arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰

امام جمارانی: lمعترضان به خاتمی، ،به اسلام و روحانیت اعتقاد ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی امام جمارانی در مورد شرکت سیدمحمدخاتمی در انتخابات، اظهارنظر کرد.
وی درخصوص انتقاداتی که به سید محمد خاتمی در رابطه با شرکت در انتخابات ابراز می شود، گفت:آقای خاتمی پیش از انتخابات شروطی را با در نظر گرفتن منافع ملی و لزوم همدلی و مشارکت همه گروه ها در انتخابات با توجه به شرایط حساس کشور  مطرح کردند . از همان زمان هم مساله تحریم انتخابات مطرح نبود. بلکه ایشان شرکت گروه های اصلاح طلب و معرفی و ارایه لیست کاندیداها را موکول به تحقق آن شرایط حداقلی کرد.
وی افزود: بعد از اینکه این شرایط حداقلی هم فراهم نشد ایشان اعلام کردند که ما کاندیدا نمی دهیم، اما تحریم هم نمی کنیم؛ ضمن آنکه  آقای موسوی خوئینی ها هم یکبار گفتند که ما لیست نمی دهیم اما اگر افرادی مستقل با نام اصلاح طلب در انتخابات به عنوان نامزد حضور یابند و رای بیاورند، هیچ مانعی ندارد . با این حساب هیچ کس از اصلاح طلبان نگفت ما رای نمی دهیم و به مردم هم توصیه نکرد که رای ندهند.
عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد:روز انتخابات هم در مصاحبه ای گفته بودم که ما برای حفظ اسلام و نظام در انتخابات شرکت کردیم و حفظ نظام هم فراتر از افراد و اشخاص است.
وی با اشاره به برخی مخالفت ها با تصمیم خاتمی برای حضور در انتخابات، اظهار داشت: کسانی که در خارج از کشور  صحبت می کنند و اعتراضاتی را بیان می کنند تا خود را مدافع مردم ایران جلوه  دهند و حتی نسبت دروغ گویی به آقای خاتمی می دهند معلوم نیست که اعتقادی به اسلام و روحانیت داشته باشند. حمایت ظاهری آنان از بعضی از روحانیون ابزاری است برای رسیدن به اهداف خود . آنها حتی  پیامبر(ص) و ائمه(ع)را هم زیر سوال می برند، چه برسد به امام خمینی و یا آقای خاتمی.
نظرات بینندگان