه خوند با این مضمون که این جایزه ارزشی نداره
:وقتی کسانی که این جایزه رو می دن خون هزاران انسان بی گناه رو به خاطر اهداف سرمایه داری و ... می ریزند
:بعدش هم جایزه اش رو بخشید به یه بنیاد خیریه
:این احمق کثافت نگفتیم یک کلمه از غزه بگه
:نه از بحرین
:نه از یمن
:از شهیدان هسته ای می گفت که همون آمریکایی ها رسما ترورشون کردن
:اصلا اگه یه میلیونیوم درصد فکر می کردند که ممکنه این آدم همچین حرفی بزنه عمرا کاندیدا هم نمی شد چه برسه به اینکه جایزه بگیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
27
7
اين دولت بدرستي كه نماينده مردم ايران نيست
*** REZA ***
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
27
9
خاک بر سر اون 60 نفری که همه جا منفی دادن و سربلندی ایران براشون مفهومی نداره
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
5
26
منم تبریک میگم ولی قبول کنید که سلیقه خانم ها خیلی بد بوده و تیپشون خیلی بی ریخت بود آبروی ما رو بردن حالا همه فکر میکنن ما همه ایرانی ها بی سلیقه هستیم. ضمنا جایزه اسکار که این همه ذوقزدگی نداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
5
36
يه مشت ساده لوح هستين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
21
0
افتخار به ايران و ايراني به خاطر فيلمي كه در تيز تيليغاتي اش در غرب يك ايراني خودش را مي زند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
8
51
تویکی ازنظرات دیدم درود برفرهادی باغیرت ولی ایشون اگه غیت داشت کهدخترش کشف حجاب نمیکرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
17
6
داشتم نظرات رو میدیدم.اکثراً حدود 60 تا رأی منفی داره.توی این فکرم که پول بیت المال رو میدن به 60 نفر که بیان رأی منفی بدن؟به نظرم حتی 1نفر ارتش دوزاری هم زیاده.آخه هرجا باشه تا شعاع چندین کیلومتر همه جا نجس میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
15
12
کی این منفی ها رو میزنه یعنی واقعا این همه آدم از دریافت این جایزه ناراحت اند؟؟؟؟ خیییییییییلی عجیبه!!!

دمتون گرم !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
20
9
انگاری ارتش 50 سنتی(7هزار تومانی خودمون) حمله کرده و کلی منفی گذاشته!! بابا اینقدر تابلو نه دیگه!!!
جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
24
9
ساعتها بیدار بودم. میخواستم حتما اسکار رو زنده ببینم. توی فکر بودم که اگه واقعا اسکار بگیره این فیلم، چی میشه.
به خودم اومدم دیدم چرت اول رو زدم. رفتم اب زدم به صورتم؛ دوباره نشستم جلوی تلویزیون.
بازیگرا و کارگردانا روی فرش قرمز راه میرفتن.
انجلینا با اون لباس مشکی و ..... با صدای تلفن بیدار شدم.
کسی اونطرف خط گفت : اسکارو دیدی ؟
نمیدونستم باید چی بگم؛ چون واقعا خوابشو دیده بودم که کسی اون بالا میگه "بهترین فیلم خارجی : إ سپریشن"
با صدایی شبیه نعره گفتم : چی شد ؟؟
صدا گفت : گرفت دیگه.
داشت یه چیزی میگفت که تلفن رو قط کردم. تمام تنم گرم شده بود.
گریم گرفت . گریه کردم
تلویزیون هنوز روشن بود. داشت یه فیلم نشون میداد.
زدم کانال خبر ایران.
منتظر شدم چیزی بگه.
نگفت. فکر کردم شاید قبلا گفته
از خوشحالی نمیدونستم باید چکار کنم
فقط دوست داشتم بدونم : وقتی جایزه رو گرفته چی گفته ؟
چی گفته ؟
نکنه بازم از فرهنگ کهن ایران زمین
عیبی نداره یه روز دوباره .....
واقعا خوشحالم
شاد
مغرور
دوباره ایرانی شدیم
دوباره افتخار میکنیم
دوباره ...
حسن
|
United States
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
25
9
در عجبم كه كساني كه به تبريك هاي مردم به فرهادي راي منفي ميدن چي توي ذهنشون ميگذره؟!!! بس كنيد آقا! اين خرده عقده گشايي هاي عوامانه سياسي رو! همه چيز رو با سياست قاطي كرديد! بس كنيد
h-f
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
36
24
راستشو بخواین منم از جایزه اسکار آقای فرهادی احساس غرور کردم در واقع که نام ایران رو سر زبانها انداخت . جایزه اسکار!!؟اونم به یک فیلم ایرانی ؟!!اواقعا بهت تبریک میگم آقای فرهادی وممنون از سخنرانی کوتاه صلح طلبانت اونم توی قلب کشوری که هر روز مارو تهدید به جنگ میکنه/اما..
