arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

امير قطر براي برکناري نخست وزير خود آماده مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امیر قطر در حال تدارک طرحی برای برکناری وزیر امور خارجه و نخست وزیر این کشور است.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه العالم، منابع نزدیک به وزارت امورخارجه قطر اعلام کردند، حمد بن خلیفه آل ثانی در حال تدارک طرحی برای سرنگونی حمد بن جاسم است.
خبرگزاری فلسطینی معا به نقل از این منابع نوشت: حمد بن جاسم آمریکایی ها را تحت فشار قرار داد تا امیر قطر را مجبور به موضع گیری علیه سوریه کند؛ ولی با سکوت امیر قطر، حمد بن جاسم اکنون معتقد است که توطئه ای از سوی حمد بن خلیفه و آمریکا برای سرنگونی او پس از پایان بحران سوریه در جریان است.
بر اساس این گزارش، امیر قطر پس از اظهاراتش در پاریس از طریق شبکه الجزیره، در ارتباط با پرونده سوریه سکوت کرده و این درحالی است که حمد بن جاسم اکنون مسئولیت اظهارنظر و موضعگیری‌ های آتشین علیه سوریه را برعهده گرفته است.
به همین دلیل بن جاسم معتقد است که امیر قطر برای خودش راهی را برای آشتی دوباره با نظام سوریه باقی گذاشته، ولی او در مقابل با نزدیک شدن پایان بحران سوریه، همه پلهای پشت سر او را خراب کرده است.
این منابع خاطرنشان کردند، وزیر امور خارجه قطر در نشستی با نماینده رژیم اسرائیل در ساختمان جدید وزارت کشور قطر، چندین پیشنهاد را در خصوص سوریه مطرح کرد.
از جمله این پیشنهادها، کمک 50 میلیون دلاری قطر به ساکنان قدس همزمان با اعلام حمایت علنی از مخالفان سوریه است؛ اسرائیل نیز در این بین، غزه را بمباران می کند و دوحه نیز مانند سال 2008 سفیر اسرائیل را اخراج خواهد کرد.
حمد بن جاسم، تأکید کرد این اقدام، به مواضع قطر اعتبار می بخشد، و مخالفان سوریه را تقویت می کند.
امیر قطر در سال 1995 پس از کودتا علیه پدرش با کمک آمریکا به قدرت رسید.
نظرات بینندگان