arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰

پربارش‌ترين مناطق كشور مشخص شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درحالي كه آمار مقايسه‌اي حجم بارندگي‌هاي استاني کشور نشان مي‌دهد که در هفته گذشته 26 استان شاهد بارندگي بوده‌اند،‌ به جز استان‌هاي تهران، آذربايجان شرقي، اردبيل و مازندران در ساير استان‌هاي كشور بارش رخ داده است.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، براساس گزارش بارندگي استان‌هاي کشور كه از سوي شركت مديريت منابع آب ايران در اختيار ايسنا قرار گرفته، در هفته گذشته بيشترين حجم بارش ها با 50 ميليمتر در استان كهگيلويه و بويراحمد صورت گرفته است.

بر اساس اين گزارش، در هفته گذشته در استان هاي قم، گيلان، خراسان شمالي، زنجان و سيستان و بلوچستان هر كدام يك ميليمتر و در استان هاي كرمان و كرمانشاه هركدام 14 ميليمتر بارش رخ داده است.

بر اين اساس، حجم بارش هاي استان هاي آذربايجان غربي، اصفهان، ايلام، بوشهر، چهارمحال و بختياري، خراسان رضوي و جنوبي در هفته گذشته به ترتيب هشت، هفت، 15، 18، 39، هشت و هفت ميليمتر ثبت شده است.

همچنين در هفته گذشته استان هاي خوزستان، سمنان، فارس، قزوين و كردستان به ترتيب شاهد 35، سه، 30، دو و چهار ميليمتر و استان هاي كهگيلويه و بويراحمد و گلستان به ترتيب 50 و 34 ميليمتر بارندگي بودند.

حجم بارش هاي استان هاي لرستان، مركزي، هرمزگان، همدان و يزد نيز در هفته گذشته به ترتيب 20، 10، 23 ، 13 و 9 ميليمتر ثبت شده است.
نظرات بینندگان