arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۰

سفر یک روزه احمدی نژاد به گیلان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار گیلان از سفر قریب‌الوقوع یک‌روزه احمدی‌نژاد به این استان خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مهدی سعادتی بعد از ظهر امروز در جلسه استانداری استان از حضور قریب‌الوقوع احمدی‌نژاد در این استان خبر داد و اظهار داشت: در این سفر 16 طرح صنعت و معدن با 3 هزار و 366 میلیارد ریال هزینه، 11 طرح امور زیربنایی با 349 میلیارد ریال، پنج طرح آموزشی و پزشکی با 228 میلیارد ریال، دو طرح تعاونی با 40 میلیارد ریال، پنج طرح تامین آب با 181 میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بدون تردید تأمین مسکن مهر و  برطرف کردن دغدغه مردم در این زمینه از مهم‌ترین اهداف رئیس جمهور برای خدمت به مردم است، افزود: در سفر احمدی‌نژاد به گیلان 13 هزار و 500 واحد مسکونی با 4 هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گیلان ساخت این واحدهای مسکونی را موجب اشتغالزایی برای 21 هزار و 488 نفر عنوان کرد.

سعادتی ادامه داد: در مجموع با بهره‌برداری از طرح‌های سفر یک‌روزه رئیس جمهور به استان برای یک‌هزار و 778 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

به گفته وی طرح سرمایه‌گذاری مشترک با ژاپن در مجتمع دخانیات رشت با 2 هزار و 200 میلیون ریال هزینه، خط تولید داروی ضدسرطان شرکت داروسازی سبحان با 600 هزار میلیون ریال هزینه و اشتغالزایی 170 نفر، دانشکده دندان‌پزشکی سایت لاکان با 124 هزار میلیون ریال هزینه از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

مقام ارشد دولت در گیلان با اشاره به تعهدات شرکت گاز در باره گاز رسانی به بیش از یک‌هزار و 125 روستا در تعهدات دور نخست و سوم سفر هیئت دولت اذعان کرد: گازرسانی به روستای تنیان صومعه‌سرا نیز با 25 میلیارد ریال هزینه و با ظرفیت اشتراک‌پذیری 769 خانوار جزو پروژه‌های قابل افتتاح در این روز است.

وی افزود: در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به گیلان عملیات اجرایی 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت‌–‌قزوین با 2 هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

سعادتی با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح‌ها نقش بسزایی در ارتقای و بهبود شاخص‌های توسعه‌ای استان در بخش‌های زیربنایی، بهداشت و درمان و صنعت و معدن ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: حضور رئیس دولت مهرورز و عدالت‌گستر در استان ولایت‌مدار گیلان فرصت مغتنم دیگری است که رایحه خدمتگزاری را عطرآگین کرده و توسعه و پیشرفت مضاعف دیار آیت‌الله بهجت و میرزا کوچک جنگلی را نوید می‌دهد.

نظرات بینندگان