arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
خطاب به رقبای جمهوری خواه

اوباما: جنگ با ایران بازی نیست/ من فرمانده کل قوا هستم نه این آقایان / آیا عواقب و هزینه ی جنگ با ایران را به مردم توضیح می دهید؟

اوباما گفت: کسانی که پیشنهاد اغاز جنگ با ایران را می کنند، باید به مردم توضیح دهند که هزینه و عواقب ان چیست .من مثل این افراد نیستم. چراکه گفته ام فرصت برای حل دیپلماتیک مسئله ایران وجود دارد. سخنان این آقایون بیشتر سیاسی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باراک اوباما در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید از میت رامنی و دیگر نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل عادی سخن گفتن از اغاز جنگ با ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از CBS، وی گفت: لفاظی های این افراد علیه ایران نشان دهنده ی آن است که ان ها مسئولیت زیادی ندارند.



رئیس جمهور امریکا گفت: در خصوص ایران فرصت هنوز برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای این کشور وجود دارد. معتقد نیستم که اسرائیل باید در خصوص حمله به ایران در دو ماه اینده تصمیم بگیرد. باید برای اثرگذاری تحریم ها بر روی ایران صبر پیشه کرد.

وی در ادامه مجددا از لفاظی های نامزدهای انتخابات انتقاد کرد و گفت: ان ها مسئولیت زیادی ندراند و فرمانده کل قوا نیستند. زمانی که می بینم که چقدر راحت در مورد جنگ صحبت می کنند ، به سرعت هزینه اغاز جنگ به یادم می آید. این سخنان، به من یاداوری می کند که باید تصمیم بگیرم که جوانان را به جنگ بفرستم و این مسئله بر روی زندگی آنان تاثیر ویژه ای دارد ، همینطور بر روی اقتصاد و امنیت ملی ما.

اوباما افزود: جنگ با ایران یک بازی نیست و هیچ چیزی عادی در مورد این جنگ وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: این افراد شجاعت زیادی دارند و حرف های بزرگی می زنند، اما زمانی که از ان ها می پرسید که اگر انها باشند چه می کنند مشخص می شود که انها تمام کارهای که سه سال است می کنیم را تکرار می کنند.

وی افزود: اگر برخی از این افراد معتقدند که زمان اغاز جنگ رسیده است، خب این نظر آنها است . انها باید به مردم امریکا توضیح دهند که انها دقیقا چه خواهند کرد و این تصمیم چه عواقبی خواهد داشت.

اوباما گفت: کسانی که پیشنهاد اغاز جنگ با ایران را می کنند، باید به مردم توضیح دهند که هزینه و عواقب ان چیست .من مثل این افراد نیستم. چراکه گفته ام فرصت برای حل دیپلماتیک مسئله ایران وجود دارد. سخنان این آقایون بیشتر سیاسی است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ایرانیان به تازگی اعلام کرده اند که اماده ی بازگشت به میز مذاکره هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
2
56
خداوندا کشور ما رو از جنگ دور بدار
بسیجی دهه شصت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
6
14
جنگ اتفاق کثیفی است .
ملت ایران هرگز جنگ طلب نبوده و نیست اما تاریخ شهادت میدهد که از آب و خاک و کیان خویش خوب دفاع میکند.
ما باید بپذیریم که ابر قدرتها معمولا منطقی تر از قدرتهای کوچک تر و نیمچه کوچکی همانند اسرائیل هستند . اما آنچه اهمیت دارد ما با تکیه بر فناوری ها بومی باید صنایع دفاعی خود را روز بروز بگونه ای تقویت ، بهینه و توسعه دهیم تا اگر احتمالا مورد تهدید قرار گرفتیم در کوتاه مدت بتوانیم درس خوبی به متجاوز داده و در صورت حدوث عمل احمقانه ای از سوی اسرائیل ، تکرار میکنم در صورت حدوث عمل احمقانه ای از سوی اسرائیل ، تهدید اسرائیل را به فرصت تبدیل کنیم و بگونه ای عمل نمائیم که صنایع و تجهیزات جنگی اسرائیل به این زودی ها قابل ترمیم نباشد انشاءالله.
نظرات بینندگان