arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۰

این 11 نفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمعی از روزنامه نگاران و فعالان فضای سایبری با انتشار نامه ای خطاب به مردم ایران ، 11 نفر از کاندیداهای مجلس نهم را برای حضور در خانه ملت مناسب دانستند و تاکید کردند که در شرایط فعلی ، باید با واقع نگری مانع از تک صدایی در مجلس نهم شد.

به گزارش انتخاب ،متن نامه بدین شرح است:

این 11 نفر

سلام مردم

آنچه در پی می آید نه ائتلاف است و نه فهرست انتخاباتی ؛ بلکه نتیجه بررسی هایی است که ما - جمعی از روزنامه نگاران و فعالان عرصه سایبری - از میان حدود 600 کاندیدای تهران و قریب به 20 لیست بدان رسیده ایم.

هر چند تعداد نمایندگان تهران ، ری ، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی 30 نفر است ، ولی ما در این ایام اندکی که پشت سر گذاشتیم ، تنها توانستیم درباره این 11 نفر به جمع بندی عقلی و وجدانی برسیم و آنها را نمایندگانی مناسب تر برای حضور در خانه ملت بدانیم.

البته معنای این حرف آن نیست که بقیه صالح نیستند ، بلکه تأکید می کنیم که از بین کاندیداهای مورد بررسی ، این افراد را شایسته رأی ملت دانستیم و بقیه را یا نشناخیتم و یا -با عرض معذرت- مناسب ندانستیم.

البته بدیهی می دانیم که اگر شرایط موجود ، به گونه ای دیگر رقم می خورد ، افراد صالح دیگری نیز می توانستند در این فهرست باشند تا گزینه های انتخابی ما به همین 11 نفر محدود نشوند ولی باید واقع گرا بود... .

اینک که در آستانه انتخابات هستیم ، به مردمی که سال هاست برایشان می نویسیم و مرارت های رسانه نگاری در دوران کنونی را با افتخار به دوش می کشیم و به کسانی که در انتخابات رأی خواهند داد ، پیشنهاد می کنیم - و فقط پیشنهاد می کنیم - درباره افراد معرفی شده در زیر اندیشه ای مجدد داشته باشند و اگر خواستند ، نام این افراد را نیز در فهرست 30 نفره رأی خود بنویسند تا در مجلس نهم که دغدغه های زیادی درباره ترکیب آن وجود دارد ، لااقل یک اقلیت قدرتمند و مستظهر به رأی بالای مردم وجود داشته باشد و مانع از تک صدایی و افراطی شدن مجلس شوند.

علی مطهری : نماینده ای که آبروی مجلس هشتم شد و صدای ملت و بازگو کننده آنچه بر دل مردم است و بر زبانشان نمی رود. او از طراحان اصلی سوال از رئیس جمهور است و تا کنون نیز تاوان آزادگی و صراحت لهجه خود را داده است که آخرین آن نیز به حذف نامش از فهرست جبهه متحد اصولگرایان مربوط می شود.مطهری در یک اظهار نظر گفته است که اگر رئیس جمهور به قانون شکنی ادامه دهد مجلس نهم باید فراتر از سوال ، او را استیضاح کند.

علیرضا محجوب : مردی مردمی که از خانه کارگر وارد عرصه سیاست شده است و در انتخابات مجلس هشتم ، تنها کسی بود که خارج از فهرست پیروز اصولگرایان توانست رأی بیاورد.

غلامرضا مصباحی مقدم : از معدود نمایندگانی است که اقتصاد را خوب و علمی می داند و در عین حال منتقدی منصف است.

حمیدرضا کاتوزیان : متخصص در صنعت و شجاع که در برابر مافیای حاکم بر بخش صنعت ایستاد و در مرحله نخست بررسی صلاحیت ها نیز رد صلاحیت شد اما نهایتاً تأیید گردید. کاتوزیان از اعضای فهرست صدای ملت به سرلیستی علی مطهری است.

