arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

پراید و پژو رکورددار سرقت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گفت: پراید و پژو دو خودروی رکورددار سرقت در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فریدون خالقی فر روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: 93 درصد کل جرایم پلیس آگاهی مربوط به سرقت است. بر همین اساس پلیس آگاهی بخش اعظمی از توان عملیاتی خود را در جهت مبارزه با سرقت قرار داده است تا در حداقل زمان ممکنه جرایم مختلف مربوط به سرقت را کشف کند.

وی با اشاره به آمار یازده ماهه معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور گفت: وقوع سرقت 17/93 درصد مربوط به جرایم مختلف را تشکیل داده است که آمار مربوط به کشف آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8/8 درصد افزایش داشته است همچنین آمار مربوط به کشف به وقوع آن 7/64 درصد افزایش یافته است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور تاکید کرد: سرقت خودرو، موتورسیلکت و لوازم داخلی آن که بیشترین نوع سرقت را تشکیل می دهند 52 درصد و سرقت از اماکن مانند منازل و مغازه 18 درصد و مابقی سرقت ها مانند کیف قاپی، کیف بری، خفت گیری 22 درصد از کل سرقت ها را تشکیل می دهند.

بوشهر رکورددار کشفیات

سرهنگ خالقی فر با اشاره به کشفیات در استانها گفت: بیشترین کشفیات طی 11 ماه گذشته در خصوص سرقت مربوط به استان بوشهر با 7/100 درصد به این ترتیب که علاوه بر کشفیات کل سرقتها موفق به کشف سرقتهای سال گذشته نیز شده اند و در رتبه دوم استان ایلام با 7/94 درصد و پس از آن استان زنجان با 93 درصد و استان همدان با 6/92 درصد و در آخر استان اصفهان با 87 درصد بیشترین کشفیات مربوط به سرقت را در کل کشور دارا بوده اند.

وی همچنین در خصوص دستگیری سارقان گفت: دستگیری سارقان در مقایسه با سال گذشته 9/4 درصد افزایش داشته است و دستگیری مالخرها نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. همچنین دستگیری سارقان سابقه دار 6/4 درصد افزایش و دستگیری سارقان بدون سابقه 6/5 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

خالقی فر با اشاره به انگیزه سارقان گفت: انگیزه آنها اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و می توان با رفع بعضی از نواقص و ارایه هشدارها زمینه مساعد را برای زمینه سرقت حذف کنیم.

وی در رابطه با فرا رسیدن ایام نوروز گفت: پلیس آگاهی به ویژه پلیس مبارزه با سرقت یک سری طرحهایی در این رابطه دارد که در سه مرحله اجرا می شود که مرحله اول قبل از آغاز تعطیلات که حضور کارآگاهان به صورت نامحسوس و گشتهای پلیس آگاهی به صورت محسوس جهت کنترل مراکز مهم و مجرمان سابقه دار است و هنگام تعطیلات که در این رابطه هماهنگیهای خوبی با مقامات قضایی جهت مرخصی ندادن به سارقان سابقه دار و افرادی که پیش بینی می شوند پس از آزادی دست به اعمال مجرمانه خود بزنند مرخصی اعطا نخواهد شد و مرحله سوم پس از تعطیلات است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور تاکید کرد: کارآگاهان به همراه تمامی ماموران پلیس آگاهی در هنگام تعطیلات در آماده باش کامل هستند و با هماهنگیهای صورت گرفته در ایام تعطیلات حتی متهمان فراری نیز تحت تعقیب قرار می گیرند.

خالقی فر با اشاره به نقل و انتقالات وسایل منزل در هنگام نوروز گفت: تمامی نقل و انتقالات وسایل منزل باید در ایام نوروز با هماهنگی پلیس صورت گیرد و این کار در جهت پیشگیری از سرقت منازل انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: براساس آمار 47 درصد سارقان دستگیر شده دارای سوابق قبلی بوده اند و 53 درصد آنها سابقه دار نبوده اند و این نشان دهنده آن است که یکسری از اقدامات تامینی و مجازاتها برای این افراد بازدارنده نبوده است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور از قطعه سازان برای خودروها خواست تا با هک کردن شماره سریال بر روی قطعات از وقوع سرقت لوازم خودرو پیشگیری و یا در کنترل آن به پلیس کمک کنند و گفت: در حال حاضر قطعه سازان خودرو اقدام به نصب برچسب شماره سریال بر روی قطعات می کنند که این اقدام به شستشوی ساده از بین می رود و امکان پیگیری آن و ارزیابی آن وجود نخواهد داشت.

پراید و پژو رکورددار سرقت

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص بیشترین سرقت خودرو، گفت: در حال حاضر به علت بیشترین فراوانی که وجود دارد بیشترین سرقت خودرو مربوط به پراید و پس از آن به پژو اختصاص یافته است و در این رابطه با خودروسازان جهت ایراد مسایل امنیتی در خودروهای خود مذاکراتی صورت گرفته اما بعضی از خودروسازان به علت مسایل مالی بعضی از نکات و نظرات پلیس کم توجه هستند.

سرهنگ خالقی فر با هشدار به سارقان گفت: پلیس آگاهی توان رصد کردن کوچکترین عمل مجرمانه را دارد و سارقان بدانند که پس از ارتکاب هر جرم باید منتظر دستبند پلیس باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
فلفل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
0
0
هک کردن شماره سریال با حک کردن شماره سریال زمین تا آسمون توفیر داره! منظور کدوم یکیه؟
نظرات بینندگان