پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:
گفت: اين فيلم «جدايي نادر از سيمين» چه ويژگي داشت كه جايزه اسكار گرفت؟
گفتم:
چه عرض كنم؟! ولي وزارت خارجه آمريكا، سخنگوي كاخ سفيد، رئيس جمهور فرانسه
و بسياري از دولتمردان آمريكايي و اروپايي اهداي اين جايزه را تبريك گفته
اند و رژيم صهيونيستي اعلام كرده كه قصد دارد اين فيلم را بار ديگر در
سينماهاي اسرائيل اكران كند.
گفت: بالاخره نگفتي اين فيلم چه ويژگي هايي
داشت كه با استقبال گسترده دولتمردان كودك كش اسرائيل و مقامات دولتي
آمريكا و انگليس و فرانسه روبرو شد؟
گفتم: اين فيلم، مردم ايران را ملتي
عقب افتاده، دروغگو و حقه باز معرفي مي كند كه بزرگترين آرزوي آنها زندگي
كردن در آمريكا يا يك كشور اروپايي است!
گفت: خب معلومه كه چرا آب از لب
و لوچه اسرائيلي ها راه افتاده و ذوق زده شده اند ولي چرا برخي از مسئولان
فرهنگي خودمان هم از اين فيلم ضد ايراني تقدير كرده اند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو مي خواست گردو بشكند، گردو را گذاشته بود زير پاش و بعد با سنگ مي زد توي سر خودش!
خجالت هم خوب چیزیه به خدا
مگه این همون فیلمی نیست که از وزارت ارشاد مجوز گرفته و تو جشنواره فیلم فجر جایزه برده؟
چرا ما ایرانیها فقط بلدیم با هم بجنگیم و نمیتونیم پیشرفت همدیگه رو ببینیم؟
اگه کسی غیر این فکر کنه باید به خودش شک کنه
حیف نیست این همه زیبایی رو ندیدن؟ کیسه کشیدن پشت پدر سیاه نماییه؟ سر روی پشت پدر گذاشتن و گریه کردن سیاه نماییه؟ مگه ما امثال شهاب حسینی رو تاحالا ندیدیم؟ مگه امثال پیمان معادی تو جامعه ما وجود نداره؟ مگه ترمه و ترمه ها کم اند؟ چه سیاه نمایی ای شریعتمداری جان چه کشکی چه دوغی
امام صادق عليه السلام:
قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ: وَلِلحاسِدِ ثَلاثُ عَلاماتٍ: يَغتابُ إِذا غابَ وَيَتَمَلَّقُ إِذا شَهِدَ وَيَشمَتُ بِالمُصيبَةِ؛
لقمان به فرزندش گفت: حسود را سه نشانه است: پشت سر غيبت مى كند، روبه رو تملّق مى گويد و از گرفتارى ديگران شاد مى شود.
امام على عليه السلام:
اَلحَسَدُ عَيبٌ فاضِحٌ وَشُحٌّ فادِحٌ لايَشفى صاحِبَهُ إِلاّ بُلوغُ آمالِهِ فيمَن يَحسِدُهُ؛
حسادت عيبى رسوا و بخلى سهمگين است و حسود تا به آرزوى خود درباره محسودش نرسد آرام نمى گيرد.
امام على عليه السلام:
اَلحَسودُ سَريعُ الوَثبَةِ، بَطى ءُ العَطفَةِ؛
حسود زود خشمگين مى شود و دير كينه از دلش مى رود.
امام صادق عليه السلام:
يَقولُ إِبليسُ لِجُنودِهِ: أَلقوا بَينَهُمُ الحَسَدَ وَالبَغىَ، فَإِنَّهُما يَعدِ لانِ عِندَ اللّه الشِّركَ؛
شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا برابر با شرك است.
