arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۰

حماس با سوریه قطع رابطه نکرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمود الزهار تاکید کرد که جنبش حماس روابط خود را با نظام حاکم سوریه قطع نکرده و این جنبش امیدوار است که شرایط سوریه به حالت عادی بازگردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در خصوص روابط این جنبش با سوریه عنوان داشت: حماس روابط خود را با نظام حاکم سوریه قطع نکرده و امیدوار است که شرایط این کشور به حالت عادی باز گردد.

وی در ادامه افزود: چه کسی گفته است که ما روابط خود را با نظام حاکم سوریه قطع کرده‌ایم. چرا برخی می‌خواهند میان ما و سوریه جدایی بیافکنند.

الزهار همچنین عنوان داشت: امیدواریم که سوریه در خیر و عافیت به سر ببرد و ملت این کشور به حقوق خود دست یابند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم که نظام حاکم سوریه که نماینده مردم این کشور به شمار می‌آید قدرتمند باقی بماند. مردمی که توانستند سرزمین خود را آزاد کنند و به فلسطینی‌ها در آزادسازی سرزمینشان کمک کنند.

پیشتر اخباری در خصوص خروج اعضای حماس از سوریه و انتقال دفتر سیاسی این جنبش از این کشور منتشر شده بود.

الزهار تاکید کرد: جلسات دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج از سوریه برگزار می‌شد حتی زمانی که شرایط در این کشور عادی بود و برخی از نشست‌ها نیز در سوریه برگزار می‌شد چرا که برخی کشورها نمی‌خواستند نشست‌های ما در آنجا برگزار شود اما زمانی که درهای مصر و قطر به روی ما باز شد حق ماست که در آنجا نیز نشست‌هایی داشته باشیم.
نظرات بینندگان