arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

برچسب«دخترزا»يا«پسرزا»بودن رابه زنان نچسبانيد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس انجمن باروري و ناباروري ايران، ضمن تاكيد براين كه تعيين جنسيت فرزند از طريق تجويز رژيم‌هاي غذايي از سوي برخي پزشكان اساس علمي ندارد، گفت: شانس در تعيين جنسيت فرزند به طور طبيعي به ميزان بالايي دخالت دارد.

دكتر ابراهيم پارسانژاد در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، ادامه داد: كروموزوم‌ در زنان به صورت xx و در مردان xy است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه زن تعيين كننده جنسيت است يا مرد، گفت: برخلاف تصور همگان بايد گفت تعيين كننده جنسيت مردان هستند. اگر مردي همسر خود را به اين بهانه كه به اصطلاح عاميانه «دختر زاست» طلاق و همسر ديگري را براي پسردار شدن انتخاب مي‌كند در اشتباه محض است چرا كه مشكل از جانب زن نيست و مردها هستند كه ممكن است كروموزوم y در آن‌ها فعال باشد يا نباشد.

پارسانژاد اضافه كرد: اين ‌كه چه طور مي‌توان به طور مصنوعي تعيين كرد كه جنس جنين چه باشد، بايد گفت كه استفاده از روش تشخيص ژنتيكي قبل از انتقال جنين، تنها روش مناسب براي اين منظور است. به اين معنا كه در روش IVF يك سلول از توده سلولي كه تشكيل شده (جنين) و آماده انتقال به رحم مادر است جدا مي‌كنند. با گذاشتن اين سلول زير ميكروسكوپ مشخص مي‌شود جنين دختر است يا پسر، پس از آن مي‌توان با جدا كردن سلول مورد نظر جنين دختر يا پسر را به رحم مادر انتقال داد.

به گفته رييس انجمن باروري و ناباروري ايران، با انتقال اسپرم y از شوهر به رحم زن نيز مي‌توان جنسيت فرزند را تعيين كرد. در اين روش تنها اسپرم‌هاي y وارد رحم زن مي‌شود.

وي در پايان افزود: تمام روش‌هاي ديگر چون صرف غذايي خاص و يا آميزش در يك زمان ويژه‌ مي‌تواند باعث دختر يا پسر شدن جنين ‌شود، پايه و اساس علمي نداشته و هيچ كدام توصيه نمي‌شوند. نظام پزشكي نيز با برخي مروجان اين گونه روش‌ها برخورد كرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
0
8
این واقعیت را باید به بزرگی یک کوه روی همهء بیلبوردهای شهرها به نمایش گذاشت تا مردها از خواب خرگوشی بیدار شوند
نظرات بینندگان