امام صادق عليه السلام:
قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ: وَلِلحاسِدِ ثَلاثُ عَلاماتٍ: يَغتابُ إِذا غابَ وَيَتَمَلَّقُ إِذا شَهِدَ وَيَشمَتُ بِالمُصيبَةِ؛
لقمان به فرزندش گفت: حسود را سه نشانه است: پشت سر غيبت مى كند، روبه رو تملّق مى گويد و از گرفتارى ديگران شاد مى شود.
امام على عليه السلام:
اَلحَسَدُ عَيبٌ فاضِحٌ وَشُحٌّ فادِحٌ لايَشفى صاحِبَهُ إِلاّ بُلوغُ آمالِهِ فيمَن يَحسِدُهُ؛
حسادت عيبى رسوا و بخلى سهمگين است و حسود تا به آرزوى خود درباره محسودش نرسد آرام نمى گيرد.
امام على عليه السلام:
اَلحَسودُ سَريعُ الوَثبَةِ، بَطى ءُ العَطفَةِ؛
حسود زود خشمگين مى شود و دير كينه از دلش مى رود.
امام صادق عليه السلام:
يَقولُ إِبليسُ لِجُنودِهِ: أَلقوا بَينَهُمُ الحَسَدَ وَالبَغىَ، فَإِنَّهُما يَعدِ لانِ عِندَ اللّه الشِّركَ؛
شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا برابر با شرك است.
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض (آبرو) خود میبری و زحمت ما میداری
ممنون میشم اگه منتشر کنی
امام صادق عليه السلام:
قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ: وَلِلحاسِدِ ثَلاثُ عَلاماتٍ: يَغتابُ إِذا غابَ وَيَتَمَلَّقُ إِذا شَهِدَ وَيَشمَتُ بِالمُصيبَةِ؛
لقمان به فرزندش گفت: حسود را سه نشانه است: پشت سر غيبت مى كند، روبه رو تملّق مى گويد و از گرفتارى ديگران شاد مى شود.
امام على عليه السلام:
اَلحَسَدُ عَيبٌ فاضِحٌ وَشُحٌّ فادِحٌ لايَشفى صاحِبَهُ إِلاّ بُلوغُ آمالِهِ فيمَن يَحسِدُهُ؛
حسادت عيبى رسوا و بخلى سهمگين است و حسود تا به آرزوى خود درباره محسودش نرسد آرام نمى گيرد.
امام على عليه السلام:
اَلحَسودُ سَريعُ الوَثبَةِ، بَطى ءُ العَطفَةِ؛
حسود زود خشمگين مى شود و دير كينه از دلش مى رود.
امام صادق عليه السلام:
يَقولُ إِبليسُ لِجُنودِهِ: أَلقوا بَينَهُمُ الحَسَدَ وَالبَغىَ، فَإِنَّهُما يَعدِ لانِ عِندَ اللّه الشِّركَ؛
شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا برابر با شرك است.
امام صادق عليه السلام:
قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ: وَلِلحاسِدِ ثَلاثُ عَلاماتٍ: يَغتابُ إِذا غابَ وَيَتَمَلَّقُ إِذا شَهِدَ وَيَشمَتُ بِالمُصيبَةِ؛
لقمان به فرزندش گفت: حسود را سه نشانه است: پشت سر غيبت مى كند، روبه رو تملّق مى گويد و از گرفتارى ديگران شاد مى شود.
امام على عليه السلام:
اَلحَسَدُ عَيبٌ فاضِحٌ وَشُحٌّ فادِحٌ لايَشفى صاحِبَهُ إِلاّ بُلوغُ آمالِهِ فيمَن يَحسِدُهُ؛
حسادت عيبى رسوا و بخلى سهمگين است و حسود تا به آرزوى خود درباره محسودش نرسد آرام نمى گيرد.
امام على عليه السلام:
اَلحَسودُ سَريعُ الوَثبَةِ، بَطى ءُ العَطفَةِ؛
حسود زود خشمگين مى شود و دير كينه از دلش مى رود.
