arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۰

صالحی: مکان مذاکره با 5+1 مشخص نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه با بیان اینکه ۱+۵ هنوز درباره مکان مذاکرات با ایران به نتیجه نرسیده‌، گفت: زمان آن خیلی دور نیست، منتظریم دو سه روز آینده یکی دو کشوری که برای میزبانی اعلام آمادگی کرده بودند نظرشان را اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان امروز (جمعه) قبل از ریختن رای خود در صندوق در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص مکان مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: ایران آمادگی خود را اعلام کرده و رایزنی‌ها در حال انجام است. قرار بود یکشنبه گذشته طرف مقابل برای مکان میزبانی نظر خود را اعلام کند، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

وی افزود:‌ من با داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه صحبت کردم و شخصا علاقه‌مندم این نشست در استانبول برگزار شود.

رئیس دستگاه با ابراز امیدواری نسبت به مشخص شدن هر چه زودتر زمان و مکان مذاکرات، یادآور شد: زمان آن خیلی دور نیست و منتظریم ظرف دو سه روز آینده یکی دو کشوری که اعلام آمادگی کرده بودند نظرشان را اعلام کنند.

صالحی در پاسخ به سؤال دیگر فارس درباره سفر کارشناسان آژانس به تهران و تأثیر آن بر تأخیر در اعلام زمان مذاکرات با ۱+۵ گفت: این تأخیر ربطی به مذاکرات آژانس ندارد. ۱+۵ سبقه سیاسی دارد و آژانس سبقه فنی و حقوقی.

وی درباره حضور مردم در انتخابات مجلس نیز اظهار داشت: حضور در انتخابات امر واضحی است و اقتدار و عزت امروز ایران مرهون حمایت‌های مردم از نظام می‌باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود:‌ هر قدر حضور مردم پرشور و وسیع باشد، آنهایی که خیرخواه مردم ما نیستند، متوجه می‌شوند که نظام ایران منبعث از اراده مردم است.

وزیر خارجه این تجانس مردم و دولت را مایه افتخار ایران در صحنه بین‌الملل دانست و گفت: ۳۳ سال است مردم همواره در انتخابات شرکت می‌کنند و البته این انتخابات بسیار مهم است، چرا که رسانه‌های خارجی در بوق و کرنا می‌کنند تا مردم به سمت انتخابات نروند.

وی افزود: آنها همواره از حمله طبس تا به امروز با حضور فراگیر مردم به بیراهه رفته‌اند. زیرا این ملت تسلیم فشار دشمن نمی‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تاریخ سه هزاره ایران گفت: ملت ایران در بستر باورها و سنت‌های خود توانسته جایگاه رفیعی را در بعد سیاسی پیدا کند تا جایی که در بین حکومت‌ها و حتی دشمنان مجبورند با احترام از ایران یاد کنند.

صالحی این افتخار را مرهون ملت ایران، امام (ره) و مقام معظم رهبری خواند که از منافع و مواضع کشور دفاع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ ایران یکی از نقش آفرین‌ترین کشورها در عرصه منطقه و جهان است.

صالحی وزیر امور خارجه کشورمان لحظاتی پیش با حضور در مسجد علی بن ابیطالب خیابان شهید صحاف زاده واقع در سهروردی ضمن شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، رای خود را به صندوق انداخت.
نظرات بینندگان