arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

واکنش شیخ الازهر به هتک حرمت قرآن کریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


شیخ الازهر ضمن محکوم کردن اهانت نظامیان آمریکا به قرآن کریم در افغانستان این اقدام را وحشیانه و عبور از خط قرمز دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، احمد الطیب، شیخ الازهر با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف نسبت به حادثه قرآن‌سوزی در افغانستان، این اقدام نظامیان آمریکایی را به شدت محکوم کرد.

وی در ادامه افزود: خروج فوری نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان تنها راه برای حل بحران موجود است تا به این وسیله ملت افغانستان بتوانند خودشان برای سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند.

شیخ الازهر خطاب به عاملان این قرآن‌سوزی و نظامیان آمریکایی گفت: ای متجاوزان مردم را رها کنید تا خودشان برای خود تصمیم بگیرند و راهشان را انتخاب کنند. آنها را به زندان‌های گوانتانامو، بگرام و ابوغریب نفرستید و به اقدامات شرم‌آورتان که تاریخ هرگز آن را نخواهد بخشید پایان دهید!

وی ضمن وحشیانه خواندن این اقدام آن را عبور از خط قرمز دانست و گفت: مسلمانان جهان هرگز این تجاوز را نمی‌پذیرند حتی اگر جان خود را در این راه از دست بدهند چرا که چنین اقداماتی در حقیقت دشمنی علیه مقدسات است و احساسات میلیون‌ها مسلمان را خدشه‌دار می‌کند.

شیخ الازهر افزود: قرآن کریم والاترین و باارزش‌ترین جایگاه را در قلب مسلمانان دارد، لذا هرگونه توهین و بی‌حرمتی به آن از سوی مسلمانان بخشیده نخواهد شد.

وی تاکید کرد: الازهر این اقدام وحشیانه علیه قرآن را نمی‌پذیرد، همان‌طور که هیچ انسان متدین و غیرمتدینی، این مساله را نمی‌پذیرد.

شیخ الازهر در پایان، پیشنهادها برای حضور بیشتر آمریکایی‌ها در افغانستان برای مبارزه با پدیده تروریسم را سرپوش‌گذاری بر ادامه جنایات آمریکایی‌ها در افغانستان دانست.
نظرات بینندگان