arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

پیام تبریک تابش به فرهادی: جايي که سياست مي‌ايستد، هنر راه گفت‌وگو مي‌گشايد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس فراکسیون اقلیت مجلس با انتشار پيامي موفقیت اصغر فرهادی را تبریک گفت.

به گزارش ايلنا متن پيام تبريك محمد رضا تابش خطاب به اصغر فرهادي بيدن شرح است :

اصغر فرهادی شادی را امروز به مردم ایران هدیه کرد و ایرانیان به دور از هر گونه تعارفات و جناح بندی‌ها، احساس غرور می‌کنند.

سینمای نجیب ایران توانسته از تمام قله‌های سینمایی، تحفه‌ای برای ملت ایران بیاورد. بی‌شک «اسکار» تنها رویدادی نیست که درخشش هنرمندان ایرانی در آن را باید قدر دانست بلکه بدلیل توجه چشمگیر افکار عمومی جهان، هماوردی است که حضور قدرتمندانه فیلم‌های ایرانی در آن و کسب موفقیت‌های ممتاز، فرهنگ و هنر بالنده ایرانی را بیش از پیش متجلی می‌سازد.

صبح امروز شادی ملت ایران با نگاه هنرمندانه اصغر فرهادی به زندگی ایرانی که در آن به ظاهر «جدایی» و در باطن ریشه‌های دور شدن از همدیگر را روایت می‌کرد، گره خورد. نگاه هنرمندانه‌ای که نماینده متواضع سینمای نجیب ایران در این روزهای پرتلاطم جهانی دارد، نشان از فرهیختگی جامعه هنر ایران و همگامی و همراهی آنان با زندگی ساده ایرانی است.

زندگی که در آن عشق به نور، مهر به میهن و روایت متوازن از زندگی مردم عادی با نگاه به خصوصیات ملی، قومی و مذهبی که جامعه جهانی نیز آنرا درک می‌کند، نشان داد که گفتگوی میان فرهنگ‌ها تنها بدست صاحبان کرسی‌های سیاست امکان پذیر نیست. جایی که سیاست می‌ایستد، هنر راه گفتگو می‌گشاید. حرکتی که سینمای ایران سال‌ها پیش آغاز کرده است، بدست توانای فرزند دیگری از خیل هنرمندان ایرانی به ثمر رسیده است.

با عشق و امید، این رویداد خجسته را نخست به سینماگران ایرانی که در برابر تمام ناملایمات و بی‌مهری‌ها، لب گزیده و چشم انتظار موفقیت همکارشان بودند تبریک می‌گویم و سپس برای اصغر فرهادی به عنوان خالق تنها «جدایی» که به شهد شیرینی می‌زند، تهنیت عرض می‌نمایم.

امیدوارم به دور از همه جدلهای سیاسی، مسئولان فرهنگی، خود به این باور برسند که با سینمای ابران مهربان‌تر باشند.
نظرات بینندگان