arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

لیلاحاتمی برگشت: رنگ و مدل لباس را خودم انتخاب کردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرق نوشت: لیلا حاتمی که پس از رفتن روی فرش قرمز «کداک تئاتر» مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی برای گفت‌وگو بود، چند روزی است به ایران بازگشته است. وقتی تماس می‌گیرم تاکید می‌کند که اهل زیاد حرف زدن نیست. چند گفت‌وگوی خارجی او نیز کوتاهند. پس این گفت‌وگو هم به سیاق دیگر گفت‌وگوهایش کوتاه است. او هر چقدر در سخن گفتن صمیمی است، ولی در انتخاب کلمات سختگیر است و وسواسی.

‌الان چند روز از این اتفاق گذشته و شما با این موفقیت به ایران بازگشته‌اید. هنوز این حس خوب همراه همه است از مردم عادی تا چهره‌های هنری و حتی سیاسی. این همه خوشحالی را تصور می‌کردید؟
بله! کاملا منتظر همین عکس‌العمل بودم!


‌لحظه‌ای که اسم برنده را اعلام کردند به چه چیزی فکر کردید؟ به چه کسی؟
منتظر بودم اسم فیلم را اعلام کنند و بعد دیگر راحت شدم!
‌واکنش گروه غیر از آن چیزی که دوربین نشان داد چی بود؟ آقای معادی از حس اضطرابی که همگی قبل از آن داشتید گفته بودند؟
درست است! وقتی ساعت برگزاری مراسم نزدیک شد، مضطرب شدیم و بعدش فکر می‌کنم به دلیل رهایی آنقدر خسته شدیم که حتی حس شادی کردن را هم نداشتیم.


‌روی آن فرش قرمزی راه رفتید که به تعبیر آقای کلاری حد نهایت سینما می‌تواند باشد، در کنار بزرگان سینمای جهان. چه حسی داشتید؟ چه تفاوتی با دیگر جشنواره‌ها و حضورهای جهاتی داشت؟
برای من خیلی جدی بود. فرش قرمزهای دیگر به دلیل جشنواره بود و حالت جشن و شادی را داشت. ولی من روی فرش قرمز کداک تئاتر بیشتر حس ورود به یک محیط آکادمیک را داشتم.


‌فکر می‌کنید زمانی این اتفاق برای ستارگان ایرانی هم رخ دهد و جایزه بهترین بازیگر اسکار به یک بازیگر ایرانی و مثلا به خودتان تعلق بگیرد؟
وقتی در سینما کار می‌کنید این اتفاق نمی‌تواند محال‌باشد.
درباره طراحی لباس‌تان در «اسکار» بحث‌های زیادی مطرح شد و بیشتر در فضای مجازی ایرانی که این بحث‌ها مطرح و انتقادهایی به آن شد. نظر خودتان درباره طراحی لباس‌تان چطور بود؟ به نظر می‌رسید چندان از این لباس راضی نیستید و به‌گونه‌ای مجبور به پوشیدن آن بوده‌اید؟
درست برعکس! این لباس همه‌اش با سلیقه خودم درست شده بود. از انتخاب پارچه تا رنگ و مدلی که برای دوخت انتخاب شده بود. همه‌اش سرتاسر سلیقه و انتخاب خودم است.


‌شما در همه مراسم سینمایی با حجاب ظاهر شده‌اید. این موضوع چه انتخاب شما باشد و چه بنابر ملاحظات باشد، باعث تفاوت شما با دیگر بازیگران غیرایرانی حاضر در این‌گونه جشنواره‌ها شده است. این تفاوت را چگونه حل کرده‌اید؟
چون سال‌های زیادی از حضورم به این شکل می‌گذرد، به آن عادت کرده‌ام و فکر می‌کنم به دلیل شناختی که کشورهای دیگر از قوانین پوشش در کشور ما دارند این تفاوت رقیق‌تر می‌شود.


‌عکس‌های شما در کنار کارگردان فیلم «The Artist» منتشر شده است. استقبال چطور بود؟ آیا شما را از قبل می‌شناختند؟ نگاه دیگر سینماگران خارجی چطور بود؟
می‌توانم بگویم تمام میهمانان «اسکار» عاشق فیلم «جدایی... » بودند و هیچ‌کس نمی‌توانست بی‌تفاوت از کنار گروه «اصغر فرهادی» رد شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
0
2
من واقعا به جهت حضور سرکار خانم لیلا حاتمی در سالن کداک و مراسم اسکار خوشحا بودم.
اول به دلیل پا گذاشتن زن مسلمان و نجیب و با حجاب ایرانی به مرتفع ترین قله موفقیت سینمای جهان حس غرور ملی وافری داشتم
بعدش بخاطر اینکه دختر علی حاتمی بود و بازم به نظر من علی حاتمی برای سینمای ایران مثل حافظ یا سعدی برای ادبیات ایران بوده.
روح پدر مرحومش شاد و دست مریزاد اساسی به عوامل فیلم غرورآفرین و خوش ساخت جدایی نادر از سیمین
نظرات بینندگان