دوستان شما که بهم با افتخار مثبت ومنفی میدین وبا افتخاربهم میپرین وحتی اگه منتشر میشد رکیک ترین توهینارو بهم میکردید یه حرف با شما دارم وتموم اونوقت میتونین هر چقده خواستید بهم منفی بدین
دوستان عزیز فکر کردید چرا بعد33سال که از انقلاب گذشته ازمیون این همه فیلم که کارگردانای متبحر و سرشناس کشورمون (مثل کیارستمی،مجیدی،مهرجویی و.... وحتی محسن مخبلباف که الان جزو اپوزیسونه )ساختن وهر کدوم مثه آقای فرهادی سزاواری گرفتن این جایزه رو داشتن ،این جایزه رو الان و در این مقطع زمانی به آقای فرهادی و فیلم تحسین برانگیزش دادن؟؟
آره دوستان اونا بعد انقلاب ، ایران رو تو رسانه هاشون جوری معرفی کرده بودن ومیکنن که دیگه هیچ جهانگردی جرات سفر به کشورمونو نمیکنه و اونایی هم ریسک پذیریشون بالا بوده با هزار ترس و لرز به ایران اومدن که تو ایران ال میکنن بل میکنن ،ایرانیا بی فرهنگ ترین و بی تمدن ترین آدمای روی زمین هستن پس باید خیلی حواسمون جمع باشه که زیاد بهشون نزدیک نشیم و...!!!ولی وقتی به کشورمون اومدن و دیدن ایران وایرانی نه تنها اونجور که تو رسانه های ایالات متحده و اروپا و استرالیاو... معرفی میشه نیست بلکه رفتار،فرهنگ ومنش ایران رو یکی از غنی ترین و مردم اونو یکی از با فرهنگ ترین مردم دنیا دیدن . دوستان یه جهانگرد ایتالیایی که چند سال پیش به شهر ما اومده بود واز اکثر شهرهای دیگه ایران هم بازدید کرده بود همین حرفایی رو که من در بالا تایپ کردم رو تو جمعی که اونجا بودن عنوان کرد ومیگفت ذهنیت من به ایران و ایرانی قبل و بعد سفرم180درجه تغییر کرده وبا نهایت ادب و احترام از جمعی که اونجا بودن به عنوان بهترین انسانهایی که تا حالا دیده یاد کرد و گفت من در شهرهای دیگه ایران هم که رفتم این تشکر و قدردانی رو انجام دادم و وقتی به کشورم بازگشتم ایران رو اونجور که دیدم و ایرانی رو همینطور که با فرهنگ و مهربانی زیاد شناختم به مردم کشورم معرفی میکنم نه اونجور که رسانه های کشورم و رسانه های دیگر کشورها معرفی میکردن و میکنن .هنوز ماجرای تیم ملی فوتبال استرالیا که در سال 76 با کلی جنجال به ایران اومدن نباید از ذهنمون رفته باشه که هنگام سفر با خودشون حتی اولی ترین وسائل شخصی رو اورده بودن چرا که از رسانه های کشورشون شنیده بودن ایرانیا حتی اگه از تشنگی بمیرین بهتون آب نمیدن!!!!که مارک بوسنیچ دروازه بانشون بعد از اون بازی در ملبورن وتساوی شیرین که منجر به صعود رویایی کشورمون به جام جهانی 98 فرانسه شد از مردم کشورمون بابت همه اون حرفها عذر خواهی کرد و گفت ما چوب قضاوت ناشایستی که در مورد ایرانیارو میکردیم خوردیم و خدا اینجوری مارو تنبیه کرد.
پس دوستان من، اونا دلشون واسه فیلم آقای فرهادی نمیتپید بلکه میخوان بعد انتخابات سال88که کشور تا مدتی از حال طبیعی و آروم خودش بیرون اومد، مردم مارو به جون هم بندازن کما اینکه میبینم توی همین نظرات شما به خواسته شون رسیدن.
