arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

دعوت از سفیر جمهوری اذربایجان در ایران به وزارت خارجه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درپی انتشار اخبار و گزارش ها درباره اینکه جمهوری آذربایجان از رژیم صهیونیستی تجهیزات نظامی به ارزش یک ونیم میلیارد دلار خریداری کرده است، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه سفیر این کشور در ایران را به این وزارت خانه دعوت و درخصوص این خبر خواستار توضیح رسمی شد.

به گزارش انتخاب، سفیر دولت جمهوری آذربایجان پس از استعلام از دولت خود اظهار داشت: تجهیزات خریداری شده از رژیم صهیونیستی تنها با هدف آزادسازی سرزمین های اشغالی آذربایجان بوده است و دولت این کشور به هیچ وجه اجازه استفاده از این سلاح ها علیه کشور ثالث بویژه جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داد.

جوانشیر آخونداوف برعزم دولت جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود. وی خواستار تبادل نظر بیشتر برای رفع هرگونه سوء تفاهم شد. اقای عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان نیز به سیاست اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه نفوذ در کشورهای هم مرز با ایران و استفاده از این کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و به هرگونه استفاده آن رژیم از خاک جمهوری آذربایجان برای انجام اقدامات تروریستی هشدار داد.
نظرات بینندگان