امام صادق عليه السلام:
يَقولُ إِبليسُ لِجُنودِهِ: أَلقوا بَينَهُمُ الحَسَدَ وَالبَغىَ، فَإِنَّهُما يَعدِ لانِ عِندَ اللّه الشِّركَ؛
شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا برابر با شرك است.
لطفا
امام صادق عليه السلام:
قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ: وَلِلحاسِدِ ثَلاثُ عَلاماتٍ: يَغتابُ إِذا غابَ وَيَتَمَلَّقُ إِذا شَهِدَ وَيَشمَتُ بِالمُصيبَةِ؛
لقمان به فرزندش گفت: حسود را سه نشانه است: پشت سر غيبت مى كند، روبه رو تملّق مى گويد و از گرفتارى ديگران شاد مى شود.
امام على عليه السلام:
اَلحَسَدُ عَيبٌ فاضِحٌ وَشُحٌّ فادِحٌ لايَشفى صاحِبَهُ إِلاّ بُلوغُ آمالِهِ فيمَن يَحسِدُهُ؛
حسادت عيبى رسوا و بخلى سهمگين است و حسود تا به آرزوى خود درباره محسودش نرسد آرام نمى گيرد.
امام على عليه السلام:
اَلحَسودُ سَريعُ الوَثبَةِ، بَطى ءُ العَطفَةِ؛
حسود زود خشمگين مى شود و دير كينه از دلش مى رود.
امام صادق عليه السلام:
يَقولُ إِبليسُ لِجُنودِهِ: أَلقوا بَينَهُمُ الحَسَدَ وَالبَغىَ، فَإِنَّهُما يَعدِ لانِ عِندَ اللّه الشِّركَ؛
شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا برابر با شرك است.
گفتم : چیکار کنم ؟؟؟
گفت : نمی خوای خونه تکونی کنی .
گفتم : موندم از کجا شروع کنم .
گفت : شروع کن به تمیز کردن شیشه ها و پنجره ها .
گفتم : هر بار تمیز می کنم با کثیف میشن .
گفت : یه راه حله رویایی که دیگه شیشه ها و پنجره ها کثیف نشن .
روزنامه کیهان بخر با اون پنجره هاتونو پاک کن دیگه کثیف نمیشن .
انتخاب امیدوارم که منتشر کنی .
از خنده یخ کردیم.چقدر شما خلاقیت دارین واسه گفت و شنود...الهی الهی.موش بخورتتون کیهانی ها !!!
پس چرا خود جشنواره فجر هم بهش جایزه دادن ؟؟ اینو نگفتین.
گفت : چرا کیهان این چیزا رو می نویسه.
گفتم : حسود هرگز نیاسود !!
اونوقت چرا ایرانی ها دز فیلم جدایی نادر از سیمین از نظر شما عقب افتاده دروغگو و حقه باز هستند ؟؟
چون در فیلم انقدر پای بند عقاید هستن که دست رو قرآن میزنن و دروغ نمیگن ؟؟ چون دلسوز هستند و تا پای جون از پدری که آلزایمر داره مراقبت میکنن ؟؟ چون سر از تنشون جدا شه ایمان و دینشون جدا نمیشه و حتی به یه جاج آقا زنگ میزنن تا بفهمن گناهه یا نه که اون پدر پیر رو لباسشو عوض کنن ؟؟؟ یا چون زنی انقدر فداکاره که بخاطر بدهی های همسرش از صبح تا شب میره سرکار؟؟ چرا انقدر بدبین تشریف دارین کیهان.میدونستید بدبینی یک بیماریه ؟ چرا یاد نمیگیرید که نیمه پر لیوان و ببینید و این دید رو به مردم جامعه هم تزریق کنید ؟؟؟؟
چرا به این فکر نمیکنید که این فیلم مردم ایران رو دلسوز و مهربان نشون داد.دلسوز و مهربان و با غیرت و فداکار و با ایمان و معتقد.
