arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

كنترل حريم پايتخت با استفاده از هلي‌كوپتر بدون سرنشين

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديركل حريم شهرداري تهران با اعلام اجراي طرح كنترل حريم در نيمه دوم سال آينده، از به كارگيري هلي‌كوپترهاي بدون سرنشين براي كنترل بخشهايي از حريم پايتخت در آينده خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سيد صباح‌الدين متقي با اشاره به تقسيم‌بندي عرصه حريم شهر به سه عرصه گروه اظهاركرد: بخشي از حريم كه به لحاظ موقعيت اراضي و نزديكي به شهر احتمال ساخت و ساز در آن زياد است و بيش از ديگر نقاط حريم ممكن است مورد تجاوز قرار بگيرد، تحت عنوان لايه پرمخاطره حريم شناخته مي‌شود.

وي ادامه داد: لايه دوم حريم به دليل فاصله بيشتري كه از شهر دارد، احتمال ساخت و ساز در آن كمتر است و درنهايت در لايه سوم احتمال تجاوز به حريم تقريبا صفر است.

وي با بيان اينكه لايه پرمخاطره حريم بايد تحت كنترل و نظارت هوشمند قرار گيرند تا بتوان در كمترين زمان ممكن از ساخت و ساز در آن جلوگيري كرد، افزود: در قالب طرح كنترل هوشمند حريم، در آينده اين لايه از طريق دوربين‌هاي مداربسته به صورت آنلاين و 24 ساعته چك مي‌شود.

وي افزود: كنترل لايه دوم حريم شهر تهران در ساعاتي از شبانه‌روز از طريق هلي‌كوپتر بدون سرنشين كه قابليت رصد فضايي با شعاع 60 تا 100 هكتار را دارد انجام مي‌شود.

مديركل حريم شهرداري تهران با اشاره به اينكه لايه سوم حريم كه احتمال تجاوز به آن بسيار اندك است را مي‌توان از طريق تصاوير ماهواره‌اي رصد كرد، به ايسنا گفت: اين بخش‌هاي حريم را مي‌توان در بازه‌هاي زماني شش ماهه يا يكساله مورد بررسي قرار داد.

متقي در ادامه با اشاره به اينكه شركت حريم‌بان، اكيپ‌هاي ويژه‌اي را در چهارنقطه پايتخت مستقر كرده است اظهاركرد: با اجراي طرح كنترل هوشمند حريم از طريق دوربين‌هاي مداربسته، به محض اينكه شخص يا گروهي قصد تجاوز به حريم و ساخت و ساز غيرقانوني را داشته باشد، اين اكيپ‌هاي حريم‌بان به محل اعزام شده و با آن برخورد خواهند كرد.

وي با بيان اينكه كنترل حريم تهران هم‌اكنون به صورت فيزيكال و از طريق حضور ماموران در بخش‌هاي مختلف حريم انجام مي‌شود، اظهاركرد: هزينه‌هاي اين شيوه بسيار بالاست و اين درحالي است كه شهرداري تهران با اجراي طرح كنترل هوشمند حريم علاوه بر تدقيق در نظارت خود، در هزينه‌هاي صيانت از حريم نيز صرفه‌جويي مي‌كند.

مديركل حريم شهرداري تهران در خاتمه با اشاره به اينكه فاز مطالعاتي پروژه كنترل هوشمند حريم از سوي شركت مشاور اين حوزه روبه اتمام است اعلام كرد كه در شش ماهه دوم سال آينده اين طرح در پايتخت اجرايي مي‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
3
0
خبر خوبی است
نظرات بینندگان