arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

زنان و کودکان شیعه پاکستان، به خاک و خون کشیده شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تابناک نوشت: در حمله صبح امروز عوامل تروریستی سپاه صحابه به اتوبوس حامل شیعیان پاکستان که در منطقه کوهستانی «بهشادم» اتفاق افتاد، بیست تن از پیروان اهل بیت ـ‌ علیهم السلام ـ از جمله سه زن و سه کودک بی‌گناه به شهادت رسیدند.

«ابنا» گزارش داده است، اتوبوس حامل شیعیان که از «راولپندی» به سوی «گلگت» در حرکت بود، در منطقه کوهستانی «بهشادم» شهر «چلاس بساری» در محاصره عوامل تروریستی سپاه صحابه قرار گرفت و بر اثر تیراندازی تروریست‌های سلفی تاکنون بیست نفر شهید و پنج نفر زخمی شده‌اند.

شرکت مسافربری «مشابرم» اعلام کرد: همه این مسافرین شیعه بودند که در میان آنان سه زن و سه کودک هم دیده می‌شوند.

شاهدان عینی به ابنا گفته‌اند: هشت تروریست که از پیش در کوه‌های پیرامون کمین کرده بودند، به سوی مسافران این اتوبوس تیراندازی می‌کردند.

بنا بر این گزارش، شهدا به سردخانه بیمارستان «شتیال» و زخمی‌ها به بیمارستان «چیلاس» منتقل شدند.

متأسفانه، به دلیل کوهستانی بودن منطقه و کوتاهی دولت پاکستان، اعضای سپاه تروریستی صحابه همچون همیشه، موفق به فرار شدند.

همچنین «علامه سید محمد ثقلین نقوی»، روحانی برجسته شیعه و حافظ قرآن کریم که روز یکشنبه سی ام بهمن ماه به دست عوامل سپاه تروریستی صحابه مورد حمله قرار گرفته بود، سرانجام امروز پس از هشت روز در بیمارستان «ویکتوریا» در «بهاولپور» به شهادت رسید.

گفتنی است، در روز جمعه 28 بهمن ـ هفدهم فوریه ـ نیز نماز جمعه شیعیان پاراچنار پاکستان با انفجار تروریستی که از سوی گروه‌های تروریستی و سلفی وابسته به سپاه صحابه روی داد، به خاک و خون کشیده شد.

در این انفجار خونین که در منطقه کرمی بازار پاراچنار رخ داد، دست‌کم 34 نفر از پیروان اهل بیت به شهادت رسیده و بیش از چهار نفر هم زخمی شدند؛ این علاوه بر رخدادهای کوچک و بزرگ دیگری است که در دو ماه گذشته در پاکستان روی داده و در آن، ده‌ها تن به شهادت رسیده‌اند.

گفتنی است، انفجار روز 28 بهمن، هنگامی رخ داد که دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور اسلامی ایران در آن روز میهمان ملت و دولت پاکستان بود و زرداری، رئیس جمهور پاکستان در سخنانی تأکید کرده بود که از این پس، سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان همگی با تروریسم مبارزه خواهند کرد.

گویا، سکوت در برابر کشتار برنامه‌ریزی شده شیعیان مظلوم پاکستان، بیش از این جایز نباشد و شایسته است که وزارت امور خارجه کشورمان به عنوان متولی دستگاه دیپلماسی کشوری که مسئولیت بزرگ دفاع از پیروان اهل بیت (ع) در سراسر جهان را بر عهده دارد، واکنش بیشتری در برابر این موضوع از خود نشان دهد.

نظرات بینندگان