arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

توکلی: شکایتم از رحیمی جدی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه شکایتم از رحیمی جدی است گفت:‌ رحیمی باید شخصاً در دادگاه حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد احمد توکلی عصر امروز در نشست خبری با عنوان پیوند برای حاکمیت قانون و مبارزه با فساد که در موسسه فرهنگی مذهبی بیت‌الرقیه (س) مشهد برگزار شد، با اشاره به بالا رفتن درک و شعور سیاسی مردم اظهار داشت: باید نامزدهای انتخاباتی در حال حاضر به فرآیند برگزاری انتخابات توجه کنند و به گونه‌ای رفتار کنند که اگر حتی در پایان رای لازم را کسب نکردند باز هم پیروز صحنه باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: نباید طوری باشد که نامزدها برای رای آوری و جلب رای بیشتر به بداخلاقی و حتی دادن وعده‌های بی‌اساس بپردازند چرا که اگر رای لازم را هم کسب کنند در نفس عمل بازنده صحنه هستند.

وی در ارتباط با فساد مالی اخیر کشور گفت: به نظر بنده قطعا می‌بایست پیرو این اختلاس بزرگ، وزیر دادگستری را استیضاح می‌کردیم هر چند که طبق گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس وزیر اقتصاد را استیضاح کردیم.

توکلی ادامه داد: ‌در این راستا در مجلس شورای اسلامی به وجود نمایندگانی چون مهدی برادران که به موضوع فساد حساس باشند، نیازمندیم و  شاید اگر تعداد کسانی که نسبت به فساد حساس بودند بیشتر می‌بود، دیگر فسادی به این شکل در کشور رخ نمی‌داد.

وی اضافه کرد: همچنین در این موضوع نقش جریان انحرافی و تاثیرات آن در دادگاه باید معلوم شود چرا که مقصود از این جریان وجود افرادی موثر در قوه مجریه هستند.

 رحیمی باید شخصاً در دادگاه حاضر شود

وی در ارتباط با شکایت خود از رحیمی معاون اول ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ بنده بر اساس مواد 112، 116، 120و 128 مبحث اول از فصل چهارم قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری به اتهام افترا از رحیمی شکایت کردم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ البته این شکایت همانند شکایت دیگر افراد از او نیست که به دفتر وزیر دادگستری ارجاع داده شده و پیگیری نشود بلکه رحیمی باید شخصاً در بازپرسی حاضر شود و به سوالات بازپرس پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: بنده بر شکایتم پایند هستم و کوتاه نمی‌آیم، البته اگر رحیمی در دادگاه حاضر شود و به سوالات بنده هم پاسخ دهد قطعا با دلایل و استناداتی که بنده در اختیار دارم پرونده شکایت بنده از رحیمی بسته نمی‌شود.

توکلی با اشاره به ضعف‌های مجلس خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی نمایندگان سوال از وزیر را به ابزاری برای فشار به دولت تبدیل کرده‌اند، به عنوان مثال از وزیر سوال می‌کنند و فشار می‌آورند باید فلان رئیس اداره ‌و رئیس حوزه را انتخابیه عوض کند تا سوالش را پس بگیرد.

وی افزود: حتی علت اینکه سوال از وزیران در اواخر دوره هشتم زیاد شده بود اول مشکلات حوزه انتخابیه دوم افزایش تخلفات دولت و سوم این بود که برخی نمایندگان سوال را وسیله‌ای برای اعمال فشار به دولت قرار داده بودند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بابیان اینکه وزرا نباید به فشارهای نمایندگان برای تغییر مدیران اتکا کنند، یادآور شد: من چندین بار به برخی از وزرا گفته‌ام که به فشارهای نمایندگان متکی نباشند و پشت تریبون مجلس از اهداف شخص نماینده در طرح سوال پرده‌برداری کرده و با دفاع از مدیران خود آنها را عوض نکنند، اگر دو وزیر این کار را انجام دهند فشارهای اجتماعی سبب می‌شود چنین نمایندگانی ماست خود را کیسه کنند و این رویه ادامه پیدا نکند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمد مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
1
0
این دفعه رو به جوونیش رحم کن .
نظرات بینندگان