arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

جدال ایران و قطر در ضیافتی تشریفاتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم‌های ایران و قطر عصر فردا در دیداری تشریفاتی به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف نهایی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی انخابی جام جهانی ۲۰۱۴برزیل مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از سری رقابت‌های مرحله سوم دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از ساعت ۱۷ عصر فردا تیم‌های ایران و قطر در ورزشگاه آزادی رو در روی هم صف آرایی خواهند کرد تا پرونده تیم‌های در مرحله مقدماتی بسته شود و البته این دیدار می‌تواند ایران را صدرنشین گروه کند و کی روش نیز در نشست خبری‌اش همین نکته را یادآوری کرده که می‌خواهد تیم تحت هدایتش با صدرنشینی مرحله مقدماتیرا پشت سر بگذارد و پا در رقابت‌های مرحله نهایی بگذارد.

از سوی دیگر این یازدهمین بازی خواهد بود که تیم ملی ایران با هدایت کی روش به مستطیل سبز پای می‌گذارد. کی روش که با تیم ملی در بازی‌هایی که روی نیمکت نشسته نتایج خوبی گرفته در آخرین دیدار مرحله مقدماتی نیز دوست ندارد تیمش در خانه به حریف عربی خود باج بدهد و به همین دلیل تمام ملی پوشان شاخص خود را برای این دیدار فرا خوانده تا در ورزشگاه آزادی میزبانی خوبی از قطری‌ها داشته باشد.

از سوی دیگر اتوری سرمربی قطری‌ها هم که جای برونو متسو را در راس هدایت این تیم متمول گرفته دوست ندارد در هفدهمین تقابل تیم‌های قطر و ایران پذیرای شکست باشد چراکه به خوبی می‌داند قطری‌ها و کلا اعراب منطقه خیلی با شکست تیم‌های خود میانه خوبی ندارند و نخستین راهکار آن‌ها در صورت ناکامی مربیانی که به کار می‌گمارند اخراج خواهد بود. اتوری به خوبی از سرنوشت متسو و دیگرانی که قبل از او هدایت قطری‌ها بر عهده داشتند آگاه است. این اندیشه هرگز او را‌‌ رها نمی‌کند که باید در این دیدار برای گرفتن نتیجه وارد کارزار شود و حداقل یک امتیاز را دشت کند تا نفسی به راحتی بکشد.

تیم‌های ایران و قطر در بازی رفت به تساوی یک بر یک رسیده بودند و این بار کی روش و شاگردانش می‌خواهند جبران مافات کنند و با شکست دادن این تیم به عنوان تیم نخست گروه پا به مرحله بعد رقابت‌ها بگذارند.

تیم ملی کشورمان که در گروه E رقابت‌های مرحله سوم مقدماتی قرار گرفته، در حال حاضر جواز راهیابی به مرحله چهارم انتخابی را بدست آورده و پشت سر خود تیم‌های قطر و بحرین را دارد که تلاش می‌کنند در این مرحله بعد حضور داشته باشند. در این گروه شانس صعود قطر، بیش از بحرین است و به همین دلیل اتوری و شاگردانش در مقابل ایران به دنبال امتیازگیری است چراکه بحرین باید با اختلاف بیش از ۷ گل اندونزی را شکست دهد تا به مرحله بعد صعود کند و این مساله بخت بالای قطری‌ها را می‌رساند.

تیم ملی کشورمان در حال حاضر ۱۱ امتیازی است و قطری‌ها با ۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند و بعد از این دو تیم، بحرینی‌ها ۶ امتیازی هستند و جایگاه سوم را به خود اختصاص داده‌اند که البته جایگاه خوبی برای این تیم نیست چراکه بخت کمی برای صعود خواهد داشت و باید بیشتر منتظر معجزه‌ای باشند.

نتایج ۱۶ دیدار ایران و قطر
بازی شماره ۱: ایران دو- قطر صفر ـ ‌۱۱ آذر ۶۷ - دوحه
بازی شماره ۲: ایران دو، قطر صفر ـ ۲۸ اردیبهشت۷۵ - ‌تبریز
بازی شماره ۳: ایران یک- قطر صفر ـ ۱۱خرداد ۷۵ ‌- دوحه
بازی شماره ۴: ایران سه- قطر صفر ـ ۱۱مهر ۷۶ ‌- تهران
بازی شماره ۵: قطر دو- ایران صفر ـ ۱۶ آبان ۷۶ ‌- دوحه
بازی شماره ۶: قطر یک- ایران دو ـ ۱۰مرداد ۸۰ - ‌دوحه
بازی شماره ۷: قطر دو- ایران یک ـ ۲۹بهمن ۸۲ - ‌دوحه
بازی شماره ۸: ایران سه - قطر یک ـ ۲۲ مهر ۸۳‌- تهران
بازی شماره ۹: قطر دو- ایران سه‌ ـ ۴ فروردین ۸۶- دوحه
بازی شماره ۱۰: ایران یک- قطر صفر - فروردین ۸۶- ‌دوحه
بازی شماره ۱۱: قطر صفر- ایران صفر ـ ۲۰ دی ۸۶‌- دوحه
بازی شماره ۱۲: ایران شش- قطر یک ـ ۲۱ مرداد ۸۷- ‌تهران
بازی شماره ۱۳: قطر صفر- ایران یک ـ ۱۹ آبان ۸۷ ‌- دوحه
بازی شماره ۱۴: قطر سه- ایران دو ـ ۷ دی ۸۸ ‌- دوحه
بازی شماره ۱۵: ایران صفر- قطر صفر ـ دی ۸۹ ‌- دوحه
بازی شماره ۱۶: ایران یک- قطر یک ـ شهریور ۹۰ ‌- دوحه
بازی شماره ۱۷: ایران؟ - قطر؟ - ۱۰ اسفندماه ۹۰ - تهران

همچنین نکته قابل ذکر دیگر در این زمینه اینکه تاکنون تیم‌های ایران، ژاپن، استرالیا، ازبکستان، اردن و عراق از مرحله سوم انتخابی جام جهانی جواز حضور در مرحله چهارم را بدست آورده‌اند و تیم‌های عربستان، کره جنوبی، قطر، عمان، کویت، بحرین، لبنان و تایلند نیز همچنان از بخت صعود برخوردارند و می‌توانند در جمع تیم‌های مرحله چهارم باشند.

بازی‌های فردا چهارشنبه در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در منطقه آسیا به شرح زیر است:

* ایران - قطر، ساعت ۱۷، ورزشگاه آزادی تهران
* بحرین - اندونزی، ساعت ۱۷، ورزشگاه ملی منامه
* عمان - تایلند، ساعت ۱۴، ورزشگاه AAMI Park ملبورن
* استرالیا - عربستان، ساعت ۱۴، ورزشگاه Bausher مسقط
* تاجیکستان - کره شمالی، ساعت ۱۱:۳۰، ورزشگاه استقلال خجند
* ژاپن - ازبکستان، ساعت ۱۴، ورزشگاه تویوتا
* کره جنوبی - کویت، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه جام جهانی سئول
* امارات - لبنان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه الوحده ابوظبی
* چین - اردن، ساعت ۱۱:۳۰، ورزشگاه گوانگژو
* عراق - سنگاپور، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه العربی دوحه
نظرات بینندگان