arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

پیام تبریک بهمن فرمان آرا به اصغر فرهادی: نوش‌جانت و هزاران دعاي خير پشتيبانت!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بهمن فرمان آرا در روزنامه شرق نوشت: وقتي به دبيرستان مي‌رفتم راديو برنامه‌اي داشت به‌نام «بياييد با هم دنياي بهتري بسازيم» و مجري اين برنامه «دكتر بني‌احمد» بود كه درباره روان‌شناسي كودك صحبت مي‌كرد. امروز صبح كه «اصغر فرهادي» براي دريافت جايزه اسكار به عنوان بهترين فيلم خارجي روي صحنه رفت...

    ... در ميان كف‌زدن‌هاي زياد كارگردان برنامه اسكار كلوزآپي از «سارينا فرهادي» كه اشك شوق صورتش را خيس كرده بود، نشان داد و با خود گفتم كه چهره «سارينا» تصوير دل تمام آنهايي است كه سربلندي سينماي ايران را مي‌خواهند، حتي من پيرمرد هم دلم لرزيد. موفقيت هر هم‌ميهني در هر زمينه‌اي اسباب غرور براي همه ملت مي‌شود و فرهادي با بردن جايزه اسكار سينماي ايران را بر بال شوق به آسمان هفتم برد و مي‌دانم با هوش و ذكاوتي كه در او سراغ دارم او حداكثر استفاده را از اين پيروزي براي پيشبرد حرفه‌اش خواهد كرد. نوش‌جانش و هزاران دعاي خير پشتيبانش!

    اين موفقيت مثل سكه‌اي مي‌ماند كه مثل هر سكه‌اي ديگر دو رو دارد و فرهادي يك روي آن را با فيلم فوق‌العاده‌اش تصوير كرده است. اما روي دوم بعد از تبريكات مكرر برعهده ماست و هركدام از ما سعي مي‌كنيم در كارمان موفق باشيم.

    درمورد سينماي ما بايد ديد مسوولان سينما از اين فرصت طلايي چه استفاده‌اي مي‌كنند و اينجاست كه برمي‌گردم به اسم آن برنامه‌اي كه در شروع آوردم. از آنجا كه من تا اطلاع ثانوي خود را بازنشسته كرده‌ام اين‌قدر امروز به خاطر اين دوست جوان مسرور و سرحال هستم كه براي مسوولان سينما چند پيشنهاد ساده دارم:

    1- «خانه سينما» را به اصناف سينما پس دهيد و بعد از تغيير آن دو بند اساسنامه كه قبول نداريد، بگذاريد كه اصناف مختلف سينما، هيات‌مديره خانه سينماي خود را انتخاب كنند.

    2 – حكم ممنوع‌الكاري و ممنوع‌الخروجي جعفر پناهي را لغو كنيد و بگذاريد اين كارگردان مهم سينماي ايران بار ديگر به ساخت فيلم برگردد.

    در خاتمه از شما دعوت مي‌كنم به ميمنت و مباركي اين موج شادي سينماي ايران بياييد با هم سينماي كشورمان را دور از تسويه‌حساب‌ها و دشمني‌هاي بي‌اساس به عنوان يك پديده افتخارآميز بستاييم و سد راه پيروزي‌هاي آينده‌اش نشويم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
3
125
بزرگواری را از فرمان آرا بیاموزیم
نظرات بینندگان