arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

احتمال كاهش قيمت اجیل و خشکبار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس اتحاديه فروشندگان آجيل و خشکبار کشور از احتمال كاهش قيمت آجيل و خشکبار تا شب عيد خبر داد.

عليرضا ارزاني ممقاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اينكه بازار خشكبار در آرامش كامل به سر مي‌برد، تصريح كرد: تا شب عيد به اندازه مصرف داخلي جنس داريم و مشكل كمبود آجيل و خشكبار وجود ندارد.

وي با اشاره به فروش آجيل و خشكبار در نمايشگاه‌هاي بهاره، عنوان كرد: در نمايشگاه بهاره امسال60 غرفه آجيل و خشكبار فعاليت دارند و در سطح شهر نيز60 فروشگاه فروش فوق‌العاده آجيل و خشكبار كه به شدت كنترل مي‌شود، فعال هستند.

او با اشاره به اينکه اين طرح از5 اسفند ماه سال جاري آغاز شده و تا 5 فروردين ماه1391 ادامه خواهد يافت، ادامه داد: با توجه به سود اندك فروشندگان آجيل و خشكبار، مقرر شده است كه كالاهاي عرضه شده در اين طرح با قيمت عمده فروشي در اختيار مصرف كنندگان قرار بگيرد.

وي تاکيد کرد: براي ايام پاياني سال جاي هيچگونه نگراني نيست و بازرسان اتحاديه به طور مستمر از واحدهاي صنفي سركشي مي‌كنند، همچنين خوشبختانه كمبودي را در بازار مشاهده نخواهيم كرد.

وي وجود افراد خوشنام و با سابقه صنف آجيل و خشكبار را منجر به حفظ كيفيت اجناس دانست و خاطرنشان كرد: در نمايشگاه بهاره به سه غرفه‌دار برتر جايزه داده مي‌شود و به برترين غرفه دار نيز در سال آينده غرفه رايگان ارائه مي‌دهيم.

رييس اتحاديه آجيل و خشكبار با اشاره به افزايش نرخ ارز، تاكيد كرد: افزايش نرخ ارز باعث شكوفايي صادرات در صنف آجيل و خشكبار مي‌شود.

ارزاني ممقاني با بيان اينكه مردم پس از افزايش نرخ ارز، آجيل و خشكبار را گرانتر مي‌خرند، تصريح كرد: صادرات آجيل و خشكبار افزايش يافته است و اين افزايش قيمت منجر به رونق اقتصادي مي‌شود.

او با اشاره به اينکه، در سال‌هاي گذشته خشكبار کشور، توان رقابت را با ديگر كشورها نداشت، تصريح كرد: بعد از افزايش نرخ ارز، صادرات افزايش يافت در حالي كه در نرخ ارز پايين منجر به کاهش صادرات کشور شده بود.

وي با بيان اينكه آجيل و خشكبار ايران سابقه 3000 ساله دارد، تصريح كرد: از مردم خواهش داريم خريد آجيل و خشكبار را در دقيقه 90 انجام ندهند.

او در ادامه تصريح كرد: مردم با اين تصور که آجيل كهنه مي‌شود، خريد آجيل را در شب عيد مي‌گذارند در حالي كه آجيل به دو سه هفته مانده تا شب عيد كهنه نمي‌شود.

رييس اتحاديه آجيل و خشكبار افزود: دليل اين كه مردم زودتر بايد به خريد آجيل بپردازند اين است كه آجيل و خشكبار نيز بايد فرآوري شود و اين فرآوري زمان بر است.

وي با اشاره به سود قانوني فروشندگان آجيل و خشكبار، عنوان كرد: سود قانوني بين10 تا 20 درصد است كه واقعا جوابگوي زندگي با اين افزايش قيمت‌ها نيست، اما پس از هدفمندي يارانه‌ها و نيز افزايش نرخ دلار از فروشندگان درخواست كرده‌ايم كه سود قانوني را در اجناس لحاظ كنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
2
1
دلم برا ي فروشندگان آجيل و خشكباركه سود قانوني بين10 تا 20 درصد مي برنند ميسوزه
نظرات بینندگان