arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۰

خانه‌ي عزت‌الله انتظامي خالي شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خانه قديمي عزت‌الله انتظامي براي تبديل شدن به موزه خالي شد.

آقاي بازيگر سينماي ايران در گفت‌وگو با ايسنا گفت: تقريبا دو هفته‌اي مشغول صورت‌برداري از وسايل بوديم و كليه كتاب‌ها را امضا كردم و به همراه وسايل به انباري در خانه هنرمندان منتقل شد تا فضا سازي خانه ـ موزه توسط بهروز غريب‌پور انجام شود و وسايل دوباره به اين مكان منتقل گردد.

عزت اله انتظامي اواخر شهريور ماه به همراه عكاس و خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اين خانه كه بيش از 50 سال قدمت دارد حضور پيدا كرد و توضيحاتي را ارائه كرد.

آقاي بازيگر سينما گفته بود: خانه كوچكي حدود 100 متر در يوسف آباد داشتم كه آنجا را در سال 49 به مبلغ 37 هزار تومان فروختم و با كمك وام بانكي اين خانه را در قيطريه 315 هزار تومان خريدم كه تا سال 57 قسط‌هاي آن را پس دادم.

انتظامي يادآور شده بود: همزمان با اكران فيلم «گاو» به اين خانه كه 451 و نيم متر متراژ دارد نقل مكان كرديم و ساير فيلم‌هايي كه بازي كردم صحبت‌هاي اوليه‌اش در همين حياط شده است. افرادي چون علي حاتمي، ناصر تقوايي، داريوش مهرجويي و بهمن فرمان‌آرا به اينجا آمدند و با هم صحبت كرديم.

وي گفته بود: من در اين خانه خاطرات زيادي دارم و دوست ندارم از بين برود. مي‌توانم اينجا را به قيمت زيادي بفروشم و يا اگر پنج طبقه ساخته شود پنج واحد 150-160 متري به من مي‌دهند. اما دوست ندارم اين اتفاق بي‌افتد.

اين هنرمند يادآور شده بود: بچه‌هايم هم احتياجي ندارند و اين خانه و وسايلش با موزه شدن ماندگار خواهد شد و در نبودم مي‌تواند يادگاري باشد.

انتظامي با اشاره به خانه موزه‌هاي شهيد مطهري و شريعتي گفته بود: من اين خانه‌ها را ديده‌ام. اما اينجا با توجه به وسايل و عكس‌هاي زياد و قديمي كه موجود است، مي‌تواند بسيار غني باشد. چيزهايي در اينجا است كه در هيچ كجا نيست، مانند بروشورهايي از هنرهاي دراماتيك كه به تاريخچه اين هنرها مي‌پردازد و بسيار ارزشمند است. ضمن اين‌كه خيلي‌ها اين كار من را پسنديدند.

آقاي بازيگر معتقد است: براي اولين بار است كه در هنر و سينما چنين اتفاقي مي‌افتد و خانه، شخصي كه در هنر فعال بوده تبديل به موزه مي‌شود.

انتظامي همچنين براي ايسنا نوشت:« خوشحال هستم كه در تمام مدت 40 سال كه با خانواده‌ام اينجا زندگي مي‌كردم فقط به كارهاي فرهنگي و هنري (سينما و تئاتر) پرداخته‌ام. آرزو داشتم براي موزه شخصي و فعاليت‌هاي هنري اختصاص پيدا كند. به اميد خدا انشا اله».
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
0
13
451 متر در قیطریه ، چیزی حداقل بیش از دو میلیاردو نیم تومان گذشت و تبدیل به موزه ، فقط از انسانهای با کرامت و دارای ارزشهای والای انسانی بر می آید. از اینکه در ایران عزیز انسانهایی چون استاد انتظامی میزیند بخود می بالم .
بهزاد
|
Philippines
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
0
11
خدایا سایه اینجور هنرمندا رو از سر این سرزمین کم نکن
درود بر آقای انتظامی که از بچگی عاشق بازیهای جذابشم
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
0
10
مردان بزرگ در حافظه تاریخ ملت جاودانه می شوند. درود بر آقای انتظامی بزرگوار.
ایران
|
United States
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
0
8
البته امیدوارم چند وقت دیگه این موزه هم به سرنوشت موزه های دیگه تبدیل نشه
نظرات بینندگان