arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۰

كانديداي رياست فدراسيون فوتبال سكوتش را شكست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كانديداي رياست انتخابات فدراسيون فوتبال گفت: وزارت ورزش و جوانان از هر رييسي كه انتخاب شود حمايت مي‌كند اما هر كسي برنامه قوي‌تري ارايه دهد، قطعا بيشتر مورد توجه آنها خواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمد حسين قريب پس از سكوت رسانه‌اي كه از زمان ثبت‌نام در انتخابات فدراسيون فوتبال اختيار كرده بود، پس از اعلام برنامه‌هايش براي رياست فدراسيون،اظهار كرد: دلايل و دغدغه‌هاي متعددي باعث تصميمم براي حضور در عرصه انتخابات فدراسيون فوتبال شد كه يكي از مهمترين آنها عدم نتيجه‌گيري مطلوب تيم‌هاي ملي در رده‌هاي سني مختلف است.

وي ادامه داد: حذف اين تيم‌ها باعث شد كه انتظارات جامعه برآورده نشود و افكار عمومي خواهان تغيير اساسي روند فعلي فدراسيون باشند. بنده براي تحقق انتظارات بوجود آمده و ايجاد تغييرات بنيادي در رويكرد برنامه‌هاي فدراسيون فوتبال و خواسته‌هاي به حقي كه از آن وجود دارد، كانديداي رياست فدراسيون شدم. اگر در انتخابات پيروز شدم، برنامه استراتژيكي كه رئوس آن را در رسانه اعلام شد را در قالب برنامه‌ كوتاه‌مدت يك ساله و برنامه بلند‌مدت چهارساله اجرا خواهم كرد.

وي افزود: شروع آشنايي‌ام با سيستم مديريتي در فوتبال به سال 1372 برمي‌گردد كه از آن زمان تا سال 1385 در هيات مديره باشگاه استقلال عضويت داشتم. همچنين طي سال‌هاي 82 تا 85 هم به عنوان مديرعامل اين باشگاه خدمت مي‌كردم كه در طول اين سال‌ها شناخت و تجربه‌ام در اين عرصه بيشتر شد. اما با توجه به اينكه در طول چند سال گذشته فوتبال ما چه در سطح ملي و چه باشگاهي دوران موفقيت‌آميزي را طي نكرد و اين روند، با ظرفيت‌ها و بضاعت حقيقي فوتبال ايران تطبيقي نداشت، تصميم گرفتم وارد حوزه مديريتي اين رشته ورزشي شوم.

قريب با بيان اينكه يكي ديگر از اهداف مهم برنامه‌هايش توجه به مباحث آموزشي در فوتبال و ساختارسازي گسترده براي اين مهم در برنامه‌هاي فدراسيون است، به ايسنا گفت: به منظور آنكه از تحولات فوتبال مدرن عقب نمانيم مي‌بايست همه اعضاي فعال در فوتبال ملي و باشگاهي تحت آموزش‌هاي مستقيم و غيرمستقيم نوين فوتبال جهان قرار گيرند. اين برنامه، تمامي مديران، روساي كميته‌ها، داوران، پزشكان، مربيان، روساي هيات‌ استان‌ها و... را تحت پوشش قرار مي‌دهد. ما با آموزش و ارتقاي سطح كيفي دانش آنها مي‌توانيم با سرعت بيشتري در مسير تحقق اهداف نوين فوتبال حركت كنيم. سرعتي كه با كيفيت بالاتر، هزينه كمتر و هماهنگي بالاتر همراه خواهد بود. بنابراين مباحث آموزشي گسترده با كيفيت بالا در فوتبال كشور يكي از رئوس برنامه‌هاي بنده بوده كه بر آن تاكيد ويژه دارم.

وي همچنين گفت: در ساير بخش‌ها از جمله سيستم فعاليت باشگاه‌ها با در نظر گرفتن حداكثر ظرفيت‌ها و امكانات موجود و رسيدن به معيارهاي استاندارد AFC، فوتبال پايه، فوتسال، فوتبال بانوان، فوتبال ساحلي و ... برنامه‌هاي متنوع هدف‌دار و كاربردي را ترسيم كرده‌ايم كه مشروح آن در برنامه اعلامي وجود دارد.

قريب در واكنش به شائبه حمايت وزارت ورزش از كانديداتوري او در انتخابات نيز تصريح كرد: بعيد مي‌دانم اين‌طور باشد. وزارت ورزش و جوانان از هر كسي كه به عنوان رييس فدراسيون انتخاب شود، حمايت مي كند و البته هر كانديدايي كه برنامه قوي‌تري را ارايه دهد قطعا بيشتر مورد توجه آنها خواهد بود كه اين طبيعي است. اميدوارم در نهايت هرآنچه به سود فوتبال اين كشور است رقم بخورد.
نظرات بینندگان