arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

راهنمایی های آقاتهرانی در خصوص چگونگی دریافت گرین کارت و Citizenship

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: قطعا کسانی که حالت التقاطی داشته‌اند نمی‌توانند در انتخابات جایگاهی داشته باشند چرا که سمت و سوی حرکت نظام و مردم به سمت اسلامی شدن است و شعار و هدف اصلی هم همین است؛ بنابراین همه در این جهت فعالیت می‌کنند.

 حجت الاسلام آقا تهرانی با اشاره به شباهت‌ فهرست‌های ارائه شده در انتخابات پیش‌رو، تصریح کرد: افرادی که این روزها در فهرست گروه‌های مختلف دیده می‌شوند نسبت به سابق تفاوت زیادی دارند و مردم به راحتی می‌توانند بین فهرست‌های موجود انتخاب کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم با انتقاد از پوشش خبری ناعادلانه برخی رسانه‌ها در انتخابات اظهار داشت: تقریبا از 30 سایت موجود در فضای مجازی، چهار سایت متعلق به ماست که سه‌تای‌ آنها فیلتر شده و ما تنها با یک سایت فعالیت می‌کنیم. البته ما نمی‌گوییم "حق" هستیم اما حداقل این است که همانگونه که بقیه جریان‌های سیاسی معرفی می‌شوند رسانه‌ها خود را موظف بدانند که ما را نیز معرفی کنند و بین تشکل‌ها فرق نگذارند.

 رابطه جبهه پایداری با مقوله ولایت

* شعار دوستان ما در جبهه پایداری، عقلانیت، معنویت و عدالت بر محور ولایت است به این معنا که ما هیچ کدام از این‌ها بدون ولایت نمی‌خواهیم و برای ما همه این معانی در راستای ولایت معنا پیدا می‌کند. اما نقطه جدایی ما با ساکتین در فتنه، فتنه‌گران، اهل انحراف و ساکتین در انحراف است.

  * مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که متصل به کانون‌های قدرت و ثروت هستند را در انتخابات وارد نکنید چرا که آنها نظام را معطل می‌کنند. ما نباید از کنار این حرف‌ها بگذریم و آن را با بایگانی تاریخ بسپاریم که با اسلامیت نظام هم سازگار نیست،‌ بلکه باید به آن عمل کنیم چرا که اگر هر فرد یا گروهی به فرمایشات ایشان عمل نکند نزد مردم خراب می‌شود البته برخی تلاش می‌کنند خود را به ولایت‌ منسوب کنند اما چقدر می‌خواهند مردم را گول بزنند، بالاخره مردم متوجه می‌شوند چرا که به این موضوع حساسیت دارند.

   * ولایت  رکن کارآمد نظام است. ما معتقدیم باید پای این عقیده ایستاد البته اصولگرایان همواره این موضوع را مطرح می‌کنند اما مهم این است که در این باره پایداری نشان دهند. متاسفانه ما از نظر فکری و اعتقادی مشکلی نداریم اما عمل ما با اعتقادمان یکی نیست که باید این را اصلاح کرد.

* ما در جبهه‌ی پایداری در مورد این موضوع سختگیری به خرج دادیم زیرا فکر می‌کردیم وقت آن فرا رسیده و جوان‌ها هم پذیرش این موضوع را دارند. کما اینکه اقبال آنها هم زیاد است اگرچه ممکن است ظاهرا رای نیاوریم اما مهم نیست چرا که می‌خواهیم حرف درستی بزنیم، ارزش‌ها را احیا کنیم و مثل سوم تیر پای آن بایستیم و روی ولایت پایداری نشان دهیم.

 روایت آقاتهرانی ازمذاکرات جبهه پایداری و جبهه متحد برای ارائه فهرست مشترک

* ما به آنها گفتیم این افراد با ساختاری که درست کرده‌اید با معیارهای کامل ولایی منطبق نیست و بنابراین ما وارد این فهرست نمی‌شویم، آن وقت شایعه کردند که ما سهم‌خواهی می‌کنیم در حالی که ما گفتیم اصلا سهمی نمی‌خواهیم زیرا نمی‌خواستیم با آنها نزاع کنیم.

  * البته ما نمی‌گوییم معصوم بوده‌ایم و تخریب نکرده‌ایم، بلکه حتما ما هم اشتباهاتی داشته‌ایم اما میزان عملکرد گروه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و کسی در این میان منصفانه بگوید کدام گروه دست به تخریب زده است.