احمد توکلی : هر چند در فهرست اصولگرایان است اما روحیه سازش ناپذیرش ، برای دولتی ها و وکیل الدوله ها خوشایند نیست. دکتر اقتصاد است و در ماه های اخیر صراحت لهجه اش ، کار دستش داده به گونه ای که شخص معاون اول رئیس جمهور نیز علیه او موضع گیری کرده و اتهاماتی به او وارد کرده که در واکنش ، توکلی شکایت به محکمه برده و خواسته معاون اول تهمت هایش را ثابت کند.

سهیلا جلودار زاده : زنی از شهر ری ، عضو خانه کارگر و نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی و رییس پیشین زنان حزب اسلامی کار. او نیز اصلاح طلبی معتدل است و حضورش در مجلس می تواند فراکسیون های زنان و اقلیت را تقویت کند.

طاهره نظری : نام منوچهر متکی به عنوان همسرش باعث شده است بسیاری تصور کنند که با رانت همسر وارد عرصه سیاست شده ولی واقعیت این است که او به عنوان دکتر داروساز از یک سو در عرصه دارو و درمان حرف برای گفتن دارد و از دیگر سو حضورش در عرصه های دیپلماتیک - از سال ها قبل از وزارت متکی - او را به چهره ای آشنا در میان اندک زنان دیپلمات کشور بدل کرده است. برای کانون های قدرت و ثروت مهم است که او رأی نیاورد.

الهه راستگو : اصلاح طلبی معتدل که معتقد است تندروی به همان میزان که از سوی اصولگرایان ناپسند است از جانب اصلاح طلبان نیز هست. راستگو ، در انتخابات مجلس نهم سرلیست جبهه مردمی اصلاح طلبان است. او نماینده جریان اصلاحات در ادوار مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار است.

اکبر ولی زاده : دکترای حقوق دارد و دکترایش هم واقعی است! مجلسی که محل قانونگذاری است باید از حضور حقوقدانان بهره مند شود. ولی زاده سال ها روزنامه نگاری کرده و دردآشناست. در جریان مصوبه مجلس در خصوص الزام دارندگان خودرو به دوباره کاری در نقل و انتقال خودرو (پلیس و دفاتر اسناد رسمی) از جمله فعالان مدنی مخالف با این طرح غیرمنصفانه بود. او نیز در فهرست علی مطهری قرار دارد.

حسین رمضانی خردمردی : او در این دوره از انتخابات ، ائتلاف کاندیداهای مستقل را رهبری می کند. رمضانی خردمردی ، یک ایران دوست واقعی است که نشانه آن را می توان در طرح های او برای حراست از نام خلیج فارس و احیای جغرافیای تمدنی ایرانی جست.

علی عباسپور تهرانی فرد : استاد دانشگاه است و آموزش عالی را هم در عرصه دولتی و هم آزاد می شناسد. منتقد دولت است و از معدود متخصصانی است که حرمت تخصص خود را نگه می دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
حسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
3
21
حتی اگر یک درصد امید دارید که از مجلس می توان برای جلوگیری از اقتدارگرایی بهره برد، در انتخابات شرکت کنید. (Please)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
1
3
یه سئوال از شما ها:11 نفر(حتی 100 نفر) چه کاری در مقابل بقیه نمایندگان وابسته به احزاب حامی دولت میتوانند بکنند؟مجلس کنونی که رو به اتمام هست با یه عذز خواهی وزیر اقتصاد جا خالی نکرد؟(تازه این مجلس دولتی هم نبود).من ترجیح میدهم مجلس تک صدا باشه و در همکاری با دولت کوچکترین مخالفتی نکنه که دولت هم بهانه مجلس رو دیگه نداشته باشه.ترجیح مدم به اطرافیان دولت رای بدهم نه از آن جهت که دوستشان دارم از آن جهت که از عمل آقایان مجلسی چیزی در این دوره جز حرف ندیدم .آقای مطهری دوستت دارم اما چون در عمل هیچ کاری نمیکنید شرمنده روی ماهتان هستم.
م.ح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
1
1
خوب به اینا رای بدیم مثلا فک کردید اینا در مقابل جریان انحرافیو نمیدونم جریان های تندرو مثل جبهه پایداری اینا میتونن کاری بکنند؟عمرا
نظرات بینندگان