arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۰

تعویق محاکمه دیکتاتور به 21 مارس/ همسویی مقامات جدید تونس با ریاض

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تعویق محاکمه دیکتاتور مخلوع تونس به 21 مارس (2 فروردین 91) و همسویی مقامات جدید تونس با عربستان و کمک 108 تنی ریاض به تونس از آخرین اخبار این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، یک منبع قضایی اعلام کرد که دادگاه نظامی تونس محاکمه زین العابدین بن علی دیکتاتور مخلوع این کشور و 41 تن از مسئولان رژیم وی را به 21 مارس (2 فروردین 91) موکول کرد.

این افراد به اتهام دست داشتن در کشتار 43 معترض و زخمی کردن 97 تن دیگر در جریان انقلاب تونس محاکمه خواهند شد.

در صورتی که اتهام این افراد ثابت شود بن علی و برخی مسئولان رژیم دیکتاتوری وی از جمله "احمد فریاع" و "رفیق الحاج قاسم" وزیران کشور سابق این رژیم به اعدام محکوم خواهند شد.

رئیس جمهور دیکتاتور تونس 14 ژانویه 2011 پس از 23 سال حکومت به همراه خانواده خود به عربستان سعودی فرار کرد. عربستان سعودی تاکنون درخواست مقامات تونس برای تحویل بن علی و خانواده وی را رد کرده است.

خبر دیگر اینکه دومین محموله کمک های عربستان سعودی به تونس شب گذشته وارد این کشور شد. این کمک ها به دستور عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و با هدف مقابله با موج سرما در تونس صورت می گیرد.

این کمک ها شامل 108 تن مواد غذایی، دارویی، پتو و لباس های زمستانی است. روابط عربستان و تونس اخیرا با سفر "حمادی الجبالی" نخست وزیر تونس به ریاض رو به رشد است و مواضع تونس تا حدودی در حال همسویی با عربستان سعودی است.

مواضع ضد سوری اخیر تونس و نپرداختن به موضوع تحویل زین العابدین بن علی به تونس در سفر حمادی الجبالی به ریاض از بارزترین نمونه های این همسویی است.

نظرات بینندگان