arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

بازگشت سعید علی حسینی به ورزش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سعید علی‌حسینی، وزنه بردار دسته فوق سنگین ایران که پس از قهرمانی جوانان آسیا و جابجا کردن رکوردهای فوق سنگین در این رده‌سنی به اتهام دوپینگ ابتدا مادام‌العمر و سپس 12 سال از ورزش حرفه‌ای محروم شده بود با تغییر رشته ورزشی خود به سمت ورزش دوومیدانی روی آورده و پرتابگر وزنه و دیسک شد.

عزیز علی‌حسینی، پدر سعید با تأیید این خبر به فارس گفت: در جریان برگزاری رقابت‌های دانشجویان شمالغرب کشور که در رشت در حال برگزاری است، سعید امروز در جریان رقابت‌های پرتاب وزنه به عنوان قهرمانی رسید و قرار است در ادامه رقابت‌ها در مسابقات پرتاب دیسک نیز به مصاف حریفانش برود.



سعید علی‌حسینی موفق شده بود در بیست و یکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان آسیا در کره جنوبی وزنه های 206 و 245 کیلویی در حرکات یکضرب و دو ضرب و مجموع 451 کیلویی را مهار و 3 مدال طلای این وزن را به خود اختصاص دهد و حتی به عنوان سومین وزنه‌بردار سال 2008 رسید.

وی در حالی که خود را برای حضور در هفتادو‌هفتمین دوره مسابقات جهانی وزنه‌برداری که در سال 2009 به میزبانی کره‌جنوبی برگزار شد آماده می‌کرد به اتهام دوپینگ از حضور در این رقابت‌ها بازماند و در حکمی که آن زمان برایش صادر شد، مادام‌العمر از وزنه‌برداری محروم شد و در حکم تجدیدنظر به 12 سال محرومیت محکوم شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
0111
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
0
12
حیف از این استعداد که سوخت...
نظرات بینندگان