arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

کاهش همزمان قیمت طلا و سکه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تداوم افت قیمت طلا در بازارهای جهانی قیمت سکه در بازار داخلی را باز هم کاهش داد. قیمت طلا در بازارهای جهانی در ابتدای هفته کاری جدید با 6 دلار کاهش نسبت به نرخ بسته شده، تا 1705 دلار پایین آمد.

به گزارش دنیای اقتصاد ، دلیل کاهش قیمت طلا در اولین روز کاری این هفته بازارهای جهانی کاهش نرخ هدف رشد اقتصادی برای کشور چین در سال جاری میلادی اعلام شده است. چین اعلام کرد در این سال با توجه به نرخ تورم 4 درصدی، قصد دارد که نرخ رشد اقتصادی را از 8 درصد به 5/7 درصد کاهش دهد که از سال 2004 پایین‌ترین حد به شمار می‌آید. همین امر ضمن ترسیم چشم‌انداز افت تقاضا برای اغلب کالاهای استراتژیک، موجب شد تا در اولین واکنش، تقاضا برای ین ژاپن به عنوان ارز قابل اتکا نسبت به یوآن بیشتر شده و این ارز در مقابل سایر ارزها از جمله یورو و دلار آمریکا تقویت بشود.

 با تضعیف جایگاه یوآن در شرق آسیا و تقویت ین، ارزش دلار استرالیا نیز پایین آمد. در بازار داخلی قیمت دلار استرالیا نیز 10 تومان کاهش یافته و به 2050 تومان رسید.در حالی که چین درصدد افت نرخ رشد اقتصادی خود است، تصمیمات فدرال رزرو آمریکا برای خودداری از تزریق بیشتر به اقتصاد این کشور که از نظر برخی کارشناسان دلایلی همچون بهبود شاخص‌های اقتصادی در این کشور دارد، موجب افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها شد است. تا جایی که برابری یورو در مقابل دلار آمریکا دیروز تا 32/1 تضعیف شد.

افت قیمت‌ها در بازار داخلی ادامه دارد
براساس قیمت‌های معرفی شده از سوی سایت اتحادیه طلا و جواهر دیروز قیمت سکه تا 797 هزار تومان افت کرد که 2000 تومان نسبت به نرخ روز یکشنبه کاهش نشان می‌دهد، البته قیمت سکه تا ساعت 2 بعداز ظهر به وقت تهران از سوی سکه فروشان منطقه چهارراه استانبول و خیابان فردوسی 805 هزار تومان اعلام شد. در سایت اتحادیه طلا قیمت سکه طرح قدیم نیز با همین مقدار افت قیمت تا 800 هزارتومان پایین آمد، اما قیمت آن در بازار 820 هزار تومان اعلام شد. نرخ نیم سکه در این سایت 393 هزار تومان درج شده بود که نسبت به نرخ روز قبل، تغییری نداشت . قیمت آن البته در بازار 400 هزار تومان ذکر شد. در این میان قیمت ربع سکه در سایت اتحادیه و بازار همسان 208 هزار تومان ذکر شد که این سکه نیز نسبت به نرخ روز قبل بدون تغییر بوده است. در این میان ذکر یک نکته جالب است و آن اینکه در جایی که قیمت ربع سکه 208 هزار تومان باشد قیمت 4 برابر آن به عنوان قیمت تقریبی سکه تمام بهار به صورت واقعی چقدر است؟
در بازار ارز قیمت دلار آمریکا بدون تغییر 1910 تومان بود. یورو30 تومان گران و پوند انگلیس 30 تومان ارزان شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
0
0
در این میان ذکر یک نکته جالب است و آن اینکه در جایی که قیمت ربع سکه 208 هزار تومان باشد قیمت 4 برابر آن به عنوان قیمت تقریبی سکه تمام بهار به صورت واقعی چقدر است؟
بدین علت است که به علت قدرت خرید بیشتر ربع سکه توسط اکثر مردم تقاضای بالاتری داشته و به طبع قیمت بالاتری نسبت به نیم سکه و تمام سکه نسبت به وزنش پیدا میکند.
نظرات بینندگان