arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

يادداشت عبدالجبار كاكايي درمورد "جدايي نادر...": سعی نکنیم این شادی بزرگ را کوچک ببینیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عبدالجبار كاكايي؛ كه پيش‌تر نيز ورودهاي پرجنجالي به حوزه‌ي سينما داشته، اينبار به اظهار نظر در مورد فيلم اسكاري ايران، پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ايلنا؛ كاكايي در اين يادداشت آورده است:

باید خوشحال باشیم و امیدوار که به قول اصغر فرهادی نظام ما آدمهای متفاوتی دارد و همین متفاوت بودن سبب شده تا ظرفیت‌های متغیر و متعددی داشته باشد.

روزی که در طراحی بوم هنر تصویری کشور «جدایی نادر از سیمین» مقابل اخراجی‌ها قرار گرفت، حدس می‌زدم این تراژدی پایان غم انگیزی برای طرف بازنده داشته باشد. اما طرف بازنده کسی بود که طراح این تقابل بود.

با اینحال، انصاف و بی‌انصافی؛ مهر و بی‌مهری؛ ستم و عدالت؛ دروغ و راستی و این معجون‌ها؛ تار و پود فرهنگ ما را می‌سازد. فرهنگی که تنها رندی عالم سوز سر از آن در می‌آورد.

«جدایی نادر از سیمین» را دیدم؛ واقع‌نمایی درخشانی از جهان ما بود. بی‌تعارف و مجامله ما همین هستیم! در تصمیم‌گیری؛ در اراده؛ در قطعیت و یقین؛ در شک و محافطه‌کاری؛ در نفاق و معنویت و این هویت 40 تکه‌ی سرزمین ماست که به هم می‌آید.

احساس می‌کنم، فاصله‌ی زیادی بین ته دلمان تا نوک زبانمان وجود دارد. اصغر فرهادی قصه‌ای ساده گفت و جایزه‌ای که در جهان امروز بسیار بزرگ است؛ گرفت. شبیه به کاپ جام جهانی فوتبال! سعی نکنیم این شادی بزرگ را کوچک نشان دهیم. باور کنیم که سینمای ما، هم اصغر فرهادی دارد هم مسعود ده‌نمکی. همان هویت 40 تکه! تماشای ما به جهان؛ منظرهای متفاوتی دارد. ما همینیم که هستیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
mgh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
1
31
عالي بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
1
47
دم آقای کاکایی گرم که حرف دل ما رو زد
نظرات بینندگان