arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۹۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

تماس های تلفنی مکرر ملک عبدالله با بشار اسد: از ایران فاصله بگیر!

وزیر خارجه عربستان معترضان در قطیف را "آشوبگر" خواند و گفت: شورشگران قطیف تنها نماینده خود هستند و دستشان با ایران در یک کاسه است!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سعود فیصل، وزیر خارجه عربستان از تماس های تلفنی ملک عبدالله با بشار اسد خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وزیر خارجه عربستان گفت: ملک عبدالله تا به حال 3 بار با اسد تماس داشته و به او توصیه کرده است که رویه فعلی خود را اصلاح کرده و از ایران دور شود.



وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت، افزود:  ملک عبدالله به اسد گفته است که او راه اشتباهی را در پیش گرفته و باید رویه خود را اصلاح کند.

این سخنان در حالی است که رهبر معظم انقلاب پیش تر اعلام کرده بودند که فشار غرب و عربستان بر روی سوریه به دلیل قرار گرفتن این کشور در محور مقاومت و حمایت از حزب الله و حماس و هم آوایی با جمهوری اسلامی در سیاست خارجی است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تجهیز ارتش سوریه توسط روسیه، چین، ایران! و حزب الله گفت: ای کاش این کشورها اسد را نصیحت کنند. ما می خواهیم از مردم سوریه مراقبت کرده و آزادی را به آنها هدیه دهیم. امیدواریم که این کشورها هم به ما پیوسته و اسد را نصیحت کنند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص شباهت حوادث سوریه با حوادث قطیف گفت: ایا شما شنیده اید که در قطیف قتل عامی صورت بگیرد. آخر چطور می توان حوادث سوریه را با قطیف مقایسه کرد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه معترضان در قطیف را "آشوبگر" خواند و  گفت: شورشگران قطیف تنها نماینده خود هستند و دستشان با ایران در یک کاسه است!

صعود فیصل گفت: رسانه های ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس حمله می کنند و چهره ی این کشورها را در نزد مردم ایران مخدوش نشان می دهند!

وی در ادامه افزود: رسانه های ایرانی فرزندان منطقه خلیج (فارس) را منحرف می کنند!

صعود فیصل در پایان گفت: ایران در منطقه خلیج فارس دخالت می کند. این کشور جزایر سه گانه امارات را اشغال کرده و در بحرین و عراق دخالت می کند!

 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
17
45
مردم سوریه نمی خواهند آقای بشار اسد رئیس جمهور مادام العمر سوریه باشد. به چه زبانی بگویند ؟؟؟
بـابـایـــی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
6
31
درتمام این سخنان تناقض دیده میشود،
ازایرن دوری کندویا توسط ایران نصیحت شود؟
درقطیف شورشی ودرسوریه ازادیخواه هستند،
اشغال جزایر یوسط ایران،
ومهمتر ازهمه عدم ادای نام صحیح خلــــــــــــــــــیج فـــــــــــــــــــارس
تجسم ادای این سخنان با ان هیکل های فربه و شکم های جلو امده.....
اینها کمدین هستند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
10
22
اگر این خبر صحیح باشه و بشار هم به قدرت علاقه مند حتماً توصیه ملک عبدا.. رو گوش خواهد کرد و ضرف چند روز آینده شاهد فروکش کردن منازعات در سوریه و طرفداری همه کشورها علی الخصوص آمریکا و عربستان و ترکیه از حکومت اسد خواهیم بود.
Ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
10
56
عربستان و امارات در 1 صورت صاحب جزایر سه گانه میشوند

اینکه آنجا را گورستان خود بنامند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
26
45
بجای اینکه دلت به خال مردم سوریه بسوزه به فکر مردم خودت باشه .پادشاهی شما که از رییس جمهوری اسد دیکتاتور تره.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
6
7
الان تفاوت بشار اسد با اسراییل در چیه؟ فکر نکنم تفاوتی پیدا کنید. هر دو برای بقای خود حاضرن هر جنایتی را انجام بدهند.اون بچه بیچاره چه گناهی کرده که افکار پدرش در تضاد با این مارمولک هست.
طاهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
1
2
اگر جزایر سه گانه ما را میخواهند گدایی کنند عیبی نداره ولی سرزمینهای امارات.بحرین .عمان و آذربایجان را که مال ما بوده را اول باید پس دهند
سیاوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
1
2
سلام/ خواهشمندم از دوستانی که به نفع آمریکای غارتگر و امثال اون تمجید میکنند خواهشن بشینن واز سر احساس و میلشون حرف نزنند کمی مسائل استراتیژیکرو در منطقه در نظر بگیرن آمریکا دلش برای ایران و کشورهای منطقه نسوخته دلش برای نفت و منابع منطقه در تب وتابه تا در آینده نه چندان دور در صورت اتمام منابعش از ذخایر ونعمتهای این منطقه بهره ببره این تنها یک مسائله ساده ای است که متاسفانه خیلی ها با دونستنشون بازم در دادن نظرات چشم پوشی میکنند و حرف آخر افتخار میکنم از این همه پیشرفت کشور عزیزم جمهوری اسلامی ایران وتا آخرین نفس در صورت هر تعدی تا آخرین نفس میجنگیم واز راه شهدا واسلام عزیزمون دفاع خواهیم کرد/سرفراز باشد وطنم جمهوری اسلامی ایران
نظرات بینندگان