arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

اژه ای: 21 اسفندماه؛ زمان برگزاری دومين جلسه رسيدگي به پرونده فساد عظيم بانكي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوي قوه قضاييه از برگزاري دومين جلسه رسيدگي به پرونده فساد عظيم بانكي در تاريخ 21 اسفندماه خبر داد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني‌اژه‌اي در اين زمينه تصريح كرد: اگر اتفاق خاصي رخ ندهد، دومين جلسه رسيدگي به پرونده فساد عظيم بانكي در تاريخ 21 اسفندماه در دادگاه انقلاب برگزار مي‌شود.

وي يادآور شد: اين جلسه ادامه رسيدگي به پرونده كساني است كه برايشان كيفرخواست صادر شده است.

سخنگوي قوه قضاييه با قدرداني از همه اقشار مردم براي حضور گسترده در انتخابات، گفت: انتخابات اين دوره مجلس، از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار بود زيرا دشمنان ما به‌ويژه غربي‌ها و در راس آنها آمريكا و انگليس بسيار تلاش كردند كه مردم پاي صندوق‌هاي راي حضور نيابند.

حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني‌اژه‌اي در ادامه آخرين نشست خبري خود در سال 90، با بيان اين مطلب تصريح كرد: جريان‌هاي ضد انقلاب داخل و خارج با هماهنگي بسيار بي‌سابقه‌اي تلاش كردند كه جو جامعه را ملتهب كنند و با ايجاد فضاي ناامني، مردم را نااميد كنند تا با آرامش در انتخابات حضور نيابند.

وي ادامه داد: با وجود همه تلاش‌هاي دشمنان، مردم با احساس مسئوليت پاي صندوق‌هاي راي آمدند و همه دلسوزان نظام جمهوري اسلامي را خوشحال و دشمنان را خوار كردند. مشاركت حدود 65 درصد واجدان شرايط در فضايي كه دشمن ايجاد كرد، كار عظيمي است و اثر انگشت سبابه رنگين از يك گلوله بيشتر بود و سياهي اين ماجرا به روي كساني ماند كه همواره دم از تحريم مي‌زدند. ما نيز در اين راستا وظايفي برعهده داريم؛ نخست آنكه خدمت بيش از پيش را سرلوحه اقدامات خود قرار دهيم و از سوي ديگر از هرگونه قول و فعلي كه ممكن است در آرامش و وحدت مردم خلل ايجاد كند، اجتناب كنيم.

دادستان كل كشور با بيان اينكه انتخابات در امنيت كامل برگزار شد، اظهار كرد: بداخلاقي‌ها و تخلفات انتخاباتي نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار كمتر بود. همچنين شكاياتي كه مردم نسبت به يكديگر يا احيانا مراجع رسمي داشتند نيز در قياس با دوره‌هاي قبل كمتر بود.

محسني اژه‌اي با قدرداني از وزارت كشور، شوراي نگهبان، نيروهاي انتظامي و امنيتي و همه كساني كه در جهت برگزاري انتخابات تلاش كردند، خاطرنشان كرد: قوه‌قضاييه نيز در راستاي قانون، ستادهاي پيشگيري را در تهران و مراكز استان‌ها ايجاد كرد كه اين ستادها با تعامل با ساير نهادها فعاليت كردند. بر اساس آمار، اين ستادها با تشكيل جلسات متعدد، بيش از دو هزار مصوبه و تصميم داشتند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ايام پاياني سال، ابراز اميدواري كرد كه قواي سه‌گانه با همكاري مردم تمهيداتي بينديشند تا تعطيلات نوروزي به مردم خوش بگذرد. رييس قوه قضاييه نيز به همه استان‌ها بخشنامه كردند تا بررسي صورت گيرد و زندانياني كه امكان مرخصي برايشان وجود دارد و بيم تباني و فرار آنان نيست، 15 روز از مرخصي استفاده كنند. اين مرخصي‌ها محك خوبي براي شناسايي رفتار و اعمال زندانيان است و اگر رفتار خوبي از آنان در اين ايام شاهد باشيم، در دريافت مرخصي‌هاي ديگر برايشان بسيار موثر است.

سخنگوي دستگاه قضايي با اشاره به برگزاري نشست‌هاي خبري خود طي يك سال ‌و نيم اخير يادآور شد: در اين مدت 27 جلسه برگزار و حدود 500 سوال توسط خبرنگاران مطرح شد كه به عمده اين سوالات پاسخ داده شد.

محسني اژه‌اي فضاي نشست‌هاي خبري را انساني و برادرانه توصيف كرد و از همه دست‌اندكاران اصحاب رسانه تقدير كرد.

وي افزود: در مورد جرايم خاص، شرارت‌ها و سرقت‌هاي مسلحانه، ارزيابي اجمالي ما اين است كه با اقدامات سريع، اجراي قاطعانه بعضي از احكام در ملاء عام و رسيدگي‌هاي سريع صورت گرفته، اين قبيل جرايم كاهش يافته‌اند.

سخنگوي قوه قضاييه همچنين به تلاش‌هاي دستگاه قضايي در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادي و پيگيري جدي فساد عظيم بانكي در كشور اشاره كرد.
نظرات بینندگان