arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

برخورد با افرادی که از بوته‌ها در چهارشنبه سوری استفاده می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس یگان حفاظت از جنگلها و مراتع از برخورد قاطع با افرادی که از بوته‌ها و فرآورده‌های مرتعی برای مراسم چهارشنبه پایان سال استفاده می‌کنند خبر داد.

سرهنگ تقی ایروانی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: هرساله برای ۱۵اسفند تا ۱۵فروردین تمهیدات ویژه ای را در نظر می گیریم، چرا که در سنت چهارشنبه پایان سال متأسفانه برخی برای ایجاد آتش و پریدن از روی آن از فرآورده های مرتعی به خصوص بوته ها استفاده می کنند که نتیجه ای جز تخریب منابع طبیعی به همراه ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و لزوم محافظت منابع طبیعی از شهروندان در خواست می کنیم تا به منظور جلوگیری از آسیبها از تخریب جنگل ها و مراتع خودداری کنند.

ایروانی از برخورد قاطع یگان حفاظت با افراد متخلف خبر داد و افزود: یگان حفاظت در صورت مشاهده افراد متخلف با آنها برخورد کرده و هیچگاه اجازه تخریب منابع طبیعی را به عده ای سودجو و خوشگذران نمی دهد.

رئیس یگان حفاظت از جنگل ها و مراتع تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر استفاده از بوته و فرآورده های مرتعی برای مراسم چهارشنبه پایان سال کاهش یافته و مردم برای حفاظت منابع طبیعی اقدامات مناسبی را انجام داده اند.
نظرات بینندگان