arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
رييس سازمان بهزيستي كشور:

كاهش سن اعتياد در كشور نگران كننده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس سازمان بهزيستي كشور گفت: درحال حاضر كشور به شدت در معرض آسيب اعتياد قرار دارد و كاهش سن اعتياد در كشور نگران كننده است و اعتياد خانه به خانه پيش مي‌رود و بايد گفت هيچ خانه‌اي مصون از اعتياد نيست.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا،‌ همايون هاشمي در مراسم افتتاح نخستين اجتماع درمان‌محور ويژه ماده مخدر شيشه در ورديج، با بيان اينكه يكي از اساسي‌ترين دغدغه‌ها در سازمان بهزيستي پيشگيري و درمان اعتياد است، اظهار كرد: اگر امروز همه آستين‌هايشان را بالا نزنند در درمان اعتياد جا مي‌مانيم. "زمان" يكي از مهم‌ترين عوامل در پيشگيري از اعتياد محسوب مي‌شود.

وي در ادامه با برشمردن اولويت‌هاي سازمان بهزيستي، عنوان كرد: اولويت نخست در سازمان بهزيستي توانمندسازي است و در وعده‌هاي بعدي تقويت مشاركت‌هاي مردمي و پيشگيري قرار دارد و در بحث پيشگيري، پيشگيري و درمان اعتياد، از اولويت‌هاي نخستين است.

رييس سازمان بهزيستي كشور در ادامه با اشاره به اقداماتي كه پيش از اين در زمينه اعتياد انجام شده است، گفت: اگر اين اقدامات در زمينه پيشگيري و درمان اعتياد انجام نشده بود، در حال حاضر اين جايگاه را نداشتيم، اما اقدامات انجام شده كافي نبوده است و بايد در زمينه تغيير رفتار اجتماع و افراد آلوده اقدامات جدي‌تري انجام شود.

هاشمي در ادامه با تاكيد بر ضرورت اطلاع‌رساني در زمينه اعتياد در كشور نيز عنوان كرد: استاد‌هاي دانشگاهي وجود دارند كه ماده مخدر شيشه را با "شيشه" به عنوان يك شي، يكي فرض مي‌كنند و اين‌ها نشان دهنده عدم اطلاع‌رساني در زمينه اعتياد در كشور است و بايد خانواده‌ها را با اين مفاهيم آشنا كرد.

وي افزود: اگر نگوييم اطلاع‌رساني مهم‌تر از درمان است، اما اهميتي برابر درمان اعتياد دارد.

رييس سازمان بهزيستي كشور در ادامه عنوان كرد: اعتياد در حال حاضر در كشور به عنوان يك اورژانس اجتماعي محسوب مي‌شود و به اندازه كافي آسيب رساننده است و به همين دليل بايد كلينيك‌هاي مددكاري ويژه اعتياد در كشور توسعه يابند تا همزمان با آشنايي فرد با ماده مخدر، مداخله كرد.

هاشمي در پايان با اشاره به رشد اعتبارات سازمان بهزيستي در سال آينده، اظهار كرد: اعتبارات حوزه پيشگيري در سال آينده دو برابر و اعتبارات در حوزه اعتياد سه برابر رشد يافته است و رويكرد توسعه‌اي سازمان بهزيستي در اين زمينه به صورت كمي و كيفي دنبال مي‌شود.
نظرات بینندگان