arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

برپایی 9 ایستگاه و توزیع 50 هزار نهال رایگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با روز درختکاری 9 ایستگاه توزیع نهال رایگان در نواحی و بوستان ولایت منطقه 19 برپا می شود.

 به گزارش "تهران سما" به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، معاون شهری و فضای سبز منطقه با بیان اینکه 50 هزار نهال رایگان از انواع نهال درختان مثمر و غیر مثمر و درختچه، 15 اسفند بین شهروندان منطقه توزیع می شود، افزود: شهروندان می توانند برای دریافت این نهالها به ایستگاه های دایر شده در پارکهای 22 بهمن، شقایق، شریعتی، شهید کاظمی، امام، نرگس، افرا، گلریز و ولایت مراجعه و در توسعه فضای سبز شهری مشارکت کنند.

محمدعلی نصر افزود: در این ایستگاه ها علاوه بر توزیع نهال چنار، اقاقیا، زبان گنجشک، کاج، سرو و نیز نهالهای مثمر سیب، گلابی، آلبالو، گردو، گیلاس، هلو، آلوچه، بادام و توت، بروشورها و پکیجهای آموزشی بین مراجعه کنندگان توزیع و مشاوره گیاه پزشکی نیز به علاقه مندان ارائه می شود.

وی با اشاره به کاشت 100 هزار گلدان شب بو در منطقه گفت: 50 هزار گل لاله و نرگس نیز در حال کاشت هستند که با اتمام این فعالیت، زیبایی پارکها و فضاهای سبز محدوده جهت لذت بصری شهروندان و مسافران بیشتر می شود.

معاون شهری و فضای سبز در ادامه به برگزاری کلاسهای آموزشی مختلف به مناسبت هفته درختکاری اشاره کرد و گفت:  از 15 لغایت 21 اسفند کلاسهای آموزشی مختلف با موضوعات کاشت نهال ، بازپیرایی ونگهداری درختان، فواید دارویی و صنعتی درختان، تأثیر درخت بر کاهش آلودگی محیط زیست، فواید فضای سبز و درخت در روان انسانها، انواع درختان مقاوم به آلودگی هوا در شهر تهران و طراحی فضای سبز با استفاده از درخت، ویژه شهروندان این منطقه برگزار می شود. علاوه براین به مناسبت استقبال از بهار مهارتهای سفره آرایی و گل آرایی برای بانوان علاقه مند به این هنرها در مرکز آموزش گل و گیاه منطقه و خانه های سلامت نواحی آموزش داده می شود.

همچنین مبارزه غیر شیمیایی با آفات، پرورش قارچ و آموزش کاشت نهال در مدارس از دیگر کلاسهای آموزشی هستند که در آستانه فرارسیدن سال نو برای مردم منطقه برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان