arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

انتقادات بی پرده کی روش از فوتبال ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم ملی فوتبال با انتقاد از سطح آمادگی بازیکنان در ایران به طور تلویحی از بازی کردن مجتبی جباری مصدوم در ترکیب استقلال انتقاد کرد.

كارلوس كي‌روش پس از تمرين صبح امروز (دوشنبه) تيم ملي فوتبال ايران در جمع خبرنگاران دوباره دغدغه‌هايش را نسبت به سطح فوتبال ايران و فضاي آن مطرح كرد و گفت: اين بازيكنان آمادگي انجام بازي‌هاي بين‌المللي و رويارويي با حريفان تراز اول جهاني را ندارند. من زماني كه در منچستريونايتد يا رئال مادريد بودم يك بازيكن طي 33 روز 11 تا 13 مسابقه انجام مي‌داد. اين يعني به طور ميانگين انجام يك بازي در كمتر از سه روز. آن‌ها اين آمادگي را دارند اما بازيكنان ما در حال حاضر چنين آمادگي را ندارند. مردم از تيم ملي كشورشان انتظار دارند. اگر اين انتظار را داشته باشيم كه مقابل تيم‌هاي اروپايي قرار بگيريم، به آن‌ها ببازيم و بعد من بگويم بازيكنان خسته بودند آيا شما اين را از من قبول مي‌كنيد؟ چه كسي از تيمش انتظار بازنده بودن را دارد؟ اگر قرار است به جام جهاني برويم و در آنجا ببازيم اصلا بهتر است نرويم.

سرمربی تیم ملی در ادامه ناخرسندی خود را از بازی مجتبی جباری در مقابل الاتفاق عربستان اینگونه آشکار کرد : من واقعا نگران هستم. در يك جاهايي مي‌بينم پزشك بعضي از تيم‌ها به ما اعلام مي‌كنند كه فلان بازيكن وضعيت جسماني مساعدي نداشته و تحت هيچ شرايطي نمي‌تواند در زمين تمرين حاضر شود و در خدمت تيم ملي باشد اما بعد از آن مي‌بينيم همان بازيكن در يك مسابقه بين‌المللي براي تيمش بازي مي‌كند! مشكل ما اينجور جاهاست. پزشكان بعضي تيم‌هاي باشگاهي مي‌گويند بازيكن‌شان نمي‌تواند بازي كند اما بعدا مي‌بينيم كه بازي مي‌كند و ظاهرا فشار ناشي از آن بازي باعث تشديد مصدوميتش شده و آسيب ديدگي‌اش بسيار جدي‌تر از گذشته مي‌شود.

نکته جالب توجه در سخنان کی روش، انتقادات حرفه ای و واقع بینانه او از سطح آمادگی بازیکنان و همچنین ساختار فوتبال کشورمان بود. نکته ای که همواره مربیان خارجی پس از ناکامی ها به آن اشاره می کردند تا از آن بهانه ای برای توجیه عدم موفقیت خود بسازند.
اما این مرد پرتغالی حرفه ای تر از آن است که در باد نتایج تیم ملی در مرحله مقدماتی بخوابد، از امروز آینده را می بیند و وعده های رویایی نمی دهد.

او در ادامه  در پاسخ به اين سوال كه بنابراين فضا و بستر فوتبال ايران را تحت هيچ شرايطي همسو با فضاي حرفه‌اي ذهني‌تان و آنچه كه بايد به آن برسيم نمي‌دانيد گفت: بدون شك. آيا شما در اين موضوع شكي داريد؟ يك نفر را نشان دهيد كه بگويد فضاي فوتبال ايران به فضاي حرفه‌اي فوتبال نزديك شده است. اگر كسي چنين باوري دارد، حتما روي كره مريخ راه مي‌رود!

كي‌روش به خبرنگاران گفت:‌ من نياز به حمايت دارم. تنهايي نمي‌شود كار كرد. شايد سوپرمن بتواند اما من نمي‌توانم.

سرمربی تیم ملی  در ادامه صحبت‌هايش بر كاهش تعداد تيم‌هاي ليگ برتر تاكيد كرد و گفت: مي‌خواهيد يك حقيقت را برايتان بگويم؟ من با شجاعت مي‌گويم كه تعداد تيم‌هاي ليگ برتر ايران بايد به 16 تيم كاهش يابد و همچنين بياييد در ميان آن 16 تيم ، تيمي را تشكيل دهيم كه فقط از بازيكنان زير 22 سال استفاده كند. ممكن است اين تفكر اشتباه باشد اما اگر ايده بهتري داريد، بيان كنيد. اگر ايده ديگري داريد به من ثابت كنيد.

آنچه بیش از بیان این حرف ها از سوی کی روش اهمیت دارد، میزان توجه متولیان فوتبال کشور به آنهاست. به نظر می رسد نگاه واقع بینانه و به دور از تعارف و دلخوشی های توخالی سرمربی تیم ملی ، را باید قدر بدانیم و از انتقادات دلسوزانه این مرد استقبال کنیم. شاید او بتواند گام اول را برای اصلاح ساختار فوتبال ما بردارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
0
13
حقیقتا واقع بینانه و سنجیده حرف زده.
امیدوارم گوش شنوایی هم پیدا شه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
0
13
حرف حساب جواب نداره
نظرات بینندگان