arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

ویکی لیکس: جسد بن لادن به دریا اندخته نشده است؛ "سیا" آن را با هواپیما به آمریکا برد

ویکی لیکس با انتشار سند جدیدی فاش ساخته است که بن لادن رهبر القاعده در دریا انداخته نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ویکی لیکس با انتشار ایمیل جدیدی از ایمیل های شرکت اطلاعاتی "استرافور" فاش ساخته است که بن لادن رهبر القاعده در دریا انداخته نشده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، معاون مدیر استرافور فرد برتون می گوید که جسد بن لادن توسط هواپیمای سیا به "دلاویز" منتقل شد و از آن جا به انستیتو کالبدشکافی ارتش امریکا در مریلند منتقل شده است.

(دلاویر ایالتی است در شمال شرقی آمریکا و یکی از ایالت‌های ساحلی اقیانوس اطلس آمریکا. پایتخت آن دوور و شهر مهم آن ویلمینگتن است)

امریکا اعلام کرده است که مرد شماره یک القاعده در دوم می سال 2001 توسط کماندوهای امریکایی کشته و سپس در محلی نامعلوم در دریا انداخته شده است.

برتون در ایمیل دیگری گفته است: اگر انها جسد را به داخل دریا انداخته اند که به آن شک دارم،  این قضیه خیلی شبیه به ماجرای ادولف ایشمن می شود. با جسد او هم همین رفتار شد.

ایشمن یکی از طراحان اصلی هولکواست بود که توسط ماموران موساد در ارژانتین دستگیر و در اسرائیل در سال 1962 اعدام شد. بدن او سوزانده شد و خاکستر آن در دریا ریخته شد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، جورج فریدمن رئیس استرافور در این ایمیل نوشته است: هیچکس نمی خواست برای ایشمن ارامگاه درست بشود به همین دلیل جسد او سوزانده شد. 

برتون در ایمیل دیگری نوشته است: برتون می گوید که FBI و DOJ اجازه نمی دهند که کسی جسد بن لادن را ببیند.

نظرات بینندگان