arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۰
یک موسسه فرانسوی اعلام کرد:

اسلام دين مورد علاقه اروپایی‌ها طی 10 سال گذشته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پژوهشی درباره «ديدگاه اروپایی‌ها به اسلام چگونه است؟» نشان داد كه شمار شهروندان اروپايی كه 10 سال گذشته به اسلام گرويده‌اند، در مقايسه با سال‌های پيش از آن به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزايش يافته است.

به گزارش شفقنا، موسسه تحقيقاتی سنجش افكار عمومی فرانسه (آی. اف. او. پی) كه از بزرگترين مراكز تحقيقاتی در اروپا به شمار می‌آيد، در پژوهشی اعلام كرد: شمار زيادی از شهروندان اروپايی طی 10 سال گذشته به دين اسلام روی آورده‌اند.

در اين پژوهش آمده است: با وجود اين‌كه شمار زيادی از شهروندان آلمانی، انگليسی، هلندی و فرانسوی، اسلام را خطری برای هويت ملی اروپا می‌دانند و از اسلامی‌شدن اروپا نگران هستند، اما گرايش به دين اسلام در جوامع اروپايی همچنان رو به افزايش است.

اين در حالی است كه براساس اين پژوهش، مجموعه بسيار گستره‌ای از جوانان زير 35 سال فرانسه و انگليس وجود دين اسلام را تقويت‌كننده بعد فرهنگی زندگی خود می‌دانند و به نظر آنان اسلام می‌تواند اروپا را وارد دوران جديدی كند كه در گذشته تجربه نكرده‌اند.

بر اساس گزارش ایکنا، کنفرانس جهانی «سی اينترنشنال» بلژيك كه از بزرگترين مؤسسه‌های تخصصی در زمينه آمارهای بين‌المللی به‌ويژه در اروپا به‌شمار می‌آيد، پيش از اين در پژوهشی، نسبت گرويدن به اسلام در سال‌های 2010 و 2011 ميلادی را 17 درصد اعلام كرد و آن را بيشترين آمار گرويدن به اسلام نسبت به سال‌های گذشته در اروپا دانست.
نظرات بینندگان