arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۰

میت رامنی رقبا را جا گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میت رامنی، برنده انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در ایالت وایومینگ برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری این کشور شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، جمهوری‌خواهان ایالت وایومینگ آمریکا در طول ماه فوریه مشغول برگزاری انتخابات مقدماتی در 23 ناحیه این ایالت بودند و آخرین ناحیه از این 23 ناحیه یعنی "سوییت‌واتر کانتی" نیز چهارشنبه شب انتخابات مقدماتی خود را برگزار کرد.

بر اساس نتایجی که حزب جمهوری‌خواه آمریکا در ایالت وایومینگ منتشر کرد، میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست این کشور توانسته در این ایالت 39 درصد آرا را به دست آورد.

همچنین ریک سانتوروم، رقیب رامنی و سناتور سابق از ایالت پنسیلوانیا نیز با کسب 32 درصد آرای ایالت وایومینگ در مقام دوم جای گرفت و ران پُل و نیوت گینگریچ، دو نامزد دیگر انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه نیز هر کدام به ترتیب با کسب 21 درصد و هشت درصد آرا در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

میت رامنی روز سه شنبه در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت‌های آریزونا و میشیگان نیز پیروز شده بود و پیروزی در ایالت وایومینگ سومین پیروزی متوالی وی در رقابت‌های انتخابات مقدماتی این حزب طی هفته جاری محسوب می‌شود.
نظرات بینندگان