arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

تصویر کارگران کارخانه‌های اپل در نمایشنامه‌ی "درد و وجد استیو جابز"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نمایشنامه نویس آمریکایی از سرگرم کردن تماشاگران فراتر رفته و در تلاش است شرایط کاری کارگران را بهبود بخشد.

 

به گزارش سیتنا از منابع اینترنتی، مایک دیزی، نویسنده نمایشنامه «درد و وجد استیو جابز» امیدوار است بتواند از طریق نمایش خود به کارگران کارخانه های محصولات اپل، کمک کند.

 

مایک دیزی، هنرپیشه و نمایشنامه نویس که عاشق تمام محصولات اپل است، می‌گوید: اصلاً نمی‌دانستم که لپ تاپی لازم دارم که آنقدر نازک باشد که می‌شود با آن ساندویچ نصف کرد.

دیزی برنامه تک گویی دو ساعته خود را در مورد محصولات اپل در شهر نیویورک اجرا می‌کند.

 

وی پس از پخش گزارش‌هایی در مورد شرایط دشوار کاری در کارخانه فاکس کام که یکی از کارخانه‌های ساخت محصولات اپل در چین است، به آن کشور سفر کرد. مایک دیزی خود را یک تاجر جا زد و توانست به این کارخانه راه یابد و با کارگران کارخانه صحبت کند.

مایک دیزی می‌گوید: کار کودکان شایع است. ساعت‌های کاری باورنکردنی است. روزی ۱۴، ۱۵ و ۱۶ ساعت کار می‌کنند. بعضی‌ها از خستگی غش می‌کنند یا در حال کار می‌میرند.

 

فاکس-کام، یک شرکت تایوانی سازنده محصولات برقی، چندین کارخانه در جنوب چین دارد و میلیون‌ها محصول برای اپل و مارک های دیگر ساخته است. فاکس کام کارخانه های عظیمی دارد. تنها یکی از کارخانه ها ۴٠٠ هزار کارگر دارد.

 

نمایش «درد و وجد استیو جابز» مورد تمجید منتقدان قرار گرفته و به این‌گونه اعتراض ها انجامیده است.

 

مایک دیزی می‌گوید: ما از اپل می‌خواهیم بطور اخلاقی محصولات خود را تولید کنند. وی معتقد است نفوذ اپل در حدی است که بهبود شرایط کاری تولیدکنندگان محصولات این شرکت می‌تواند به بهبود کلی شرایط کاری کارخانه ها در چین بیانجامد.

نظرات بینندگان