arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

حدادعادل: خاتمی کار درستی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاندیدای منتخب جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به شرکت خاتمی در انتخابات مجلس گفت: به اعتقاد بنده خاتمی کار درستی انجام داد.

به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو جبهه متحد اصولگرایان ظهر امروز سه‌شنبه در حاشیه جلسه علنی طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به شاخص‌های مجلس نهم گفت: باید قدری روند قانون‌گذاری مجلس نهم سنگین‌تر باشد؛ اگر مسیری برای پیشرفت و تعالی مجلس پیدا کنیم، شاخص ما باید این باشد که قانون‌گذاری منسجم‌تر و دقیق‌تر صورت گرفته و اقداماتی انجام دهیم که نمایندگان براساس آن با دید ملی و مصوبات فرادستی، واقع‌بینی، تعامل با دولت و نه تقابل با دولت کار قانون‌گذاری را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه "باید کار نظارت مجلس نیز منطقی انجام شود"، اشاره‌ای هم به ساختار مجلس کرد و گفت: به اعتقاد بنده شیوه انتخابات باید تغییر کند و ما باید کاری کنیم که مردم به برنامه‌ها رأی بدهند، نه اشخاص.

کاندیدای منتخب جبهه متحد اصولگرایان تصریح کرد: مادامی که اشخاص بخواهند با قول‌های خود رأی جذب کنند، مشکلات زیادی به وجود می‌آید چراکه پس از انتخابات نیز آن نماینده تحت‌تأثیر قول‌هایی که برای جلب رأی داده، قرار می‌گیرد و این در ایفای وظایف نمایندگی وی اثر‌گذار است.

خبرنگاری از حدادعادل در رابطه با احتمال کاندیداتوری وی برای ریاست مجلس نهم پرسید که وی نیز در پاسخ تأکید کرد که تصمیم‌‌گیری برای ریاست مجلس نهم با نمایندگان آن مجلس است لذا باید صبر کنیم که تا مجلس آینده تشکیل شود.

شرکت خاتمی در انتخابات و رأی دادن وی موضوع دیگری بود که خبرنگاری از رئیس مجلس هفتم در رابطه با آن سؤال کرد و در پاسخ از حدادعادل شنید که "خاتمی کار درستی کرد که در انتخابات شرکت کرد؛ این موضوع در جایگاه اصلاح‌طلبان تأثیرگذار است و کار وی معنا دارد."

حدادعادل اضافه کرد: خاتمی کاری انجام داد که بعضی از کسانی که تاکنون از وی طرفداری می‌کنند، این کار را نپسنیدند اما اقدام خاتمی به اعتقاد بنده درست بود.

وی همچنین در خصوص اخلاق انتخاباتی نیز گفت: در این انتخابات نسبت به گذشته وضع بهتر بود، اگرچه برخی بی‌اخلاقی‌ها صورت گرفت اما در مجموع وضع در مقایسه با گذشته بهتر بود؛ به گفته فیلسوفی با هر نوزادی که به دنیا می‌آید، مقداری چرک و خون هم متولد می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: با تولد مجلس نهم نیز مقداری چرک و خون هم به دنیا آمد و البته این طبیعی بود لذا باید عصبانیت‌های موقتی را تحمل کرد البته اعتراض حق کاندیداست و اگر افراد سند و دلیلی بر وقوع تخلف دارند، آن را به مراجع مسئول تسلیم کنند چراکه این راه قانونی است یعنی همان راهی که در انتخابات 88 را ما آن را اعلام کردیم.

حدادعادل در ادامه از همه پیروز‌شدگان و راه نیافتگان به مجلس نهم خواست که کاری نکنند که شیرینی حضور مردم در کام‌ها تلخ شود.

"حضور مردم در انتخابات مجلس امیدوار‌کننده، اطمینان بخش و سبب اقتدار نظام است و این حضور هم در داخل مردم را امیدوار کرد و هم به دوستداران انقلاب در سراسر کشور و همچنین دشمنان نظام اسلامی پیام روشنی داد."

حدادعادل در ادامه اظهار داشت: مردم نشان داده‌اند که انتخابات را همانند انقلاب، خودشان اداره می‌کنند همچنان که مردم گام اول را امسال در 22 بهمن برداشته‌اند و گام دوم را نیز در 12 اسفند برداشتند.

خبرنگاری از سلامت انتخابات مجلس پرسید که حدادعادل نیز در پاسخ تأکید کرد: در تهران هیچ نشانه‌ای از وقوع تقلب و تخلف ندیدم ولی در شهرستان‌ها که موضوع، جنبه طایفه‌ای و محلی پیدا می‌کند، کم و بیش تخلف وجود دارد که شورای نگهبان نیز به آن رسیدگی خواهد کرد.

وی درخصوص سیاست جبهه متحد اصولگرایان برای دور دوم انتخابات نیز گفت: هنوز با دوستان خود در این باره مشورت نکرده‌ایم که باید با چه سیاستی به مرحله دوم انتخابت ورود کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اشاره‌ای هم به طرح سؤال از رئیس‌جمهور داشت و در این زمینه خاطرنشان کرد: این موضوع را حق مجلس می‌دانم و اگر این مسئله با نیت ایفای وظایف نمایندگی باشد، کار غلطی نیست اما اگر با نیت تبلیغات و انگیزه سیاسی باشد، مردم متوجه شده و واکنش نشان خواهند داد.

حدادعادل اضافه کرد: رئیس‌جمهور در مجلس حضور پیدا کرده و توضیحاتی ارائه خواهد کرد و این مطلب در آئین‌نامه دنباله ندارد و توضیحات رئیس‌جمهور احتیاج به رأی‌گیری هم نخواهد داشت لذا باید صبر کنیم و ببینیم که رئیس‌جمهور چه توضیحاتی خواهد داد.

وی در پایان در رابطه با بودجه فرهنگی کشور نیز اظهار داشت: بهتر است که از افزایش بودجه فرهنگی صحبت نکنیم چراکه طبق تجارب گذشته بین تصویب در تخصیص بودجه تفاوت وجود دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
sorosh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
0
17
خاتمي مردي است براي تمامي فصول .تود ه هاي مردم او را دوست دارند چرا كه او ما را دوست داشت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
1
17
خاتمی همیشه کاراش درسته.خداحفظش کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
2
18
کسی ازایشان نظرنخواست حالاکاردرستی کردیانکردبه تشخیص خودشان وهواداران چندده میلیونی شان بستگی دارد..
نظرات بینندگان