ضمنا در این فیلم واقعیت های زیادی از جامعه ما وجو داشت از معتقد بودن شخصیت دوم زن فیلم که به نظرم کاملا صحیح بود تا .......
چون ما از فیلم جدایی نادر از سیمین فهمیدیم که مردم دلسوز و با ایمانی هستیم.
توصیه میکنم زیاددرباره خودت فکرنکن جلال جان ضمنا به آینه همنگاه نکن
واقع گرا بودن عیبه؟هرکدوم از ماهها که بودیم توی همچین شرایطی همین کارایی رو میکردیم که نادر کرد.درد کیهان از اینجاس که جدایی آیینه ای روبروی خودشه.برادر من تو فقط میتونی راجع به خودت حرف بزنی.اگر تو دروغگو و حقه بتز هستی جوابشو خودت به خدا میدی.ملت رو تو آیینه ی خودت نبین.
گفت: این فیلم چرا اینقدر سیاهه؟
گفتم: آخه تو این آینه داری خودتو میبینی.
آخه بخل و غرور و تکبر تا کجا
وقتی یکی باعث افتخار مملکت ما میشه که اینجوری رفتار میکنی هزار تا انگ و ورچسب میزنی
حالا اگر باب دل کیهان جان باشه که از صبح تا شب بوق و کرنا میکنید که آی هوار که ما جایزه بین المللی گرفتیم
بنده به عنوان یه ایرانی افتخار میکنم که بر بام بلندای جهان ایستاده ام و با افتخار سرم را بالا میگیرم میگم ایرانی هستم و به ایرانی بودنم افتخار میکنم
فرهادی جان دمت کرم
اختلاس و گرانی وافزایش جرایم...... چطوری ما را معرفی میکند؟
از قدیم هم گفتن : حسود هرگز نیاسود.تا کورشه هر کی نتونه شادی این ملت رو ببینه.تا بترکه چشمشون.تا غمبادک بزنه اون دلشون.ملت ایران باز هم تبریک .
من 50 تا کلیک کردم همه ثبت شد
اینم فیلتر کن
خب واسه همینکه بهشون می گن کیهانی
بقیه هم که زمینی هستند ، با عرض پوزش از مرد م،از فرهنگ و ادبیات چیزی نمی دانند
اون 5 درصدی که پیام فیلم رو ، دروغگو جلوه دادن ایرانی ها می دونن ، دو حالت داره : 1- یا واقعا درک و فهمشون ایراد داره 2- یا خودشون دروغگوئن و از روز حسادت و تنگ نظری فقط میخوان ایراد بگیرن.
حالا آروم باش و بشین سر جات!
فیلم جدائی نادر ازسیمین به خوبی به برخی از آسیب های جامعه ما پرداخته است.
نکته مهم وتأمل برانگیز اینجاست که این فیلم علاو بر بیشتر هنرمندان خوب داخلی مورد استقبال کسانی نیز قرار گرفت که کینه دیرینه آنان نسبت به آئین ومردم این مرزوبوم برای هرمنصفی غیر قابل انکار است.
اگر آن طرف آب نشین هاخوشحالند ازاین که یک هنرمند ایرانی -خواسته یاناخواسته- أثری ارائه دادکه نشانگر رکود برخی صفات انسانی در ایران است؛مابه عنوان شاهدان عینی چنین عادات رفتاری در جامعه باید نگران وناراحت باشیم که چرا برخی آسیب های اخلاقی واجتماعی درایران عزیز درحال پیشرفت است.
پس به جای اینکه صورت مسأله راپاک کنیم؛باید به فکر اصلاح آن باشیم وصد البته این مسئولیت در درجه اول باید روی شانه متولیان فرهنگی سنگینی کند که گویانشانه ها حاکی از آن است که به جز تعدای سایر اصحاب فرهنگ،احساسی به نام (درد ودغدغه فرهنگی)ندارند والا به تعبیر رهبر انقلاب،فرهنگ را از مظلومیت بیرون می آوردند.