arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۰

وزیر ارشاد: کسب اسکار، حاصل تجربيات سينماگران در دوران بعد از انقلاب است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: لايحه دفاعيه‌اي وزارت ارشاد را در مورد شكايت خانه سينما، طي روزهاي آينده به ديوان عدالت اداري ارسال مي‌كنيم.

دكتر سيد محمد حسيني صبح امروز ـ 10 اسفند ماه ـ در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مبني بر اينكه ديوان عدالت اداري اعلام كرده در مورد شكايت خانه سينما منتظر پاسخ وزارت ارشاد است، گفت: لايحه‌ دفاعيه‌اي را دوستان ما در وزارت ارشاد در اين ارتباط تنظيم كرده‌اند كه طي روزهاي آينده به اين ديوان ارسال خواهد شد تا ديوان عدالت اداري تصميم بگيرد.

سيد محمد حسيني با بيان اينكه فعاليت‌هاي صنفي و فعاليت‌هاي صنوف سينمايي ادامه دارد، تصريح كرد: كارگروه ساماندهي فعاليت‌هاي صنفي سينمايي نيز مشغول به كار هستند تا با صنوف سينمايي صحبت كنند و كارها را سامان دهند تا همه صنوف بتوانند به شكل قانوني فعاليت كنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين به تشريح اولويت‌هاي اين وزارتخانه در سال 91 اشاره كرد و گفت: اين وزارتخانه در سال 91 تلاش مي‌كند كه پروژه‌هاي عمراني در دست اقدام در اين حوزه را تكميل كند، نيروي انساني خود را در برخي از شهرها با توجه به موافقت حاصل شده تكميل كند و نيروي كافي را جذب كند تا پاسخگوي نياز هنرمندان در تمام نقاط كشور باشد.

حسيني همچنين به تفاهم انعقاد شده بين بيمه ايران و وزارت ارشاد در مورد بيمه تكميلي روزنامه‌نگاران، نويسندگان و هنرمندان در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: قرار است اين بيمه تكميلي 15 نوع خدمات ارائه دهد و اميدواريم كه اين گامي در راستاي آرامش فكري و روحي اهالي هنر باشد.

وي همچنين به برگزاري جشنواره مد و لباس در كشور اشاره كرد و در پاسخ به فعاليت‌هاي سازمان سينمايي گفت: سازمان سينمايي كار خود را رسما آغاز كرده و به سمتي مي‌رود كه بخش‌هاي مختلف آن تثبيت شود.

حسيني همچنين به حمايت وزارت ارشاد از توليدات سينمايي و ساخت و نوسازي زيربناها در اين ارتباط اشاره كرد.

وزير ارشاد همچنين كسب جايزه اسكار توسط فيلم «جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي را دستاوردي براي سينماي ايران و حاصل تجربيات سينماگران در دوران بعد از انقلاب عنوان كرد.

وي همچنين قرآن‌سوزي در افغانستان را توسط نيروهاي خارجي محكوم كرد.

حسيني همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه خبرگزاري رويترز چندي پيش گزارشي در مورد فعاليت‌هاي بانوان ايراني در يكي از ورزش‌هاي رزمي تهيه كرده بود و اعلام كرده بود كه اين زنان براي اقدام تروريستي تربيت مي‌شوند و برخورد وزارت ارشاد با اين خبرهاي كذب كه از سوي خبرگزاري‌هاي خارجي كه در ايران داراي دفتر هستند، منتشر مي‌شود چيست، گفت: اين اولين بار نيست كه آنها چنين اتهامات كذبي را متوجه مردم ايران مي‌كنند.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي ورزشي بانوان در رشته‌هاي مختلف گفت: بانوان ما به مانند ديگر اقشار در ورزش‌هاي مختلف از جمله ورزش‌هاي رزمي حضور دارند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اداره كل مطبوعات و رسانه‌هاي خارجي وزارت ارشاد اين موردي را كه مطرح كرديد مورد رسيدگي قرار مي‌دهد و اين به عنوان نقطه‌ي منفي در پرونده رسانه‌اي كه اقدام به اين امر كرده است، قلمداد خواهد شد.

نظرات بینندگان