arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

مطهری: وکیل‌الدوله‌ها مانع قرائت گزارش مجلس درباره حادثه کوی دانشگاه شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی مطهری گفت : توجیه خانه نشینی رئیس جمهور از روی تعصب است .

به گزارش انتخاب، اهم اظهارات این نماینده مجلس در گفت وگو با سایت شفاف چنین است :


• دولتی ها از هاشمی می ترسند .


• شاید اولین مسئله که باعث شد که ما در مقابل دولت موضوع بگیریم قضیه آقای کردان بود . وقتی آقای کردان با مطرح کردن یک امر خلاف واقع در صحن علنی رای اعتماد گرفت در اینجا ما مجاز به سکوت نبودیم و باید به وظیفه نمایندگیمان عمل می کردیم .زمانی که ما برای استیضاح ایشان اقدام کردیم مقاومت هایی صورت گرفت و مخصوصا توسط آقای احمدی نژاد اقداماتی انجام شد که با شعارهای دولت همخوانی نداشت.


• در آنجا من از نوع برخورد آقای احمدی نژاد به اینجا رسیدم که ایشان بیشتر مسایل را سیاسی می بیند و به اصول و مبانی پایبند نیست و طبعا جنبه انتقادی من در انجا و از آن زمان پر رنگتر شد.


• نمایندگان از قهر 11 روزه رییس جمهوری بسیار متعجب بودند و برایشان قابل باور نبود که رییس جمهور چنین کاری انجام دهد . در تاریخ جمهوری اسلامی هم چنینی کاری سابقه نداشت.


• اکثر نمایندگان از این اقدام آقای رییس جمهور عصبانی بودند و منتظر بودند که اگر این قضیه همچنان ادامه داشته باشد مسئله استیضاح ایشان را با جدیت مطرح کنند و به نظر می رسد همین مسئله باعث شد که آقای احمدی نژاد به خانه نشینی خود خاتمه دهد چرا که اگر ایشان چند روز دیگر به این اقدام خود ادامه می داد مجلس به این قضیه ورود پیدا می کرد و استیضاح را مطرح می کرد و به احتمال قوی ایشان را برکنار می کرد.این مسائل که در سوال از رییس جمهور مطرح شد کم کم موضع بنده و خیلی از افراد را تغییر داد.


• این توجیهات برخی نمایندگان و حامیان آقای احمدی نژاد در خصوص خانه نشینی 11 روزه ایشان ، قابل قبول نیست یعنی اینگونه توجیهات ناشی از تعصبی است که ایشان نسبت به آقای احمدی نژاد دارند و باید از آنها پرسید که اگر این کار در دولت های گذشته انجام می شد شماچه کار می کردید؟آیا واقعا همینگونه برخورد می کردید و توجیه می کردید که قطعا اینگونه نیست و در این صورت کفن پوش راه می افتادند و فضایی را علیه رییس جمهوردرست می کردند که این ها نشان می دهد که انصاف و اخلاق وجود ندارد.


همین الان هم از نقاط قوت دولت حمایت می کنیم و بارها حمایت کردیم اما اگر دولت بخواهد به برخی از رویه ها همچنان ادامه دهد که مثلا این قانون را قبول ندارم و اجرا نمی کنم، در اجرای قانون بودجه به دلخواه خودش عمل کند و بودجه ها را جابجا کند و یا در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به تشخیص خودش عمل کند و کاری به قانون مجلس نداشته باشد و یارانه بخش تولید را پرداخت نکند، اگر بنا باشد به این صورت عمل کند مجلس باز برخورد می کند.


• مجلس هشتم در مجموع مجلس خوبی بود با دو پدیده جدید مواجه شد یکی بحران سال 88 بود که بلاخره باعث شد دست مجلس در برخی از امور بسته باشد و برای ملاحظه شرایط کشور مجلس نمی توانست خیلی راحت و صریح اقدام کند.


• وکیل الدوله بودن اشتباه است و حتی اگر ما یک دولت مردمی و خوب هم داشته باشیم نماینده باید همیشه وکیل مردم باشد و اصلا معنی ندارد نماینده وکیل دولت باشد حتی برخی می گویند ما وکیل ولایت هستیم و این نیز قابل قبول نیست چرا که نماینده باید وکیل مردم باشد.


• البته اینها توجه ندارند که یک نماینده باید وکیل مردم باشد این افراد واقعا به مجلس آسیب رساندند و در مواردی باعث می شدند که از بیرون به مجلس فشار وارد کنند و حتی مجلس را گاهی تحقیر می کردند و در جایی که مجلس می خواست از حقوق مردم دفاع کند آنها مانع می شدند .


• این افراد از قرائت گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس درباره حادثه کوی دانشگاه جلوگیری کردند . وکیل الدوله ها اساسا یک فضای رعب و وحشتی در میان نمایندگان مخصوصا در اوایل مجلس ایجاد کرده بودند که کسی جرات اظهارنظر برخلاف نظر آنها را نداشته باشد و به گونه ای عمل می کردند که ما با دفتر رهبری مرتبط هستیم و گاهی تهدید می کردند که اگر در موردی با آنها همراهی نشود بعدا رد صلاحیت خواهید شد.


• با اینکه تعداد این افراد کم بود باعث ایجاد فضای رعب و وحشت می کردند البته وجود افرادی همچون بنده باعث شد فضا شکسته شود و اینها نتوانند آنطور که مایل بودند به اهدافشان را برسند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو خارج از کشور
|
UNITED STATES
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
0
3
عجب!
ای کاش عدل همیشه برقرار میبود و مرزی برای اجرای عدالت تعریف نمیشد
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
0
2
ما به وكيل‏الدوله ها راي نميدهيم بروند و از همان دولت راي بگيرند.
نظرات بینندگان