arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۰

فردا روز سرنوشت ساز آزمون دموكراسي در فوتبال ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پس از يك ماه خبرها و حاشيه‌هاي بسيار فردا (دوشنبه) تكليف تيم مديريتي آينده فدراسيون فوتبال مشخص مي‌شود تا يكي از كفاشيان، عزيزمحمدي و قريب براي 4 سال سكان فوتبال ايران را در دست بگيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از آن كه نام نويسي از نامزدهاي رياست در فدراسيون فوتبال به پايان رسيد، كميته‌ي‌ صلاحيت اين انتخابات علي كفاشيان، عزيز الله محمدي و حسين علي قريب را حائز صلاحيت حضور در انتخابات اعلام كرد. اين سه كه هر كدام با گرايش‌هاي مخصوص به خود پا به كارزار انتخابات فدراسيون فوتبال گذاشته اند در اين مدت تلاش كردند پيدا و پنهان نظرات اعضاي مجمع را به خود جلب كنند. علي كفاشيان كه به مدد حضور چهار ساله‌اش در راس هرم مديريتي فدراسيون فوتبال شناخته شده‌ترين گزينه در ميان نامزدهاست، بارها اعلام كرده كه قصد ندارد در انتخابات به نفع كسي كنار بكشد و اين برخلاف شيوه مديريتي او در تمامي اين سال‌ها در ورزش ايران بوده است.

كفاشيان كه روحيه صلح جويانه‌اش، هم موافق و هم منتقد دارد، روز گذشته بار ديگر تاكيد كرد كه در انتخابات به نفع كسي كنار نمي‌كشد. او به خاطر حضور چهارساله‌اش در فوتبال برنامه‌اي واقع گرايانه نسبت به تحولات پيش روي فوتبال ارائه كرد. در كنار او عزيز الله محمدي يكي ديگر از گزينه‌هاي انتخابات در بخش رياست است.

رييس فعلي سازمان ليگ كه از او به عنوان يكي از نقاط قوت فدراسيون كفاشيان نام برده مي‌شود ، در اين مدت خيلي بي سر و صدا كارهايش را پيش برد و شانسش براي تصدي رياست فدراسيون فوتبال كمتر از دو گزينه ديگر نيست.

محمدي به واسطه عضويتش در كميته‌ مسابقات حرفه‌ايي ليگ قهرمانان آسيا و شناختش با ابعاد مختلف اين رشته ورزشي برنامه‌اي مفصل ارائه كرد و حالا بايد ديد كه اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال چقدر به برنامه‌هاي او اعتماد مي‌كنند. ديگر گزينه انتخابات فدراسيون فوتبال حسين علي قريب است. كسي كه از اواخر هفته‌ قبل و بعد از پنج سال دوري از فوتبال به صورت رسمي و با ارائه برنامه و انجام گفت و گو با رسانه‌ها به فوتبال بازگشت. هر چند كه او مي‌گويد گزينه وزارت ورزش و جوانان براي انتخابات فدراسيون فوتبال نيست، اما شايعات به گونه‌اي ديگر است و بسياري او را گزينه ويژه براي انتخابات مي دانند. با اين حال اگر قرار باشد به صحبت‌هاي رسمي استناد كنيم، بايد بگويم كه او گزينه مستقل بوده است.قريب خودش هم در گفت و گويي‌هايي كه در اين چند روز انجام داده، تاكيد كرده كه گزينه وزارت ورزش و جوانان نيست و خودش به خاطر شرايطي كه در فوتبال ديده، ترجيح داده دوباره وارد گردونه‌ي مديريت فوتبال شود. او كه اخلاق مداري را شعار حضورش در فوتبال كرده، در گفت و گو‌هايش و برنامه اعلامي‌اش بارها نسبت به وضعيت فوتبال و نحوه مديريت فدراسيون فعلي فوتبال انتقاد كرده است.

مجمع فدراسيون فوتبال فردا ساعت 9:30 در آكادمي ملي المپيك برگزار مي‌شود و بايد منتظر ماند و ديد كه آيا اجراي اساسنامه تازه فدراسيون فوتبال كه تنها چهار سال از عمرش مي‌گذرد، اعضاي مجمع را به آزاد بودن و مستقل بودن، عادت داده است يا خير.
نظرات بینندگان