arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

احمدی نژاد به لوکاشنکو چه پیامی داد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه کشورمان که به مینسک سفر کرده پیام احمدی نژاد خطاب به همتای بلاروسی اش را که در آن لوکاشنکو به تهران دعوت شده را تسلیم رئیس جمهور بلاروس کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه شنبه) در دیدار با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در مینسک پیام دعوت محمود احمد نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران از لوکاشنکو برای سفر به ایران را به وی ابلاغ کرد.

احمد نژاد در این پیام از رئیس جمهور بلاروس برای انجام سفر دوجانبه به تهران و همچنین شرکت در اجلاس آتی سران جنبش عدم تعهد در ایران دعوت به عمل آورده است.

صالحی در این دیدار همچنین با تأکید بر اراده رئیس جمهور اسلامی ایران بر توسعه بیش از پیش مناسبات با بلاروس، تصریح کرد: ایران می تواند دوست و شریک مورد اعتماد بلاروس در همکاری های مشترک سیاسی، اقتصادی و سازندگی باشد.

الکساندر لوکاشنکو نیز در این ملاقات با استقبال از پیام محمود احمدی نژاد گفت: ما همواره از مواضع جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و با هرگونه اقدامی که علیه استقلال و تمامیت ارضی کشورها طراحی شود مخالفت کرده ایم.

رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت: ما برای تنظیم روابط مان با جمهوری اسلامی ایران نقشه راه داریم و برای اجرای این نقشه راه باید اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی افزود: گام اول در این مسیر اراده رهبران دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط است که خوشبختانه در هر دو طرف این اراده در سطح عالی وجود داد.

لوکاشنکو اضافه کرد: ما امیدواریم با تعاریفی که از پروژه های دو کشور شده، فصل جدیدی در روابط فیمابین گشوده شود.

وی همچنین با اشاره به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران حمایت خود را از سیاست های رهبران این کشور نشان دادند.

در این دیدار همچنین طرفین بر اهمیت گسترش گردشگری در جهت آشنایی دو ملت با یکدیگر تأکید کردند.

رایزنی پیرامون تحولات مهم منطقه ای و بین المللی به ویژه اوضاع سوریه از دیگر محورهای مذاکرات علی اکبر صالحی و لوکاشنکو بود و طرفین ضمن محکوم کردن هرگونه دخالت خارجی از انجام اصلاحات انجام شده توسط دولت بشار اسد حمایت کردند.
نظرات بینندگان