arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۰

با دستور احمدی‌نژاد، لاریجانی رییس شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کانون جوانان و دانشجویان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در قالب ویژه‌نامه‌ جبهه متحد اصولگرایان ضمن تشریح چگونگی اختلاف‌نظر میان اعضای جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان،‌ به بررسی علت به ریاست نرسیدن حدادعادل در مجلس هشتم پرداخته و مدعی شده نمایندگان رایحه خوش خدمت که امروز در قالب جبهه پایداری در انتخابات حضور دارند با دستور رییس جمهور به ریاست لاریجانی بر قوه مقننه رای دادند.

به گزارش خبرنگار قانون، در صفحه اول یکی از ویژه‌نامه‌های انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان که از سوی کانون جوانان و دانشجویان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی منتشر شده است، به بررسی علت به ریاست نرسیدن حداد عادل در مجلس هشتم پرداخته شده است.

در این ویژه نامه آمده است: پس از برگزاری انتخابات مجلس هشتم، در کمیته 6+5 جبهه متحد اصولگرایان،‌ نمایندگان ائتلاف رایحه خوش خدمت که اکثر آنها اعضای کنونی جبهه پایداری را تشکیل می‌دهند با اصولگرایان تحول‌خواه برای ادامه ریاست حدادعادل بر مجلس هشتم به توافق رسیدند اما به یکباره با دستور محمود احمدی‌نژاد به آنها و به بهانه اختلاف‌افکنی حدادعادل میان دولت و مجلس، به ریاست لاریجانی در مجلس رای دادند.
آنها چند ماه بعد به خطای خود در حمایت از لاریجانی اعتراف کردند که دیگر فایده‌ای نداشت. نمایندگان طیف تحول‌خواه نیز با تواضع شخص آقای حداد عادل از ادامه پیگیری موضوع منصرف شدند و تنها به دلیل تعهد به تصمیم جمعی اصولگرایان، ‌به ریاست لاریجانی رای منفی نداده و نظر ممتنع دادند.
چرخش‌های 180 درجه‌ای دوستان رایحه خوش خدمت ادامه داشت تا اینکه چند هفته بعد از تشکیل جبهه پایداری، حجت‌الاسلام حسینیان در آخرین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور که شهریور 90 در شیراز برگزار شد در پاسخ به دانشجویان چنین گفت که «اعتقاد ما پایداری به حداد عادل این است که وی فردی محافظه کار است و ما امیدی برای ایجاد تحول در زمینه کار انقلابی در وی نمی‌دیدیم چون حداد عادل از افرادی بود که در مجلس ششم بود و از او اقدام خاصی ندیدیم و همچنین تجربه مجلس هفتم هم بود که باز بر ما ثابت شد که وی محافظه‌کار است. البته من از ارادتمندان به حدادعادل بوده و پشت سر او نماز هم می‌خوانم اما اگر حداد عادل باز بخواهد رییس شود، از مخالفان جدی او هستم».
اکنون که کمیته تعیین نامزدهای جبهه پایداری نام دکتر حداد عادل را در لیست تهران خود قرار داده‌اند مشخص نکرده‌اند که از نظر خود در ناموفق بودن یا محافظه کار بودن وی پشیمان هستند یا تنها از سر ناچاری و برای لیست‌آور بودن فهرست جبهه پایداری این کار را انجام داده‌اند.
نظرات بینندگان