arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

لغو حکم جاسوس آمریکایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: غلامحسین محسنی‌اژه‌ای عصر امروز در بیست و هفتمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد مدیرعامل فراری یکی از بانک‌ها که در پرونده فساد مالی نقش داشته است، گفت: دستگاه قضایی اقدامات لازم را برای تعقیب این فرد انجام داد و اینکه به نتیجه خواهد رسید یا خیر هنوز مشخص نیست.

وی افزود: این موقعیت فرصت مناسبی است تا کشورهایی که خود را مدافع برخورد با فساد می‌دانند صحت گفتارشان را تأیید کنند و برای برگرداندن این فرد به کشور با دستگاه قضایی همکاری کنند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درباره اقدامات دستگاه قضایی در فاصله مانده تا چهارشنبه آخر سال جهت کاهش آسیب‌های این روز گفت: در این مورد مردم و شهروندان باید خودشان تلاش کنند تا فرزندانشان گرفتار مشکلات و حوادث این روز نشوند.

دادستان کل کشور گفت: امروز دیگر کسی نیست که نداند استفاده از این مواد چه خطری می‌تواند داشته باشد و کافی است که به این موضوع توجه نشود تا تلخی بدی را برای خانواده‌ها در آستانه سال نو رقم بزند.

وی گفت: هرچند دستگاه قضایی نیز در حمایت از دستگاه‌های انتظامی نقش خود را ایفا خواهد کرد و در صورتی که پرونده‌ای به دستگاه قضایی ارسال شود آن را پیگیری کرده و سعی می‌کند به نتیجه برسد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درباره گزارش دیوان محاسبات از واریز نشدن ۴ هزار میلیارد تومان حاصل از فروش نفت به خزانه کشور گفت: دیوان محاسبات در همه دوره‌ها بررسی‌هایی را انجام می‌دهد و اگر به تخلفی برسد آن را به دستگاه‌های ذیربط تذکر می‌دهد.

وی افزود: در این مرحله اگر مشخص شود تخلف وسیع‌تر بوده و به جرم منجر شده است آن را به دستگاه قضایی منتقل کرده و دستگاه قضایی هم در چارچوب خودش به آن پرونده و گزارش رسیدگی می‌کند.

وی گفت: برخی از موارد امکان دارد موضوعی در ابتدا اتهام به نظر برسد اما پس از بررسی و با شنیدن توضیحات مته‌مان مشخص شود موضوع اتهام اشتباه بوده و پرونده بسته شود.

سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره رسیدگی به پرونده جاسوس ‌آمریکایی به نام میرزاحکمتی گفت: تا آنجا که خاطرم است این پرونده با اعتراض محکوم علیه به دیوان عالی کشور رفت و سرانجام در دیوان عالی کشور حکم لغو شد و به همین دلیل به شعبه هم عرض فرستاده شد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درباره اینکه آیا تاکنون مشخص شده است که چه میزان پول توسط گروه امیرمنصور آریا به خارج از کشور برده شده است، گفت: بررسی‌های ما حاکی از آن است که از طریق LC‌هایی که باز شده پول قابل توجهی به خارج از کشور نرفته است.

وی گفت: هرچند این گروه به واسطه‌ اعتباراتی که گرفته بودند مقداری پول به خارج از کشور برده بودند اما از آنجا که یک خزانه‌داری کل برای خود به راه انداخته بودند هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه میزان پول توسط این گروه به خارج از کشور برده شده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال دیگری درباره کاهش یا افزایش میزان جرائم در سال ۹۰ گفت: به طور قاطع نمی‌توانم بگویم که میزان جرائم کاسته شده یا افزایش یافته است اما بررسی‌هایی که ما داریم حاکی از آن است که با توجه به برخورد قاطع دستگاه قضایی با مجرمان برخی از جرائم مانند جرائم خشن، سرقت‌های مسلحانه، چاقوکشی‌ها و تجاوزات به عنف با کاهش روبرو بوده است که در مجموع رضایتمندی مردم را هم به دنبال داشته است.

سخنگوی دستگاه قضا کشور در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران که گفت شما در ابتدای جلسه از حضور میلیونی مردم در پای صندوق‌های رأی تشکر کردید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که همین مردم از شما توقع دارند که در برخورد با مته‌مان پرونده بیمه ایران قاطعانه برخورد کنید؟ گفت: من چندی قبل هم گفته بودم که پرونده بیمه ایران در دادگاه است.

به گزارش فارس،وی افزود: این پرونده در حال رسیدگی است هر چند مانند پرونده فساد مالی اخیر مته‌مان زیادی دارد و رسیدگی آن قطعا طولانی خواهد بود.
نظرات بینندگان