arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

کفاشیان: حاضرم به هر ابهامی پاسخ دهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به طرح مساله احتمال ابطال انتخابات از سوی قوه قضاییه که در بعضی رسانه‌ها منتشر شده، گفت: متاسفانه طرح این مسایل در رسانه‌ها در حالی که پاسخ قانونی آن همیشه وجود دارد، برای فوتبال ایران بسیار خطرناک است.

به گزارش انتخاب علی کفاشیان پس از مراسم معارفه سرپرست سازمان لیگ برتر، در گفت‌وگو با  (ایسنا)، در این باره توضیح داد: پس از برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال، جلسه هیات رییسه با اعضای جدید برگزار و در آن هیات رییسه تصمیم گرفت با عزیزمحمدی تا زمان معرفی کاندیدای جدید قطع همکاری کرده و بهروان به طور موقت سرپرستی کمیته مسابقات را برعهده داشته باشد. این تصمیم کاملا از سوی هیات رییسه گرفته شد و بنده نقش زیادی در آن نداشتم. به هر حال جایگاه فوق فراتر از ریاست سازمان لیگ برتر است؛ کمیته‌ای که یکی از بخش‌های آن سازمان لیگ برتر است.

وی در واکنش به اینکه چرا این قدر سریع و در همان ساعات پس از انتخابات اقدام به این کار کردید، در حالی که با توجه به برگزاری معمول رقابت‌های لیگ، می‌توانستید طی یک‌ماه آینده با بررسی تمامی جوانب کاندیدای پیشنهادی‌تان را معرفی کنید؟ اظهار کرد: ما اصلا فرصت نداشتیم و باید تکلیف مسوول مسابقات که رییس آن در مجمع رای نیاورد را خیلی زود مشخص می‌کردیم. امروز به دفتر سازمان لیگ آمدیم و از تلاش‌های عزیزمحمدی در سال‌های گذشته و خدمات زیادی که به فوتبال داشت، تشکر کردیم. ضمن اینکه بهروان از همین امروز کارش را در محل سازمان لیگ برتر آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هنوز نامزد نایب ‌رییسی دوم فدراسیون و رییس کمیته مسابقات را انتخاب نکرده، خاطرنشان کرد: هنوز در این رابطه تصمیم نگرفتیم. باید در فرصتی که پیش‌رو داریم با بررسی‌های لازم درباره انتخاب مناسب‌ترین گزینه به نتیجه برسیم.

رییس فدراسیون همچنین در واکنش به طرح مسایلی درباره احتمال ابطال انتخابات توسط قوه قضاییه به خاطر نامه سازمان بازرسی کل کشور که امروز (سه‌شنبه) در برخی مطبوعات منتشر شده، به ایسنا گفت: متاسفانه نباید چنین اقدام‌هایی صورت گیرد چرا که طرح این مسایل برای فوتبال ایران بسیار خطرناک است. باور کنید این موضع را با تمامی اطلاعات و تجربیاتی که دارم بیان می‌کنم که خیلی برای فوتبال ما بد و خطرناک است. ببینید در حضور وزیر ورزش کشور و نماینده دولت بنده در انتخابات فدراسیون از سوی مجمع رای آوردم. 76 نفر عضو این مجمع هستند که با رای‌گیری از آنها رییس آینده فدراسیون مشخص شد. حال اگر ابهام و مساله خاصی درباره برخی قوانین وجود دارد، من که هستم، بیایند صحبت کنیم و دلایل قانونی و اساسنامه‌ای را بیان کنیم تا هر ابهامی هست به آن پاسخ داده شود؛ نه آن که اعمال نظر نهادهای دولتی درباره فدراسیون که یک نهاد غیردولتی است و نیز انتخابات آن در رسانه‌ها مطرح شود.

وی در پایان گفت: پیش از انتخابات هم ما کاملا قانونی و مکتوب پاسخ ابهاماتی که بوجود آمده بود را با استناد به تمامی قوانین موجود بیان کردیم. من که یک رییس تحمیلی به فدراسیون نبودم و از آسمان نیامدم، خب مجمع به بنده رای داد. سیاست و برنامه همه ما باید خدمت به فوتبال این مملکت باشد و در راه اعتلای آن کار کنیم نه آنکه فعالیتی انجام دهیم که خدای ناکرده برای فوتبال ما بد تمام شود.

نظرات بینندگان