بله دوستان اونا میخوان مردم مارو،هنرمندای مارو،نخبه های مارو،و در یک کلام همه اقشار مردم رو بینشون تفرقه و دو دستگی بیندازن تا خدای نکرده عراق وافغانستان دیگه ای درست کنن وتا حدودی هم موفق شدن چرا چرا چرا؟؟؟گیریم که اونا این جایزه رو با همین قصد وغرضی که من اشاره کردم به فیلم جدایی نادر از سیمین و شخص آقای فرهادی داده باشن آیا نمیبایست همه کارگردانای ما به آقای فرهادی تبریک میگفتن که بزرگترین جایزه سینمایی جهان رو به دست اورده؟گرچه بصورت ظاهری؟آیا نمی بایست در اخبار اشاره ای به این حادثه بزرگ میشد؟!!!باور کنید دوستان من امروز وقتی اخبار ساعت14که شروع میشد منتظر بودم این خبر رو در سرخط خبرها اونم اولین سرخط پخش کنه ولی نه تنها در سر خط خبری پخش نشد بلکه تا آخر اخبار کوچکترین اشاره ای به این خبر مهم نشد!!! اینها همه حکایت از پیروزی دشمن در تفرقه انگیزی بین اقشار مختلف کشور عزیزمان ندارد؟؟
البته یک انتقاد هم به آقای فرهادی عزیز
آقای فرهادی عزیز شما نظر و اعتقاداتتون محترم اما نمیشد به دختر عزیزتون میگفتید برای احترام به همه سلائق موجود در کشور حداقل با یک حجاب بهتر در این مراسم ظاهر شه تا همه از گرفتن جایزه شما خوشحال میشدند؟؟؟آیا نمیشد سارینا خانم فرهادی با حداقل حجاب که در کشور ما در جشنواره فیلم فجر همه خانمهای بازیگر داشتند ظاهر میشد تا این همه حرف و حدیث هم درست نمیشد؟؟؟تا لااقل اخبار کشورمان خبر به این مهمی را پخش کند ؟تا همه اقشار وسلائق مختلف مردم از گرفتن جایزه شما خوشحال وخرسند شوند و به مسائل حاشیه ای اینگونه پرداخته نشود؟تا همه در سایتها عوض اینکه خوشحال باشند به این مسئله بپردازند؟آخر یک شب که هزار شب نمیشد آقای فرهادی و سارینا خانم!!!
البته از سخنان کوتاه و صلح دوستانه شما که مردم ایران را به شایستگی معرفی کردید کمال تشکر را دارم ولی ای کاش به مسئله بالا کمی توجه میکردید تااز این فرصت طلایی که در اختیارتان بود نهایت استفاده را میکردید
بله دوستان، هالیوود که ضد ایرانی ترین فیلمهای ممکن را تا کنون ساخته است باید خیلی خوشبین ویا بی خبر باشیم که فکر کنیم دست اندرکاران و سردمداران صهیونیست آن سنگ اسکار مارا به سینه بزنند . ای کاش که حالا با دست خودشان وبرای مقاصد خاص والبته به حق اسکار را به آقای فرهادی وکشورر عزیزمان
ایران دادند با ملاحظاتی که هم منتقدان آقای فرهادی و هم خود آقای فرهادی به خرج میدادند ذائقه همه شیرین میشد و اینقدر شاهد به هم پریدن ها و دو دستگی ها نبودیم.
در آخر اینکه باز هم این موفقیت بزرگ وبی سابقه سینمای ایران را تبریک میگم و به همه دوستان توصیه میکنم عوض اینکه اینقدر در نظرات به هم مثبت ومنفی میدیم کاش با هم متحدتر میبودیم وگرنه از دشمن توقع دوستی نیست.
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
22
9
فقط اقا اصغر گل
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
57
11
دولتی ها پدر مادر خود را هم نمی شناسند چه برسد به سینما.
محمود ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
55
31
آقای فرهادی بر خلاف سخنانی که در مورد فرهنگ مردم ایران گفت در عمل بر خلاف فرهنگ و اخلاق و دین ملت ایران رفتار کرد! و این رفتار او همان چیزی بود که بیگانگان را خرسند نمود و برای او کف زدند و هورا کشیدند!؟
اگر مایه زندگی بندگی است
دو صد بار مردن به از زندگی است
(فردوسی ره)
محمد
|
United States
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
5
10
اینو که به فارسی گفت. گفت: دولت ایران "یک دست" نیست نه اینکه متحد نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
7
20
اینقدر زود قضاوت نکنید باید صبر کنیم بببینیم بعدش باز هم حامی مردم ایران می مونه یا ایران رو به اون وریا می فروشه
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
19
28
خدا قوت آقای فرهادی لحظه ای که اسکار را در دستانتان دیدم اشک در چشمانم حلقه زد و حس غرور داشنتم من هم هنر جوی کارگردانی هستم آرزو کردم روزی خودم را در آنجا ببینم به امید خدا
شهریار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
15
56
اصغر جان، تی بلا می سر
یک ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
6
29
من هم خیلی دوست دارم که یک فیلم ایرانی موفق باشد و تمامی جوایز معتبر را از آن خود کند.
