arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

احتمال اکران همزمان «مثل یک عاشق» کیارستمی در ایران و اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سینماپرس: رامین رحیمی از انجام مذاکراتی با عباس کیارستمی برای اکران فیلم «مثل یک عاشق» در ایران همزمان با اکران در اروپا خبر داد.

پخش کننده فیلم های «شیرین» و «کپی برابر اصل» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این خبر گفت: اولین نمایش فیلم «مثل یک عاشق» در جشنواره فیلم کن خواهد بود و پس از آن قرار است در اروپا اکران شود که طی مکاتباتی از آقای کیارستمی درخواست کردم همزمان با اروپا این فیلم را در ایران اکران کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین دغدغه من اکران «کپی برابر اصل» است اما قصد دارم پس از اکران این فیلم برای اکران «مثل یک عاشق» در ایران تلاش کنم.

بنابراین گزارش، فیلم «مثل یک عاشق» پس از «کپی برابر اصل» دومین فیلم کیارستمی است که در خارج از ایران ساخته می‌شود.

این فیلم که فیلم‌برداری آن هشت هفته در یوکوهاما و توکیو به طول ‌انجامید، داستان علاقه‌مند شدن یک مرد پا به سن گذاشته و تحصیل کرده به دختر دانشجویی است.

این درام عاشقانه که با بودجه 8/4 میلیون دلاری ساخته می‌شود، یکی از شانس‌های اصلی حضور در بخش رقابتی جشنواره کن 2012 محسوب می‌شود.

«مثل یک عاشق» با بازی «تاکاناشی رین»، «اوکونو تاداشی» و «کاسه ریو» مقابل دوربین رفته است.

کیارستمی آخرین بار با فیلم سینمایی «کپی برابر اصل» در جشنواره کن حضور داشت که جایزه بهترین بازیگر زن را برای «ژولیت بینوش» به‌همراه آورد.

این فیلم که جایزه «خوشه‌ طلایی» جشنواره‌ والادولید اسپانیا را کسب کرد، اولین اثر کیارستمی بود که در خارج از ایران و در توسکانی ایتالیا فیلم‌برداری شد و کمپانی «MK2» فرانسه به‌همراه «آنجلو بارباگالو» از ایتالیا تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتند.
نظرات بینندگان