 *آقای پناهیان پیشنهاد دادند شنبه‌ی بعد از انتخابات جشن مهربانی بگیریم تا کسانی که در زمان انتخابات با یکدیگر رقابت داشتند با هم دوستی کنند که این برگرفته از صحبت‌های آقا و خیلی خوب است اما اگر ما در این ایام به هم توهین کردیم آیا با یک چای خوردن حق ما ادا می‌شود.

*ما باید تنها حرف‌مان را بزنیم و خودمان را اثبات کنیم، نه اینکه اثبات خود را در نفی و تخریب رقیب بدانیم. خدا نکند بعد از انتخابات چنان نتیجه‌ای حاصل شود که عده‌ای در فتنه به ما بگویند "دیدی گفتیم!" که این خیانت به نظام است.

 *ما چندان به آمار تکیه نمی‌کنیم و بیشتر مواظب‌ هستیم درست عمل کنیم زیرا معتقدیم آنچه رای‌آور است، پول، قدرت، منصب و تکیه بر اربابان قدرت نیست و اگر روشنگری وجود داشته باشد مردم به ما رای خوبی می‌دهند اگرچه ما به دنبال جلب رضای خدا هستیم و هر نتیجه‌ای حاصل شود به آن راضی می‌شویم. البته معتقدیم نباید بعد از انتخابات الزاما به هر کسی که رای بیاورد تبریک گفت. ما به کسی تبریک می‌گوییم که به وظیفه‌اش عمل کرده خواه کرسی مجلس را به دست آورده خواه نه. اگر کسی منصبی هم به دست بیاورد، مهم عمل به وظیفه‌اش است.

 * ما بنا داشتیم یک جبهه فرهنگی راه بیندازیم که کارش را برای بصیرت‌دهی آغاز کند اما انتخابات پیش آمد و درست است که این موضوع یک کار سیاسی است اما فرهنگ در تمام شریان‌های آن جریان دارد لذا ما در انتخابات وارد شدیم اما در اصل تشکیل جبهه پایداری به خاطر انتخابات نبود کما اینکه بنا داریم بعد از انتخابات هم بیش از اکنون در این جبهه فعالیت کنیم.

 *ما باید به دنبال این باشیم که ولایت‌مدارانه وارد شویم، اگر تعداد متنابهی از دوستان ما به مجلس وارد شوند و فعال‌تر باشند ساختار مجلس باید تغییر پیدا کند زیرا 30 سال است اینگونه پیش رفته‌ایم و اکنون بازخوانی مجدد است. ما معتقدیم ساختار مجلس در خیلی جاها قابل نقد است اما چون در آیین‌نامه موضوعات مطرح شده باید به آن عمل شود.

* ارتباط دولت و مجلس  یکی از ساختارهای قابل تغییر در دوره نهم است. یکی از موضوعاتی که جای بحث فراوان دارد، نحوه بررسی لایحه بودجه است به این معنا که دولت ساعت‌ها روی این لایحه کار می‌کند،‌کمیسیون تشکیل می‌دهد و بعد که آن را به مجلس می‌فرستد این لایحه پاره پاره می‌شود و هر بخش در یک کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد و نمایندگان حق دارند نظرات خود را در آن اعمال کنند و چیزهایی را اضافه یا کم کنند.

  * اشکال اول به ساختار مجلس وارد است که ما معتقدیم باید از نو نگاه جدیدی به آن داشته باشیم و آن را بازبینی کنیم. مجلس می‌تواند از بسیاری افراد باسواد در بیرون کمک بگیرد و افراد زیادی برای ایجاد تحول جدی در مجلس به کار گرفته شوند.

 *هیات رییسه واقعا می‌تواند دخالت جدی در پیشرفت مجلس داشته باشد اما برای پیش‌بینی ترکیب آن باید دید که چه آرایش جدیدی در مجلس حاکم می‌شود. قطعا اگر افراد باصلاحیتی وارد مجلس شوند هیات رییسه نیز تغییر خواهد کرد، اگر ما هم ببینیم گفتمان ما در مجلس حاکم شود سعی می‌کنیم این موضوع را عملیاتی کنیم.