ولی آیا واقعا آقای فرهادی به خاطر فیلمش اسکار گرفت؟ فیلمهایی بسی بهتر از فیلم ایشان در این سالها داشته ایم، چرا هیچ کدام حتی نامزد نشدند؟؟؟ به نظر من و شاید خیلی ها تنها مسائل سیاسی و تاریک نشان دادن وضعیت داخلی ایران و به عبارتی حرف زدن از زبان دشمنان ما و خوش خدمتی به آنان باعث این تقدیر شده است.
ایشان در مصاحبه علاوه بر بیان فیلمش دوباره حرفهای دشمنان را با زبان می زنند و می گویند: «من خوشحالم خواهم شد که تصویری که دنیا از کشور من می گیرد تصویری شفاف و واقعی باشد نه مبهم. » این یعنی تاکید مجدد اراجیف گفته شده در فیلمشان.
حال خودمان را خوشحال کنیم برای گرفتن اسکاری به جهت نوکری استکبار و فروختن شخصیت و اعتبار جهانی خودمان
p1با سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
2
4
با سلام علی علیه السلام فرمود وای بر علی ااگر شبی سیر بخوابد و در حکومت علی گرسنه ای خوابیده باشد اینها که انقدر دم از مذهب می زنند ایا شده که حتی یک گرسنه خوابیده باشنددر کشوری که جوانان ان بخاطر نداشتن پول ازدواج باید به گناه الوده شوند

روز قیامت معلوم می شود
لا معاش له لا معاد له کسی که معاش نداشته باشد معاد هم نخواهد داشت ای شکم سیران که دم از مذهب می زنید برای یک ریال یک ریال باید جوابگو باشید یا علی
بانو
|
-
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
0
4
امیدوارم که به لطف خدا در پی این جایزه جوایز دیگه ای مثل جام جهانی فوتبال و دیگر رشته های ورزشی مدالهای المپیک و جایزه نوبل علمی نصسب ایرانیان بشه
ولی خیلی دیر بود به نظر من فیلمای ایرانی گذشته تر هم لایق این جوایز بودن
از جمله بچه های آسمان باشو غریبه کوچک ناخدا خورشید گاو و....
محمود ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
1
4
دوستان سایت انتخاب با سلام: بنده دیروز نظرم را در خصوص موضع جایزه آقای اصغر فرهادی بدون هر گونه توهین و یا به کار بردن الفاظ ناشایست در نظرات چند خبر مرتبط با موضوع نوشتم لیکن متاسفانه هیچ یک از آنها تائید نشد! همه مخاطبان حق دارند که نظرات خود را (چه موافق و چه مخالف و البته با ادب و محترمانه) بیان نمایند.شما به عنوان یک سایت باید برای تمام نظرات حتی مخالف و منتقد ارزش قایل باشید و به خود اجازه ندهید که بدون دلیل منطقی از درج انان خودداری نمائید.
موفق و سربلند باشید!
maryam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
1
8
kheiliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tabrik migam agaye farhadiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
ashegetammmmmmmmmmmmmmmm
damet garm
ناصر فرهادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
1
61
نامت جاویدان در دل های ما مردم ایران
sara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
0
4
ما عاشقتیم فرهادی بزرگ.همینطور تو سارینای عزیزم.به همتون افتخار می کنیم
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
6
1
ببخشید ها مثلا این اسکار چیه ! اصلا این امریکایی کین که اینقدر به خاطر جایزشون ذوق می کنید! اخه تا کی باید برای ما شبیه خارجی ها بودن افتخار باشه ...مثل روز روشنه که این جایزه کاملا سیاسی بود.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
1
3
این اولین باری نیست که یک ایرانی در کشورهای غربی سربلند می شود.بیایید به این دید نگاه کنیم که آقای فرهادی هم مانند کشتی گیران قهرمان کشورمان مدال گرفته است.جایزه اسکار هم یک نماد است مانند مدال های المپیک.در اینکه فیلم "جدایی"افتخار آفرینی کرده شکی نیست اما باید ما هم جنبه این جایزه را ذاشته باشیم نه اینکه فکر کنیم با این جایزه زمین به آسمان چسبیده است!!!!!
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
0
0
سلام.من بچه محل داس اصغرم.به خودم و محلمون میبالم و از طرف بچه های محل میگم داش اصغر خیلیییییییییییییی دوست داریممممممممممممم
نظرات بینندگان