arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۰

لاریجانی:افرادی که هنر اداره کردن کشور ندارند، دائم از فتنه حرف می‌زنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی لاریجانی در گفت وگو با سایت شخصی اش ، خاطرنشان کرد : یک سال و نیم پیش چند نفر نزد من آمدند و گفتند که چرا من به موسوی تبریک گفته‌ام، بارها این مسئله را تکذیب کرده‌ ام ولی باز هم آن را مطرح می کنند، این اسمش بداخلاقی است. البینة علی المدعی. اگر کسی برای این دروغ آشکار سندی دارد، ارائه کند.


به گزارش بازتاب اهم اظهارات وی بدین قرار است :


برخی افراد پس از انتخابات ش88 بنده را به اتهاماتی مانند سکوت در ماجرای فتنه متهم می کنند که باید عرض کنم کسانی با این قبیل مطالب قصد جوسازی و ایجاد دوئیت و دشمنی و نفرت میان مردم و مطرح کردن خودشان را دارند. اینها عوض این که به مشکلات و مسائل جاری در جامعه بپردازند قصد دارند ذهن مردم را از مسائل اصلی منصرف کرده و به مسائل فرعی جلب کنند.

• برخی افراد فقط با ناسزا گفتن و هتاکی قصد بزرگ کردن خودشان را دارند. افراطی ها در هر نظامی از همین روشها استفاده می کنند. برای آن که شایستگی خود را ثابت کنند به دیگران فحش می دهند. ما هم بنای پاسخ گفتن به این مسائل را نداریم. غالب این مطالب نه به درد دنیای ما می خورد و نه آخرت. باید همگان به فکر حل مشکلات مردم و مشکل بیکاری باشیم.


• این روزها برخلاف قانون انتخابات کسانی که کارشان قانون شکنی است، شب نامه‌های زیادی علیه بنده پخش کردند که واقعا کار وهن آمیزی و خلاف قانونی است که اینها به آن عادت کرده اند. برای مثال عکس من را در کنار عکس آقای هاشمی رفسنجانی منتشر کردند، در حالی که باید پرسید این یعنی چه؟ از این اقدامات چه هدفی دارید؟ طبیعی است که من رئیس قوه مقننه هستم و آقای هاشمی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام. ما حتی کنار مقام معظم رهبری در کنار هم نشسته ایم. این چه چیزی را اثبات می کند.


• به نظر می‌رسد بعضی افراد هنر و استراتژی برای اداره کردن کشور ندارند و به همین دلیل دائم در خصوص فتنه و انحراف حرف می‌زنند و کشور را دچار مشکل می‌کنند البته قدرت انقلاب آن قدر است که این مسایل آسیبی به آن نزند.


• ما ساکت فتنه هستیم یا این آقایان راکب فتنه شده اند، ما با جان و دل پشت سر رهبری حرکت می کنیم و این حرکت به زمان ریاست جمهوری ایشان بر می گردد، این آقایانی که خیلی انقلابی هستند زمان دوم خرداد کجا بودند، ما آنها را ندیدیم ،هنوز تاریخ روشن است.


• ‌از روزی که انتخابات برگزار شد، پشت سر رهبری حرکت کردم و هیچ کدام از سران قوا به اندازه من  سخن نگفتند، این سخنان فضای کشور را به سمتی غلط پیش می برد.


• باید سرعت حرکتمان را با «ولی فقیه» تنظیم کنیم و به جای فریاد های بی نتیجه ، دنبال ناکام گذاشتن دشمنان باشیم. بنده از اولین کسانی بودم که فردای انتخابات پیروزی نامزد پیروز را از تریبون علنی به او تبریک گفتم و به تاسی از رهبری، معترضان را به پیگیری اعتراضشان از کانالهای قانونی توصیه کردم.


• یک بار در وب سایت شخصی به خاطر بالاگرفتن فضای تخریبی اقدام به باز انتشار مواضع گذشته ام درباره وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری دور دهم کردم. متاسفانه برخی که هیچ هنری ندارند ، سوار بر اسب فتنه شده و در آغوش انحراف آرمیده اند، مجلس جای کارکردن است جای حرف زدن به این شکل نیست.

• بنده از هیچ کدام از این رسانه ها که گفته می شود مورد شکایت بنده قرار گرفته اند ، شکایت نکرده ام و برخورد با برخی سایت‌های خبری طی روزهای اخیر، ارتباطی با من ندارد.


• برخورد قضایی با برخی از این افراد با حکم دادگاه ویژه روحانیت صورت گرفته و با وجود این‌که برخی مطالب این رسانه‌ها سراسر ناسزا، تخریب و بداخلاقی سیاسی و انتخاباتی است، ما هیچ‌گونه شکایتی نکرده ایم.


• اصولا اهل پیگیری غیر علنی کارها نیستم و اگر شکایت کنیم هم علنی اعلام می کنیم . قبلا هم که از یکی دو رسانه شکایت داشتم، صراحتا اعلام کردم که البته بعد هم با وساطت برخی دوستان از شکایت اعلام انصراف کردیم. در باره قضایای اخیر هم باید به این نکته توجه داشت که دادگاه ویژه روحانیت مستقل از قوه قضائیه است.

نظرات بینندگان