   میزان رای‌آوری جبهه پایداری

*اگر همان‌طور که آقا می‌خواهند با عدم اتصال به قدرت و ثروت وارد انتخابات شویم و مردم ببینند ما درست می‌گوییم به ما رای خواهند داد. در فتنه خیلی‌ها به ویژه خواص اشتباه کردند و گاهی به نعل و گاهی به میخ زدند اما ولایت و مردم اشتباه نکردند؛ بنابراین اگر بصیرت‌دهی به مردم خوب باشد آنها هم خوب عمل می‌کنند. توقع ما از رسانه‌ها نیز همین است که چون جوان هستند مردم را بیدار کنند تا خوب رای دهند.

  *بعد از انتخابات خواهیم دید که جبهه پایداری علیرغم کمبود امکانات و نداشتن حامی قوی و قدرتمند، رای خوبی خواهد داشت و ما یقین داریم که چنین خواهد شد زیرا مردم چیزی جز صداقت و ایستادگی نمی‌خواهند. اگر خواص بی‌خاصیت هم صداقت داشتند خراب نمی‌شدند.

 * همین که برخی افراد که سابقا در لیست اصولگرایان بودند این بار در این فهرست‌ها ظاهر نشدند خیلی خوب است و ما یک قدم به هدفمان نزدیک شده‌ایم اگرچه بهتر است همه اصولگرای متعهد باشند اما اینکه چند قدم نزدیک شویم هم خیلی خوب است.

  *در این دوره هر کس می‌خواهد بگوید من ولایت‌مدارم، در حالی که سابقا افراد فقط موضوع ایرانیت را مطرح می‌کردند و می‌خواستند ما را به دوران خشایارشاه و مادها ببرند اما امروز حتی شعارهای آنها هم مطرح نیست و اگر ولایت‌مدار نیستند هم شعارشان این است زیرا در جامعه اینگونه جا افتاده که ولایت کارآمد است.

   ماجرای نامه جبهه پایداری به آیت‌الله مهدوی‌کنی

*ما چند نامه مفصل به ایشان و آیت‌الله یزدی داشتیم که بنا بود آن را امانت نگه دارند. اگر قرار بوده این نامه‌ها علنی شود ما هم باقی آن را منتشر می‌کنیم تا مردم در این باره قضاوت کنند. آنها خودشان از من خواستند چند نفر را معرفی کنم و ما اسامی 23 نفر را ارائه دادیم که اگر آنها بیایند، ما هم حاضریم در فهرست جبهه متحد باشیم و خواستیم که به وحدت برسیم اما وقتی این اسامی را مطرح کردیم،‌گفتند که ما سهم می‌خواهیم .

  * اگر قرار است این نامه‌ها پخش شود، ما هم آن را پخش می‌کنیم تا مردم بیدار شوند اما ما به دنبال بر هم ریختن جامعه نیستیم زیرا نظام و جامعه مال ماست و نباید احساس شود همه ما با هم دعوا می‌کنیم زیرا مردم به این نتیجه می‌رسند که شیطان بین ما وجود دارد آن وقت هر دوی ما را کنار می‌گذارند.

 *سوال از رییس‌جمهور که قرار است پس از انتخابات در مجلس پیگیری . این اقدام قانونی است و نمایندگان حق دارند مثل وزرا از ایشان هم سوال کنند. به نظر می‌رسد وقت خوبی هم هست و رییس‌جمهور می‌تواند توضیح دهد که این باعث روشنگری خواهد بود.

  * داشتن تابعیت ایالات متحده حرف دروغ است، آنچه تابعیت آمریکایی را نشان می‌دهد، داشتن Citizenship است، نه کارت ورود و خروج و اجازه تردد. اگر یک فرد شش ماه در این کشور بماند می‌تواند درخواست گرین‌کارت داشته باشد. من حدود شش سال در آمریکا و سه سال در کانادا بودم و در آمریکا امام جمعه و سرپرست یک موسسه و مدرسه بودم که قانونا نیازمند کارت تردد بود و من نباید به عنوان یک روحانی تخلف می‌کردم اما اکنون دوازده سال است که به آنجا نرفته‌ام و گرین‌کارتم باطل شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
0
135
'گرین کارت رو عشق است!!!!!!!!!!!!!!!!!1111
جوجه ماشینی صورتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
0
116
منم میخوام خو :(
نظرات بینندگان