arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

پاسخ های لاریجانی به طلاب مدرسه حقانی:علیه فتنه حرف زده ام ولی فحاشی هرگز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر علی لاریجانی در دیدار تعدادی از طلاب مدرسه علمیه حقانی قم در پاسخ به سئوال یکی از طلاب در ارتباط با موضع‌گیری‌هایش در مورد ماجرای فتنه گفت: من از روزهای قبل از انتخابات در مورد لزوم رعایت قانون صحبت داشتم، روز بعد از انتخابات به آقای احمدی‌نژاد تبریک گفتم و روز بعد از آن در مجلس سخنرانی کردم. موضع من نیز این بود که انتخابات باشکوه بود و عده‌ای‌ می‌خواهند از آن سوء استفاده کنند.

  وی با بیان اینکه وقتی آتش فتنه روشن می‌شود باید تلاش کرد تا آن را خاموش کنیم، اضافه کرد: هر چه مسائل پیش می‌رفت، ما متناسب با آن موضع می‌گرفتیم و بیشترین موضع‌گیری را در میان سران قوا من داشتم.
 
دکتر لاریجانی گفت: من در مجلس شورای اسلامی نطق کردم، صحبت کردم و صحبت‌های من ثبت شده است، بنابراین اگر منظور این است که نطق نکرده‌ام خلاف است، اما اگر منظور این است که فحاشی نکرده‌ام، باید بگویم ادبیات من با کسانی که فحش می‌دهند متفاوت است.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشدارهایش نسبت به تحرکات دشمن بیرونی،‌ رعایت قانون و آلت دست دیگران نشدن، اضافه کرد: موضع‌گیری‌هایم در سایت‌ من منعکس شده است و هرکس مایل باشد می‌تواند آنها را دنبال کند.

 وی اضافه کرد: زمانی که کروبی موضوع بازداشتگاه کهریزک را مطرح و نظام را متهم کرد، تنها کسی که در برابر او موضع‌گیری کرد من بودم، او در برابر من نامه تندی نوشت و من پاسخ او را با نامه تندتری دادم.

رئیس مجلس با بیان اینکه باید موضع منطقی کشور حفظ شود، تصریح کرد: با فحش دادن فتنه حل نمی‌شود، چنانکه در ادبیات رهبر معظم انقلاب فحش نمی‌بینید، البته ایشان مسائل را محکوم می‌کنند اما فحش نمی‌دهند.

دکتر لاریجانی در پاسخ به سئوال دیگری در ارتباط با وقف دانشگاه آزاد، با بیان اینکه با وقف دانشگاه آزاد مخالف بوده است، گفت: من موضع شفافی در روز مطرح شدن مسئله وقف و روز بعد از آن داشتم. از رهبر انقلاب نقل شده بود که ایشان از نظر فقهی معتقدند می‌توان نهادها را وقف کرد. من قبلا ازآقای هاشمی شنیده بودم که وی پس از کسب اجازه از رهبر انقلاب اقدام به وقف کرده است، اما پس از اینکه از دفتر رهبر انقلاب موضوع را جویا شدم، گفتند که مسئله به قوه قضائیه احاله شده است.

وی با بیان اینکه در زمان مطرح شدن این موضوع در مجلس، طرح به کلیه موسسات مرتبط مربوط می‌شد، ادامه داد: به دلیل اینکه من نمی‌توانستم بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شخصا این طرح را کنار بگذارم از آقایان خواستم که تذکر بدهند تا طبق روال قانونی آن را کنار بگذاریم.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه در اغلب اوقات نمایندگان اخطارهای رئیس مجلس را می‌پذیرند، گفت: گاهی اوقات نیز این اخطارها پذیرفته نمی‌شود و این موضوع هم از اتهام‌های عجیب و غریب من است.
 
وی حضور برخی دانشجویان در مقابل مجلس شورای اسلامی را از حسن ظن آنها دانست و افزود: البته برخی از آنها نیز سازماندهی شده بودند که از قاچاقچی‌های سیاسی که هفته‌نامه همت را راه انداختند خط می‌گرفتند.

 دکتر لاریجانی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با موضع‌گیری‌های غیرشفاف تصریح کرد: درجایی که حق است و یا رهبر انقلاب در مورد آن موضع‌گیری کرده‌اند، من صراحتا موضع گرفته‌ام. در انتخابات هم ضمن حمایت از موضع رهبری گفتم قانون را زیر پا نگذارید و بازیچه دیگران نشوید.
 
وی افزود: البته شاید برخی بگویند که به دیگران فحش بدهید که این مسئله در سطوح بالا جایی ندارد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم با بیان اینکه در پدیده‌های اجتماعی باید متناسب با تندی و شدت پدیده موضع‌گیری کرد، گفت: به عنوان مثال زمانی که عده‌ای اندک به خیابان‌ها آمدند و شعار نه غزه نه لبنان سردادند و در روز عاشورا که به امام حسین(ع)‌ اسائه ادب کردند، به تندی موضع‌گیری کردم.
 
دکتر لاریجانی گفت: برخی از کسانی که در مجلس زیاد حرف می‌زنند، از خود چه کارنامه‌ای به جا گذاشته‌اند و در مورد لوایح چه میزان اظهار نظر داشته‌اند.

 نماینده مردم قم در مجلس در پاسخ به سئوالی در مورد تاکید رهبر انقلاب بر اتحاد دولت و مجلس گفت: نظام خوب ، نظامی است که در آن قوا با هم همراه باشند و دعوا نداشته باشند، البته قوا استقلال رای دارند ولی دعوا ندارند.

 دکتر لاریجانی بسیاری از موارد اختلافی میان دولت و مجلس را در عدم اجرای قانون از سوی دولت دانست و افزود: یک نمونه از این موارد قانون هدفمندی رایانه‌ها است که باید طی 5 سال اجرا می‌شد و 30 درصد از درآمد آن صرف تولید می‌شد. مجلس بیش از 300 قانون تصویب کرد که اکثرا از سوی دولت اجرا شد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد مجلس هشتم دعواهای حاشیه‌ای نبوده است،‌ تصریح کرد: حرکت مجلس این نبود که با قوای دیگر ستیز کند.

منبع:  وب سایت علی لاریجانی
نظرات بینندگان